אופנהטרנדים

אופנה | סוד הלוק הסקנדינבי

פורסם ע"יShoofra 17 בינואר 2017 4 תגובות
נעלי נשים סקנדינביות ממותג shoe the bear או נעלי גברים ממותג Sneaky Steve

הקור של החורף גורם לנו לדמיין את עצמנו ברחובות קופנהגן, מתהלכים בין חנויות עיצוב היסטריות לבוטיקים המקומיים, עוצרים ללאנץ' במסעדה עם כוכב, קופאים מקור אבל למי אכפת, הרי אנחנו נראים מצוין – לבושים במיטב המותגים של האופנה הנורדית, שיודעת פשוט איך לעשות את זה נכון ונהייתה מאד טרנדית גם פה בשנים האחרונות.
אז טיסה לדנמרק מאד יקרה וכנראה שאנחנו בינתיים נשאר בארץ, עם מזג האוויר הלא ברור, השלוליות וההצפות, אבל אין סיבה שלא ניישם את הסטייל הסקנדינבי המושלם גם כאן.

לוק סקנדינבי עם תיק kanken וסניקרס של woden

תיק kanken וסניקרס של woden

מה זה בכלל?

האופנה הסקנדינבית מזוהה עם טכניקות עיצוב אסתטיות ומינימליסטיות ומאופיינת בקווים נקיים ופשוטים עם קריצה אנדרוגינית. קחו את כל אלו ושלבו עם הקפדה על איכות גבוהה של חומרים, תפירה וגימורים וקיבלתם מותג סקנדינבי אופייני וטרנדי. זה אולי נשמע כאילו יש כאן משהו שמרני ומשעמם אבל זאת בדיוק הגדולה של האופנה הזאת – היא עדיין מצליחה להיות חדשנית, מקורית ועם תעוזה.

אוקיי, זה נשמע פשוט. קווים נקיים, מינימליסטיות, פחות זה יותר. כאן מתחילה הבעיה – כמעט כל מי שניסתה אי פעם להשיג את המראה הלא מתאמץ הזה יודעת שלפעמים זה פשוט לא מצליח – לא משנה כמה ננסה להיראות נונשלנטים ומדויקים, מה שנקבל מול הראי הוא מראה מרושל (ולא בקטע הטוב של המילה), "עשוי" מדי והרבה פעמים גם פשוט לא מחמיא.

בדיוק בשביל רגעים מתסכלים כאלו יצרנו את המדריך ללוק הסקנדינבי המושלם. יש כאלו שאולי יגידו שיש דברים שאי אפשר ללמוד, פשוט נולדים איתם (הגן השוודי) או שלא. אנחנו רוצים לערער על התפיסה הזאת וחושבים שלפעמים כל ההבדל בין מדויק ל"מה זה הבלגאן הזה?" הוא בטאצ' אחד קטן.

אז מה עושים?

שלב 1: מתחילים מלמטה
אנחנו חיים נעליים ולכן אנחנו תמיד אוהבים להתחיל משם, מה גם שפה באמת קשה לטעות. הסקנדינבים מציעים לנו מגוון מותגי נעליים איכותיים שישתלבו בנונשלנטיות עם ההופעה, מבלי מאמץ. החוקיות ברורה – פשטות, מינימליסטיות, פונקציונליות, אופנתיות. אפשר לתת קריצה קטנה בעקב או בטקסטורות אבל זה לגמרי לא חובה.
איזה מותגים סקנדינביים תמצאו בשופרא? קודם כל, sneaky steve – השוודי החמקמק הזה מציע נעלי עור סופר איכותיות בגזרות קלאסיות, עם טוויסט עדין של חוצפה. נעלי הגברים של המותג אלו בדיוק הנעליים שאנחנו רוצים לראות על הגברים ברחוב (או על הדוגמנים השוודים השווים שלו).

