זוגותכללי

זוגות | יהלומים ופרנזים – הסטייל של דולי פרטון

פורסם ע"יShoofra 4 ביוני 2019 אין תגובות
דולי פרטון ונעליים של שוץ

מאת יעל רוזנוולד יניב

“אני בדיוק כמו הנערה מהבית השכן, אם במקרה את גרה בשכנות ללונה פארק". (דולי פרטון)

אייקון-העל, דולי פרטון משיקה מותג אופנה ולייף סטייל, בשיתוף עם חברת IMG, כך התבשרנו בתחילת מאי. בתקופה בה המושג "אייקון" נשחק עד דק, אופנות מתחלפות בקצב מסחרר, ואור הזרקורים המחמיא מחליף מושאי תשוקה בקצב המבזקים ב-YNET, נותרת פרטון בת ה-73 יציבה כמגדלור נושא אבוקת בלונד-פלטינה.

כל מי שאוחזת בבלונד פלטינה מתחוזק היטב – יודעת: קודם כל, צריך להסתכל על השורשים.

שורשיה של דולי פרטון, כמו גם שנות חייה הראשונות, היו כאלה שבהשראתם נכתבו אגדות קורעות-לב עם סוף-חובה-טוב. היא נולדה בעיירה דרומית קטנה, בשמורת הרי הסמוקי, למשפחה דלת אמצעים. רביעית מתוך תריסר ילדים בטוטאל (מרביתם עוסקים במוזיקה כך או אחרת, אגב).
ילדותה עברה עליה בבקתת עץ רעועה בת חדר אחד, ובימי ראשון בכנסיה הפנקוסטית, בה מאמינים שחלק גדול מעבודת האל נעשה בשירה. בגיל 6 היא כבר הייתה חלק בלתי נפרד ממקהלת הכנסיה. דולי הצעירה כל כך נהנתה מההופעות הללו, שבגיל 7 בנתה לעצמה גיטרה, והחלה להופיע בפני משפחה וחברים. ההופעות האלה, מאוחר יותר עם גיטרה-של-ממש, הובילו אותה בשלב הבא אל תחנות הרדיו והטלוויזיה המקומיות.

בגיל 13, לאחר שהקליטה סינגל ראשון, זכתה להזדמנות להופיע על אחת מבמות מוזיקת הקאנטרי הותיקות בטנסי – Grand Ole Opry – שם פגשה את ג'וני קאש. הייתה לאיש עצה אחת לצעירה בעלת קול הפעמונים, "תקשיבי לאינסטינקטים שלך, ולכי בעקבות חלומותייך". הכי עוגיית מזל.

דולי פרטון הצעירה

דולי פרטון הצעירה

בגיל 19 חתמה פרטון על חוזה הקלטות ראשון. אממה? הקול המתקתק הזה גרם לחברת התקליטים למתג אותה כמוצר פופ סכריני. והיא רק רצתה לשיר קאנטרי. לא פלא שכל הסינגלים שהוציאה לא ראו טבלאות דירוג משום צד שהוא. לעומת זאת, שיר שכתבה עבור אמן אחר בשנת 1966, "Put it off until tomorrow" בביצועו של ביל פיליפס, הגיע למקום הששי במצעדי הקאנטרי. אסימון ענק נפל אצל חברת התקליטים. כוכבת קאנטרי נולדה!

כל הנוכחות הטלוויזיונית המתפרצת הזו של כוכבת הקאנטרי (כולל פינה קבועה בתוכנית מוזיקה מצליחה, תוכנית אירוח נצפית היטב משלה, והופעות בתפקידים קטנים בסדרות שונות) לא חלפו מתחת לרדאר ההוליוודי.

בשנת 1980 כיכבה דולי פרטון, לצידן של ג'יין פונדה ולילי טומלין, בסרט "מ-9 עד 5" (מיד מזדמזם בראש, לא? בצדק. שיר הנושא, אותו שרה פרטון, הוכתר לאחד מהשירים המוצלחים ביותר בסרטים ב-100 השנים האחרונות).

דולי פרטון ב-9 עד 5

דולי פרטון ב-9 עד 5

בסרט "בית הזונות הקטן הטוב ביותר בטקסס", בו גילמה פרטון את דמותה של מונה, בעלת הבורדל, הופיעה השחקנית-זמרת במגוון תלבושות צמודות עד להתפקע, מלאות נצנצים, נוצות, פרנזים ונגיעות של מראה דרומי קלאסי. ההשראה למראה, כפי שסיפרה פרטון בכמה ראיונות, הגיעה מהחיים עצמם.

