אופנהאמנותצילום

גלריה | ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה

פורסם ע"יShoofra 6 בפברואר 2017 אין תגובות
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
ויויאן סאסן עושה אמנות מאופנה
vivian-sasen

אם שופרא לא הייתה חנות נעליים היא בטח היתה ויויאן סאסן (viviane sassen). סאסן היא צלמת הולנדית מוערכת, שמשלבת בכישרון רב בין שתי האהבות הגדולות שלנו – אמנות ואופנה. מצד אחד היא צלמת אופנה מבוקשת, שצילמה קמפיינים למותגים הגדולים בעולם (לואי ויטון, סטלה מקרתני ועוד) והשתתפה בהפקות אמנות למגזינים הנחשבים בעולם ומצד שני היא מטפחת קריירה מצליחה כאמנית צילום בעלת אמירה ייחודית ושונה.

סאסן, ילידת 1972, פועלת מאז 2001 וצילומי האופנה פורצי הדרך שלה עיצבו במידה רבה את עולם האופנה כמו שהוא היום (כן כן, לא פחות). היא עשתה זאת על ידי טשטוש הגבולות המוכרים בין אופנה ואמנות, כך שהצילומים שלה מתמקדים יותר בקומפוזיציה, בסביבה וביחסים בין הגוף לחלל ופחות במבט חד מימדי על הדוגמנים והעיצובים. לכן, לא תראו הרבה פנים או תקריבים בצילומים שלה, אבל כן תראו שילובים מרהיבים של צבעים ומשחקים מעניינים בין גוף אנושי לסביבה ולאלמנטים גרפיים שונים.

גם צילומי האמנות של סאסן עוסקים במשחק הזה של קומפוזיציות בין גוף לחלל, ולעתים קשה להפריד ולהבדיל איזה מן הצילומים נעשה לקמפיין אופנה או למטרות אמנותיות. העבודות שלה הוצגו במוזיאונים הנחשבים בעולם ואם אתם רואים בהן מוטיבים אפריקאיים אתם לא טועים (טוב נו, בינינו, קשה לפספס), וזו השפעה מתקופת ילדותה, בה חיה עם הוריה מספר שנים בקניה.

אחת הסדרות המפורסמות שהציגה, Flamboya, צולמה בכל רחבי אפריקה והציגה דרך חדשה להסתכל על היבשת – הכרה באתגרים ובקשיים של החיים בה בצורה פיוטית אך ללא סנטימנטליות ורגשנות. סאסן השתמשה בשפה הויזואלית הייחודית שלה כדי לעלות שאלות מאתגרות של סטריאוטיפים ושינויים אתניים בין אפריקה ושאר העולם. התוצאה שהתקבלה היא אמירה חדה ומורכבת, אך גם מאד עדינה ואמפטית, בעלת טביעת האצבע הכל כך מאפיינת של סאסן, זאת שמייחדת אותה מצלמים אחרים, גם בעולם האופנה וגם בעולם האמנות.

הדרך המרהיבה שבה סאסן משלבת בין אופנה לאמנות גורמת לנו לרצות לקבל ממנה עוד ועוד וגם לחלום שהיא תצלם עבורנו את הקולקציה הבאה של שופרא. עד שזה יקרה, אנחנו ממליצים לכם לראות עוד עבודות שלה באתר האמנית.

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...