זוגותכלליקיץ

זוגות | האדומה הגדולה – פמיניזם עפ"י פגי באנדי

פורסם ע"יShoofra 29 באפריל 2018 אין תגובות
הסטייל של פגי באנדי וכפכפים של ג'פרי קמפבל

מאת יעל רוזנולד יניב

“אז….אין ספק שלמדנו המון זה על זו. אין לנו שום דעה בנוגע לפוליטיקה, דת, מדע, אנשים גוועים ברעב, שואה גרעינית או מיחזור. הדבר היחיד שיש לנו כלפיו רגשות עמוקים הוא התמונה שמאחורי ג'יי לנו ששנינו שונאים כל כך". (פגי באנדי, מדגמנת שטחיות לכאורה)

בתחילת אפריל, 1987, שידרה רשת פוקס את הסיטקום הראשון שלה. הסדרה עתידה להיות משודרת במשך עשור, לא כולל שידורים חוזרים – Married…. With Children (או בתרגום לעברית "נשואים פלוס").
בעוד שנות ה-80 הביאו לעולם שלל סיטקומים אודות אנשים ממש מוצלחים עם משפחות מהוגנות, מהוקצעות, מלובשות היטב, הרי ש"נשואים פלוס" עשתה בדיוק את ההיפך. משפחת באנדי הציגה חוסר תפקוד, מצוקה כלכלית, גזענות, מניפולטיביות, שוביניזם ובאופן כללי – זבל לבן מרוכז.
באופן הפוך-על-הפוך אחת הדמויות הנשיות הראשיות שלה הייתה שילוב של פמיניזם ואמירה אופנתית מהודקת. כן, פג באנדי, אני מסתכלת עלייך!

"יש שני דברים שפגי באנדי לא עושה. אחד: לבשל, לנקות, לתפור, לשאוב אבק, לגהץ ולהיות הורה. ודבר שני: לעשות ספורט". (פגי באנדי, מפגינה מודעות עצמית)

הסטייל של פגי באנדי

פג באנדי, בגילומה של השחקנית והזמרת (ועוד אחת כזו שהופיעה עם גדולים דוגמת בוב דילן) קייטי סגל, הייתה אורים ותומים בכל הנוגע לטיפוח העצמי, פנימה והחוצה.
בשיער אדום לוהט, מעוצב בסגנון ה-Beehive האופייני לשנות ה-60, ובסטייל תואם שכלל בעיקר הרבה מנומר, צמוד וחגורות רחבות מדגישות-מותן, פגי באנדי הרבתה לטופף בצעדים קטנים וקופצניים בכפכפים בעלי עקבים אימתניים, או לשבת על ספתה האהובה ולצפות באופרה ווינפרי, פיל דונהיו או ערוץ הקניות, תוך נשנוש בונבונים ועישון, לסירוגין.

כעקרת בית, שבילתה את מרבית זמנה – well – בבית, הלבוש של פגי באנדי כמעט מרדני. היא מתלבשת, מתאבזרת ומתאפרת קומפלט בשביל עצמה בלבד. הילדים ובן הזוג בכלל לא שם. והס מלהזכיר את המיניות המתפרצת עם כל סנטימטר של ספנדקס, כתף חשופה ותאבון בריא ומוצהר תדיר. הכי לא "האם הטהורה" שאפשר.
ואם כבר מיניות מתפרצת, פג באנדי היא גם דמות מופת של אהבה וקבלה עצמית – לא משנה כמה דחיה מעז אל, אב המשפחה, להביע כלפיה, היא עדיין נותרת סקסית על-חלל בעיני עצמה.

הסטייל של פגי באנדי

"אמא רעה"? אולי. "רעיה מזניחה"? גם. אבל חברה טובה, עם מסר של קירוב לבבות? לגמרי! גם אם פג השאירה אחריה שובל של בדלים ועטיפות ממתקים כסופות, ושקע ספה בצורת ישבן, היא הייתה חברה סופר-מפרגנת ומקבלת לשכנה מהבית ליד, מארסי דארסי. לכאורה, אין שום בסיס לחברות הזו. מארסי הפמיניסטית האקטיביסטית, אשת הקריירה המשיגנית, הפעילה למען הסביבה, ופג באנדי… הממממ… האחרת. אבל בכל פעם שמארסי הייתה זקוקה לה, בין אם לשיחת חולין זריזה, ובין אם לתמיכה רגשית אל מול מצבי משבר, פג הייתה לגמרי שם בשבילה. כוח נשי שולטטטט!

פגי באנדי קראה תיגר גם על עקרות הבית הסטראוטיפיות של שנות ה-60, השראות הסטייל שלה, וגם על כל מה שמצופה מרעיה ואם בת זמננו. היא אהבה את הילדים שלה, היא אהבה את בעלה, והיא לא הסכימה בשום אופן להביע את זה בדרך בה החברה הכתיבה לה לעשות זאת.

השראות הסטייל של פגי באנדי הגיעו עד לקולקציית קיץ 18 בשופרא – למשל כפכפי האייטיז של ג'פרי קמפבל – להזמנה באתר שלנו.

הסטייל של פגי באנדי וכפכפים של ג'פרי קמפבל

תגובות מפייסבוק
מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...