הנעליים של sneaky steve

הנעליים של sneaky steve

עוד מותג שכדאי לכם להכיר הוא shoe the bear – מותג שפונה לצד המוקפד והנקי של הסקנדינבים – נעלי הנשים המופלאות שלהם פשוט מגדירות מחדש את המושג "דיוק" והן ישתלבו בטבעיות בטוטל לוק הנורדי.

shoe the bear

shoe the bear

בגזרת הסניקרס יש את הנציגות דנית – woden, שהנעליים שלהם מאופיינות בטקסטורות מיוחדות ובנוחות אדירה. בנוסף, תוכלו למצוא את נעלי הגברים של ARKK, אחד המותגים המדוברים במגזיני האופנה בשנה החולפת, שצופים להן עתיד מזהיר.

הסניקרס של woden

הסניקרס של woden

שלב 2: קוד לבוש – חוק המותגים הסקנדינבים
תגידו לעצמכם, מה בכלל ההבדל בין המותג היקר מדנמרק לבין הסוודר האפרפר שראיתי בקניון? אז זהו, שיש הבדל. דיברנו על האיכות הבלתי מתפשרת של המותגים האלו בכל שלבי הייצור, וזה בא לידי ביטוי כשלובשים את הבגד – הגזרות הנקיות מאד מדויקות ומחמיאות כמעט לכל מבנה גוף, התפירה והבדים האיכותיים מבטיחים שהכל ישב בדיוק כמו שצריך. בקיצור – כשרוצים ליצור לוק סקנדינבי לובשים מותגים סקנדינבים, זה כבר עושה חצי עבודה.

הלוק של ARKK

הלוק של ARKK

שלב 3: משחק של צבעים ושכבות

אוקיי, בואו נבהיר את זה כבר מעכשיו: כשאנחנו מדברים על משחק של צבעים אנחנו לא מתכוונים לשילובים בוהקים. להיפך, אנחנו מכוונים לסקאלה די מצומצמת של גוונים מונוכרומטיים ומעושנים – חומים, אפורים, שחורים ולבנים זה האובייס, אבל כן אפשר להכניס לכאן גם סוגים של ורוד, ניוד, כחול, ירוק ובעצם השמיים הם הגבול, הכל שאלה של מה מעל ומה מתחת.
אז מה מעל ומה מתחת? סוודר בגוונים של קרם יכול להיות בסיס טוב. עליו מגיעה שכבה נוספת בגוון כהה יותר, למשל ג'קט חאקי או מעיל טרנצ', שאידיאלי לחורף הישראלי. לזה נחבר ג'ינס קלאסי ואיכותי או מכנסי עור שחורים, ואתם די מסודרים. רק אל תשכחו נעליים.

לוק סקנדינבי באדיבות woden

לוק סקנדינבי באדיבות woden

שלב 4: אקססוריז – זהירות, מכשול לפניך!
כשאנחנו באים לדבר על אקססוריז באופנה הנורדית צריך לשאול שאלה אחת מרכזית – האם צריך אקססוריז בכלל? התשובה היא כן, אבל מעט. הצבעים הם אותם הצבעים, הפונקציונליות והפשטות גם. הרעיון המרכזי הוא לאו דווקא לתת פוש להופעה עם פריט מנצח אלא למצוא את הפריט הזה שישתלב בצורה חלקה ומאד נעימה עם הלבוש והנעליים. תחשבו למשל על התיקים המושלמים של kanken (שגם הם מחכים לכם בחנויות שלנו), עליהם נאמר כבר הכל אך עדיין לא מספיק. הם באמת תמיד מתאימים ונותנים להופעה טוויסט לא מתאמץ ומאד קול – והיי, זה בדיוק מה שניסינו להשיג.

תיקי kanken

תיקי kanken

אז נסכם?
מינימליסטי, נקי, פשוט, איכותי, מוקפד, אנדרוגיני ובעיקר מלא בסטייל. אז איך אומרים בהצלחה בשוודית?

הסניקרס של arkk

הסניקרס של arkk

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...