המלצת הצוותספרות

יום לאוהבי הספרים – הבחירות של שופרא

פורסם ע"יShoofra 8 באוגוסט 2017 אין תגובות
שופרא ממליצה על חצי שמש צהובה

אנחנו בשופרא תמיד מחפשים סיבה למסיבה ולכן אנחנו מחבבים במיוחד חגים לא רשמיים שכמעט אף אחד לא מכיר. אנחנו מערבבים מטריה בכוס לכבוד יום הפינה קולדה, פותרים משוואות סבוכות ביום המתמטיקה ומתחפשים לעוגיפלצת ביום העוגייה הבין-לאומי (חכו לדצמבר).
השבוע (9 באוגוסט) חל היום הבינלאומי לאוהבי הספרים (Book Lovers Day) ובמיוחד בשבילו אספנו מהצוות שלנו את הספרים שהכי אהבו, אלו שלא משנה מתי קראו הם עדיין אתם. אם אתם אוהבים את הטעם שלנו בנעליים נראה לנו שהרשימה הזאת הולכת לסדר אתכם בצורה מושלמת לשבועות הקרובים, אז בואו נתחיל:

דברי ימי מנזר – ז'וזה סאראמאגו

"גם יותר מעשר שנים לאחר שקראתי אותו מלווה אותי האהבה הטהורה בין בלמונדה שרואה הכל ובלתאזר טוב הלב ובעל היד האחת. האהבה הזאת צומחת על רקע בניית המנזר המרשים ביותר שנבנה אי פעם ושעבוד האנשים הקטנים, אך דווקא הפשטות שלה מצליחה לגבור על העריצות והנרקסיזם השלטוני. בסופו של דבר הספר הוא ניצחון של הרצון החופשי והדמיון האנושי" – נעמה, מנהלת תוכן.

book8

איזון עדין – רוהינטון מיסטרי

"ספר סוחף המתרחש בהודו ומספר את סיפורם של ארבעה גיבורים אומללים, שמנסים לשרוד בתוך העולם הקשה אליו נולדו. הספר מצליח להעביר בעדינות מופלאה את העצב של הודו וגם את הקסם שלה, הוא מצחיק, מעצבן, שמח, מאכזב, מרגש, מותח ושובר את הלב. ספר מצוין, שחוצה גילים ומגזרים, המלצתי עליו לכל כך הרבה אנשים וכולם אהבו" – חן, מנהלת רשת.

המלצה על הספר איזון עדין

הארי פוטר – ג'יי קיי רולינג

"אין כמו קלאסיקה מנצח ששואבת ושולחת אותך היישר לעולם של פנטזיה, עולם שבו הכל אפשרי. גם אם קראתם זה לא משנה, אני ממליץ לקרוא שוב – בכל פעם מחדש מגלים דברים חדשים, זאת פשוט סדרת ספרים שאף פעם לא משעמם לחזור אליה" – גיא, מנהל סניף דיזינגוף.

המלצה של שופרא על הספרים הארי פוטר והקוסם מארץ ים

הקוסם מארץ ים – אורסולה ק. לה גוין

"טרילוגיית ספרי פנטזיה שנכתבה בשנות ה-60 וה-70 ומבחינתי זה מעין מבוא להארי פוטר. היא בנויה מסיפור כללי מתפתח לכל אורכה וסיפור פנימי מוביל לכל אחד מהספרים, שהנושא שלו הוא מסע והתבגרות. הטרילוגיה מסווגת בתור ספרות נוער ויחד עם זאת היא כתובה עם הרבה כבוד לקורא שלה – הספרים אפלים וכבדים מאד אך ללא בוטות וולגריות – פשוט עומק אמתי וסוחף" – נטע, מעצבת.

האסופית – ל. מ. מונטגומרי

"אן מגרין גייבלס הייתה חברת הילדות הכי טובה שלי. האסופית הוא הספר הראשון מסדרת הספרים של אן שרלי, סדרה שליוותה את כל הילדות שלי ומלווה אותי גם היום. ההשפעה שלו עלי כל כך גדולה שאני מאמינה שאם קראתם את הספר הזה בתור ילדים אתם תהיו אוהבי ספרים לעד. וכן, הספר הוא ממש לא לילדים בלבד" – טל, מעצבת.

המלצה של שופרא לספר האסופית

חצי שמש צהובה – צ'יממנדה נגוזי אדיצ'יה

"אם בגלל הסיפור, אם בגלל הגיבורה הלא שגרתית, אם כדי להכיר את מלחמת ביאפרה, שגבתה את חייהם של יותר ממיליון אנשים אך העולם המערבי בקושי נחשף אליה, יש הרבה סיבות להמליץ על הספר החשוב הזה. אך הסיבה העיקרית בגללה אני ממליצה על הספר היא המחברת, צ'יממנדה נגוזי אדיצ'יה, סופרת ניגרית אמריקאית, שמצליחה להביע באותנטיות וכישרון רב קול של אוכלוסייה שלמה" – בשמת, מנהלת קריאייטיב.

שופרא ממליצה על חצי שמש צהובה

שנים-עשר סיפורים נודדים – גבריאל גרסיה מארקס

"סיפורים קצרים, מרגשים ומופלאים, שהמחנה המשותף ביניהם הוא דמויות של לטינים החיים באירופה. אני לא נוהגת לבכות בספרים אבל כמה מהסיפורים שם ממש גרמו לי לייבב, בעיקר הסיפור האחרון, "נתיב דמך בשלג", שעוקב אחרי מסעה של הקולומביאנית ננה דקונטה בשלג הצרפתי. הכינו את הממחטות!" – מיכל, מעצבת.

המלצה על הספר שנים עשר סיפורים נודדים

אנחנו מזמינים אתכם גם לחגיגות, על מה אתם ממליצים? נשמח לשמוע בתגובות!

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...