אופנהבעולם

על המסלול | Vetements שוברים מוסכמות בפריז

פורסם ע"יShoofra 5 בפברואר 2017 אין תגובות
Vetements שוברים מוסכמות בפריז
Vetements שוברים מוסכמות בפריז
Vetements שוברים מוסכמות בפריז
Vetements שוברים מוסכמות בפריז

עם יד על הלב (וגם אם לא נודה בזה לעולם בקול רם), תמיד היה לנו חלום נסתר להיות דוגמנים ולהתהלך לנו באדישות אופנתית בתצוגות הכי שוות בעולם. תצוגה אחת שהתקיימה בשבוע האופנה בפריז בחודש שעבר הוכיחה לנו (וגם לכל שאר העולם) שגם אם לא נולדנו מטר שמונים ודקיקים החלום הזה עדיין יכול להתגשם.

Vetements (בצרפתית: פרטי לבוש) נמצא בסביבה רק שנים בודדות, אבל הוא כבר הפך לאחד המותגים הכי מדוברים בעולם האופנה. המותג, אשר מורכב מקולקטיב של מעצבים צעירים מכל העולם בראשות דמנה ווסאלייה, מערער על כל התפיסות המקובלות של עולם האופנה ומבקר את הזיוף וההצגה שבתעשייה. במקום זאת, המותג מציע תפיסה חדשה שהבסיס שלה מאד פשוט – מה שחשוב זה הבגדים עצמם (בדיוק כמו שם המותג), והקולקציות מתמקדות במה שאנשים לובשים ברחוב ולא על מסלולים.

החשיבה מאחורי הבגדים של Vetements היא שכל אחד יכול ללבוש אותם – גברים או נשים, צעירים או מבוגרים, גבוהים או נמוכים, הכל הולך. הבגדים של המותג לבישים ופונקציונליים אך הם ממש לא בנאליים – הם מאופיינים בפרופורציות חריגות ובפרשנויות קיצוניות למוכר ולידוע, מה שמקנה להן מראה הנושק לביזאר ולאוונגרד. הניגודיות הזאת היא בדיוק המשחק הזה בין עולם האופנה לחיים האמתיים, הפער שבין דוגמנים בתצוגה לבין אנשים שקמים כל בוקר ומתלבשים כדי לצאת לעבודה.

עם אג'נדה כזאת אתם בטח כבר מנחשים שתצוגות האופנה של המותג לא נראות כמו שום דבר אחר. התצוגה בשבוע האופנה האחרון בפריז ערערה על תפיסות שמרניות של איך אמור להראות המסלול או איך נראים הדוגמנים שצועדים עליו. במקום זאת בחר המותג בדוגמנים שמחזיקים תפקידים כמו עובדת סוציאלית, שוטרת, ברוקר, מזכירה וכו', בעלי מראה "רגיל" בהגדרה, כולם בטווח גילאים ומידות רחב ומגוון, בדיוק כמו שאנחנו רואים ברחוב. את הדוגמנים ליהקו אנשי וטרמנטס באמצעות בני משפחה וחברים, כך שאף אחד מהם לא היה רשום בסוכנות דוגמנות או משחק. גם התפאורה שבה נערכה התצוגה נשאבה היישר מחיי היומיום הפריזאים – מרכז הקניות פומפידו.

בדיוק כמו שווסאלייה התכוון, התצוגה הביאה לקהל מראות שגרתיים ורגילים, אך בו זמנית היא גם הייתה אחד הדברים הכי משוגעים, מפתיעים ומקוריים שנראו בשבוע האופנה הזה. הוא למעשה השתמש במרכיבים פשוטים כדי להעביר רעיונות מורכבים הרבה יותר, שנוגעים למהות של עולם האופנה, לפונקציונאליות ולהתעסקות בעיקר מול תפל. התצוגה אתגרה את המבקרים בה וקראה להם לצאת מהקופסה שלהם (הדי משוגעת גם ככה), כדי שיוכלו לראות את התעשייה הזאת מזווית קצת אחרת.

אנחנו אהבנו, גם את הרעיון וגם את הביצוע. לעוד תמונות, בקרו באתר המותג.

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...