עיצובקיץ

קיץ 19 | שופרא X Bensimom X תל אביב

פורסם ע"יShoofra 25 במרץ 2019 אין תגובות
שופרא X בנסימון - ההשראה

קיץ 19 הביא איתו בשורה משמחת – שת"פ היסטרי (והיסטורי!) בין שופרא למותג הסניקרס האייקוני Bensimon, עם שלושה זוגות סניקרס שכולם בהשראת העיר האהובה עלינו בעולם, הלא היא תל אביב. איך בחרנו מה לצייר ולמה דווקא תל אביב? טל בן מנחם, מעצבת הסטודיו שלנו, שעומדת מאחורי עיצוב הגרפיקה לנעליים מספרת:

"להיות מעצבת בסטודיו של שופרא זה תפקיד כיפי ומאתגר. צוות הסטודיו אחראי על שלל משימות מעניינות, כולל עיצוב חלונות הראווה, אתר האונליין שלנו וכל שאר הפרטים הקטנים שעושים את שופרא למי שהיא.

אם יצא לכם קצת לעקוב אחרי שופרא אתם בטח יודעים שאנחנו משתדלים (וגם מצליחים) להיות כמה שיותר מגוונים ואקלקטיים, עם שפה גרפית שמתנהגת בהתאם – היא מקורית, צבעונית ומפתיעה. בסטודיו חשוב לנו ליצור, לגבש וגם לשמור על הזהות הזאת בכל משימה, וכך ניגשתי גם לפרויקט הזה, שהפגיש לראשונה בין הנעליים הכל כך מזוהות של בנסימון עם האופי הכל כך מזוהה שלנו.

למי שבמקרה לא מכיר, Bensimon הוא מותג צרפתי שמייצר נעלי טניס קלילות וצבעוניות. המותג ידוע בשיתופי הפעולה שלו עם מותגים מוכרים כמו DKNY, ז'אן פול גוטייה ועוד רבים וטובים, ומהקיץ האחרון גם שופרא נכנסו לרשימה המכובדת, בעזרתו האדיבה של AKA, היבואן הרשמי של המותג.

פרויקט העיצוב שופרא X בנסימון, ארך יותר משנה והוא היה ללא ספק אחד הפרויקטים המרגשים והמסובכים שעשיתי בשופרא. האתגר המרכזי היה לשלב בין השפה האישית שלי כיוצרת ומעצבת, לבין הזהות והשפה השופראית לבין האופי של Bensimon. בתהליך היה חשוב למצוא את המשותף ולהדגיש את הזהות של שני המותגים – מצד אחד בנסימון – מותג של נעלי טניס קלילות, צבעוניות, קיציות ואופטימיות, ומצד שני שופרא – אדג׳ית, אקלקטית, קצת משוגעת ועם הרבה חוש הומור.

אחרי הרבה מחשבה של הצוות מצאנו את הקו שבעינינו מקשר הכי הרבה בין שני המותגים – אורבניות, המילה שנבחרה כהשראה שלנו לתהליך. האתגר היה להבין איפה שופרא ובנסימון נפגשים במרחב האורבני הזה. בשלב הזה התיישבתי עם דפי הסקיצות והתחלתי לאייר. לאחר מכן התחיל פינג-פונג של סקיצות ודיונים בין שופרא ובנסימון, במטרה למצוא את העיצוב המדויק, שיקלע לאופי של שני המותגים.

הנה כמה נסיונות שנפלו בעריכה:

בהתחלה לקחתי השראה מבעלי החיים העירוניים – חתולים, זבובים ועכברונים:

שת"פ - שופרא ובנסימון - ניסיון ראשון - חיות אורבניות

ניסיון ראשון – חיות אורבניות

שופרא ובנסימון - ניסיון ראשון - חיות אורבניות - מבט מקרוב

חיות אורבניות – מבט מקרוב

 

בשלב מתקדם יותר ניסיתי ליצור פאטרן אדג'י, כזה שלא נופל למחוזות הקיטש:

שופרא ובנסימון - נסיון שני - חתולים

ניסיון שני – חתולים

שופרא ובנסימון - חתולים - מבט מקרוב

חתולים – מבט מקרוב

 

בהמשך ניסיתי למצוא השראות מהסביבה שלי – המשרדים של שופרא ממוקמים קרוב לחוף גאולה, מה שנתן לי רעיון לאיורים קיציים של צדפים ועצי דקל מופשטים:

שופרא ובנסימון - ניסיון שלישי - חוף הים

ניסיון שלישי – חוף הים

חוף הים - מבט מקרוב

חוף הים – מבט מקרוב

באחד הימים, כשרכבתי על אופניי בדרך הביתה, נתקלתי בבית העיר היפה שנמצא ברחוב ביאליק, ממש ליד המשרדים של שופרא. אם מישהו היה לידי באותו הרגע הוא בטח היה רואה את הנורה שנדלקה מעל לראש שלי – החלטתי לקחת השראה מהסביבה בה משרדי שופרא נמצאים ולאייר דגמיים שייצגו את לב העיר תל אביב".

כך נולדו להם שלושת הדגמים תל אביביים שלנו:

  • מבנים אייקונים מהעיר – בית העיר, המזרקה של אגם, בניין העירייה, מגדל שלום ועוד 
  • חוף הים של תל אביב – כן, גם ההשראה מחוף גאולה נכנסה בסוף – דקלים, סוכת מציל ופיל כללי של קיץ
  • אופניים – כלי התחבורה האולטמטיבי והדרך הכי טובה להתנייד בתל אביב
שופרא X בנסימון - הגרסה הסופית

שופרא X בנסימון – הגרסה הסופית

מבט מקרוב

מבט מקרוב

מאד מרגש לראות תהליך ארוך קם לתחייה ואת הסקיצות על הנעליים. התוצאה מאד שופראית וגם מאד בנסימונית, ומעל הכל היא משקפת עיר מלאת חיים, תרבות, היסטוריה ואופי – בדיוק כמו שאנחנו אוהבים אותה.

שופרא X בנסימון - ההשראה

שופרא X בנסימון – ההשראה

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...