שופרא

מאחורי הקלעים | שופרא X בצלאל בחלונות הראווה, טייק 2

שופרא X בצלאל, איך לא חשבו על זה קודם? למען האמת, העוקבים והעוקבים המושבעים בטח זוכרים שדווקא חשבנו על זה קודם וזאת שנה שניה ברציפות שאנחנו משתפים פעולה עם המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, בעיצוב חלונות הראווה של סייל הקיץ בשופרא. במסגרת השת"פ הסטודנטיות בקורס ״איור ועיצוב במרחב" בנו את החלונות, החל משלב הקונספט ועד להקמתם בחנויות השונות.

את הקורס מנחה המאייר והמרצה עמית טריינין. הקורס מזמין את הלומדים והלומדות לקחת חלק ולהתנסות באיור במרחב, איור תלת-מימדי וכל סוג של איור שיוצא מהפורמטים הקלאסיים המוכרים לכולנו. כל זאת תוך עבודה עם לקוח ובריף אמיתי, כדי שיהיה מחובר לשטח ולמציאות העיצובית. 

הלקוח, אם איכשהו עוד לא היה ברור, זה אנחנו, שופרא. וחלונות הראווה המפורסמים שלנו הם הזדמנות מצוינת בשביל הסטודנטים לקחת את היצירתיות המשוגעת של תקופת הלימודים, להתאים אותה לבריף אמיתי ולדרישות, ולבחון כיצד משהו שהתחיל בדמיון הופך למציאות (ואולי גם על מה צריך לוותר או לשנות בדרך).

מבחינתנו, זאת לא רק דרך לתת במה לדור הבא, זאת גם ההזדמנות שלנו לחזור לימים הסטודנטיאלים שלנו, לפרץ היצירתיות והדמיון החופשי שאפיין את התקופה הזאת. אנחנו שמחים לעזור לסטודנטים ללמוד לחבר את התהליך הלימודי לחיים האמיתיים של העיצוב ולעזור להם לקחת את הידע שצברו, התשוקה וההשראה, וליישם בעבודה איתנו.

מימין: מתוך חלון מלצ'ט, משמאל: מתוך חלון דיזינגוף

לאחר שיתוף הפעולה הפורה בשנה שעברה, את הסמסטר הזה התחלנו עם מספר גדול של נרשמות לקורס (כן, רק סטודנטיות הפעם). הסטודנטיות ידעו מראש שהקורס כולל הקמה של חלונות ראווה בשופרא, ושמחנו לראות שזה עשה את שלו…

העליה במספר הסטודנטיות אפשרה לנו ליצור יותר צוותים ולהגדיל את מספר החלונות המשתתפים. בשנה שעברה הפרויקט היה מוגבל ל-3 חנויות תל-אביביות, אבל השנה גם הסניף הירושלמי, האהוב כל-כך על אנשי ונשות בצלאל, קיבל חלון משלו. וזה היה חתיכת אתגר, כי בשונה מחנויות הרחוב בתל-אביב החלון בשלומציון מורכב מוויטרינה גדולה, שאינה מתפקדת ביום-יום כחלון קונספט.

צוות נוסף קיבל אתגר אחר – מיצב תצוגה נודד שעובר בין חללים שונים בקניונים בהם סניפי שופרא (שבעת הכוכבים בהרצליה, קניון רמת אביב, קניון גבעתיים ועוד). הצוות הזה היה צריך להתמודד עם מיצב מודולרי, כזה שיודע להתפרק ולהתחבר מחדש בקלות. וכמו שתיכף תראו, הם עמדו בזה בגבורה.

עוד שלושה צוותים קיבלו את החלונות של דיזינגוף 108, שינקין 11 ומלצ'ט 30. יצאנו לדרך עם חמישה צוותים, סקרנים לראות חמישה חלונות קמים לחיים.

החלונות בעבודה

תהליך העבודה המשותף התחיל כבר במפגשים הראשונים של הסמסטר. הליווי שלנו היה גם מרחוק וגם ממש מקרוב, עם מפגשים פרונטליים ומפגשי אונליין, בכל שלבי התהליך. מצד בצלאל, התהליך היה בליוויו של עמית, מרצה הקורס, וגם של מעצב חלונות הראווה חי דוראני, שליווה אותו בתחילת הדרך.

התחלנו עם הצגה של שופרא, החזון העיצובי שלנו ותהליך העבודה שאנחנו עושים בעצמנו לפני יצירה של כל חלון ראווה כזה. דיברנו על חלונות "קרפטיים" ועל דרכים לבנות אלמנטים מחומריות "פשוטה" ודלה, כמו קרטון, נייר, בד. ואם תשימו לב לתוצאה הסופית, תגלו איך בכל אחד מהחלונות החומרים האלה מתנהגים קצת אחרת.

לאחר מכן, הצגנו לסטודנטיות את הבריף לעיצוב החלון, דיברנו על המשמעות של "סוף עונה" והצגנו דרכים ויזואליות בהן ניתן לבטא אותו. אנחנו דאגנו לתת המון השראה, אבל בו זמנית ביקשנו מהסטודנטיות להפתיע אותנו ולהביא רעיונות חדשים שעדיין לא נראו בשופרא, או בכלל. משהו עם אמירה רעננה, צעירה ועכשווית.

החלונות בהכנה

ובאמת, הרעיונות שהסטודנטיות הביאו בתחילת הדרך היו יצירתיים ומעניינים, מתוכם היינו צריכים לבחור יחד את אלו שהכי מתאימים לשופרא ולקונספט של סוף העונה אבל גם כאלו שניתנים ליישום ובעלי פוטנציאל להיראות הכי טוב שאפשר.

ואיך יצא? תוכלו לשפוט לבד:

חלון דיזינגוף 108, תל-אביב, בעיצוב נאוה פלדמן, מיכל שץ, שחר שומר וטלי לופוביץ':

 

חלון מלצ'ט 30, תל-אביב, בעיצוב רותם גל, דארינא ג׳בר ושרון ברק – הסנדלר לא הולך יחף:

 

חלון שינקין 11, תל-אביב, בעיצוב מיקה הולצמן, אביה איל ואלישבע גולדנברג – סוף-עונה אגדה:

 

חלון שלומציון 18, ירושלים, בעיצוב נגה רבד, לנה חודבקו ושרי קליין – The Sale Feast:

חלון שלומציון בהדמייה

 

מיצב מתחלף בקניונים בעיצוב פלג נאור, שני פאיבישנקו וחן אייזקוביץ' – SALE מפחיד:

תגובות מפייסבוק
מאחורי הקלעים | שופרא X בצלאל בחלונות הראווה, טייק 2 was last modified: יולי 6th, 2022 by