כשדולי הייתה בת 10, והחלה את גיבוש זהותה בעולם, היא מצאה את עצמה מעלעלת בקטלוגים של חנויות כלבו, מנסה להבין איך בדיוק אמור להיראות גלאם דרומי אמיתי. התשובה הגיעה ממקור לא צפוי. כשהלכה ברחוב עם אמה, נתקלו השתיים ביצאנית עם תסרוקת בלונד פלטינה מוגבהת, ציפורניים וליפסטיק באדום-אש ותלבושת בהתאם. דולי הצעירה חשבה שהיא הדבר היפה ביותר שראתה אי פעם. כשאמה נזפה בה "הפסיקי להסתכל בה! היא רק טראש", חשבה לעצמה הילדה "זה מה שאני רוצה להיות – טראש!".

מימין: מתוך בית הזונות הקטן הטוב ביותר בטקסס | משמאל: צילום של מריו קסילי

מימין: מתוך בית הזונות הקטן הטוב ביותר בטקסס | משמאל: צילום של מריו קסילי

הכנות והישירות הזו, בשילוב עם חוש הומור והתייחסות אל סגנון לבוש כאל "זה צריך להיות כיף!", הניבו מגוון תלבושות עצום, שאפילו מוזיאון הגראמי בחר להקדיש לו תערוכה, "יהלום בעולם של זרקונים". אלה משולבות בארסנל פאות גדולות מימדים, עליהן העידה פרטון "כששואלים אותי כמה זמן לוקח לסדר את שערך, אני עונה: לא יודעת, אני לא שם כשזה קורה".

היא בוחרת במודע במראה הסקסי-צמוד-בלי-להתנצל, כבר שנים לפני שנשים ברחבי העולם החלו להפגין את הזכות על גופן, עונה בכנות על מגוון הניתוחים הפלסטיים שעברה ("כששואלים אותי אם החזה הזה הוא שלי, אני עונה 'ברור, קניתי אותו בהמון כסף'"), כמו גם על התקפי הדיכאון מהם סבלה. היא מעלה על נס את זכויות הקהילה הלהטב"קית עוד הרבה לפני מדונה, תורמת כמויות בלתי נתפסות של ספרים לילדים, ומקבלת את כל מוזרי העולם (תאכלי אבק, ליידי גאגא), כפי שסיפרה בשיחה עם אנדי וורהול, אי שם בשנות ה-80.

בפשטות, אייקון.

"אף פעם לא ארד לרמה נמוכה כל כך כמו להיות אופנתית".

טוב, אם דולי לא תבוא אל האופנה, האופנה תתרומם אל דולי:

מימין: איזבל מארה, סתיו 2012 | משמאל: מוסקינו, סתיו-חורף 2019

מימין: איזבל מארה, סתיו 2012 | משמאל: מוסקינו, סתיו-חורף 2019

אפשר להזכיר את קולקציית סתיו 2012 של איזבל מארה, או את קדם-סתיו 2014 של קארל לגרפלד לשאנל, או את הקמפיין שצילמו בלה חדיד וקנדל ג'נר למותג DSquared2 ב-2018, אבל מסתמן שהשנה הנוכחית, הרומן בין עולם האופנה למוזתו, דולי פרטון שובר כמה שיאים.

בשבוע האופנה האיטלקי, עת הוצגו הבשורות האופנתיות של סתיו 2019, הוצעדו הדוגמניות של מוסקינו בחליפות צמודות, קצרות ומטאליות להפליא, כששערן עשוי למראה מנופח ומוכר להפליא. כמה חודשים לאחר מכן, בתצוגת אביב 2019 של המותג גוצ'י, תחת שרביטו היצירתי של אלסנדרו מישל, צעדו דוגמנים ודוגמניות עטויים בפרנזים מנצנצים, בדים מבהיקים עזי צבע, ולדובדבן שבקצפת – ג'קט ג'ינס נטול שרוולים וחליפה ורודה דמויית טרנינג, שניהם בהדפס מחייך, בלונדיני עד סינוור, של דולי פרטון:

גוצ'י, אביב 2019 בהשראת דולי פרטון-min

גוצ'י, אביב 2019 בהשראת דולי פרטון

למרות כל זה, אחרי מכירה של 100 מיליון תקליטים ברחבי העולם, מעל ל-3,000 שירים, שבעה פרסי גראמי, פארק שעשועים משלה ("דוליווד") ונוכחות שאין דרך אחרת לסכם אותה מלבד #Dollyisms, נדמה שרק דולי יכולה להתלבש כמו מפעל עצי חג מולד, לחייך ולשחרר לעולם אמירות קיומיות מדויקות במבטא דרומי כזה ממש.

בכל זאת, "צריך הרבה מאד כסף כדי להיראות ככה צ'יפ". ועוד באופן מודע.

ובהשראת דולי – הנה זוג מהקולקציה החדשה של Schutz, שמתחבר אליה יופי:

דולי פרטון ונעליים של שוץ

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...