אופנהאמנותבעולםכללי

בעולם | כשהיסטוריה ואופנה נפגשים באינסטגרם

פורסם ע"יShoofra 2 במאי 2018 אין תגובות
המלצות על חשבונות אינסטגרם נוסטלגים

כתבה: אור שלום

בשנתיים האחרונות שמלאות בשינויים תרבותיים קיצוניים חוזר אלינו 'טרנד הנוסטלגיה' בכל החזיתות – באופנה בקולנוע ובטלוויזיה.
נראה שהמפרסמים והתאגידים הגדולים פיצחו את הנוסחה שגרומת לאנשים לצרוך יותר ממוצר מסוים; התרפקות על העבר, בדגש על סוף ה-70 עד סוף ה- 90. בני דור ה-X שחיו בתקופה שבה הקרינו את E.T בקולנוע, לבשו סווטשירטים של Champion (לא רק כהצהרה אפנתית) והקליטו את כל הפרקים של צער גידול בנות (לא רק בגלל ג'סי) – נזרקים בטרנד הנוסטלגיה אל זיכרונות נעימים או רגעיים אירוניים בצעירותם. עבור בני דור המילניאל שהיו ילדים קטנים ואולי מחזיקים בזיכרונות הפוסטרים של האחים הגדולים שלהם, הטרנד הזה הוא בחירה לשמר עבר בטוח ונעים יותר בתקופה הנוכחית של שינויים קיצוניים בהווה ועתיד לא ברור.
כמו כל טרנד טוב ומתמשך, האינסטגרם הוא שחקן ראשי בהפצה שלו. בשנה האחרונה האינסטגרם מלא בחשבונות שעושים הומאז'ים לאייקונים מוזיקלים משנות ה-70, אופנה של שנות 80 או קלישאות תרבותיות משנות ה-90. בין ים החשבונות האלה, יש כמה מצחיקים ממש או מביכים (תלוי מתי נולדתם…) אבל ישנם כמה יוזרים שלוקחים את הטרנד הזה ברצינות ומעמיקים במחקר תקופתי. שווה לעצור רגע ולצלול אל התמונות והרגעים ההיסטוריים שהם מעלים ולהתמלא בהשראה.

ruffnecksrudeboysrollups@
חשבון האינסטגרם הזה מביא לנו תמונות של כוכבי אופנת הרחוב בלונדון בסוף שנות ה-80 עד סוף שנות ה-90, עבור בעלת החשבון אלה הם הכוכבים האמתיים של הרחוב, חובבי אופנה שמבלי לשים לב ועם אהבה גדולה ללבוש הכתיבו את הטרנדים, הרכיבו תלבושות מקוריות והיו השראה והשפעה למעצבים רבים עוד לפני שהמילה "משפיענים" הפכה להיות דבר חם. בעלת החשבון היא האוצרת והסופרת אנג'לה פיליפס (Angela Phillips) והיא מתייחסת אל החשבון כאל "המדריך המובהק למוצאה של תרבות הרחוב בלונדון".
החשבון מלא ברגעים אייקונים שאינם שם רק לשם נוסטלגיה, זה יותר שיעור בהיסטוריה שבא לחנך את הצופה על תרבות רחוב אמתית; מאיפה היא מגיעה, המקורות שלה והצורה שבה היא משפיעה. ניכר שלמנהלת החשבון יש אהבה עמוקה לאופנה ורצון אמיתי לאצור לנו רגעים אותנטיים של אופנה ולהזכיר לנו את הרחוב שממנו מגיע הביטוי 'אופנת רחוב'. לתמונות בחשבון תמיד יהיה טוויסט אופנתי; אם זה חיקוי של חולצת טי שירט של קלווין קליין או משפחה שלמה שלובשת חליפות ספורט מנומרות!
חובבי אופנה שייקחו את הזמן ויתעמקו בחשבון יגלו אין ספור רגעים ממלאים בהשראה, פריטים אייקונים או דמויות שלובשות חיקויים משעשעים לפריטים אייקונים בנוסף לאין סוף בדים, הדפסים וגזרות 90's סופר מושקעים.

תמונות מחשבון האינסטגרם ruffnecksrudeboysrollups@

מתוך חשבון האינסטגרם של ruffnecksrudeboysrollups@

 

rewindbeauties@
החשבון הוקם על ידי מיקה (Mica), מנהלת קריאטיב וכותבת מלונדון שהייתה מתוסכלת מהייצוגים השטוחים של שנות ה-70 באינסטגראם. מיקה גדלה בשנות ה-70 והייתה מוקסמת מאופנת הרחוב שהתערבבה בפוליטיקה, במוזיקה ובאומנות של התקופה הזאת. "נמאס לי לראות רק תמונות של טוויגי או פארה פוסט על פלטפורמות משנות ה-70 וה-60 המאוחרות והתחשק לי ליצור חשבון שנותן את התחושה האמתית באופנה, בתרבות וברחוב בשנים האלה" היא אומרת.
החשבון הוא כמו קולאז' נוסטלגי ממגזינים ישנים, אפשר למצוא בו זמרות מחאה, פוליטיקאים בחופשה בארצות אקזוטיות, חיי יום יום של מהגרים מגאנה וגם כמובן קטעי ארכיון מרגשים של פרינס, גרייס ג'ונס ושר. החשבון מקפיד על גיוון אתני, שם דגש על נשים אקטיביסטיות מהתקופה גם אם פחות מוכרות, כוכבות בוליוודיות בפוזות דרמתיות ושלל קטעי ארכיון של אומניות כמו פרידה קאלו ויאיוי קוסמה שניתנו לבעלת החשבון כצעד של תמיכה וסולידריות בחשבון השונה הזה על ידי קרובים של האמנים וצלמים שונים. החשבון מספר לנו סיפור פוליטי ותרבותי על התקופה ולא שוכח לצבוע הכל ברגעים אפנתיים וממלאי השראה.

תמונות מתוך חשבון האינסטגרם rewindbeauties@

מתוך האינסטגרם של rewindbeauties@

 

the____archive@
חשבון האינסטגרם הזה מקדיש את הפעילות שלו לתמונות שפורסמו במגזין הבריטי The Face, שהיה מגזין לאופנת רחוב, מוזיקה ותרבות שפורסם מידי חודש בין השנים 1980 עד 2004. המגזין הכיל בתוכו בעיקר צילומים וציטוטים של אומנים שונים. הצצה חטופה בחשבון תחשוף אותנו להפקות האופנה שהמגזין התמחה בהם. שילוב של סטיילינג בועט של סצנת המוזיקה בלונדון בסוף שנות ה-80 עם בגדי מעצבים. לאחרונה נקנה השם של המגזין מחדש על ידי חברת הוצאה לאור שהבטיחה לשחזר את רוח המגזין האייקוני בשנת 2019. בינתיים כדאי להיכנס לחשבון ולספוג קצת את אווירת סוף ה-80 בבריטניה. האימג'ים עשויים בקפידה אך עם זאת כל כך חשופים והצפייה בהם מרגישה מאוד קרובה ואינטימית למודל המצולם.

תמונה מתוך האינסטגרם של the____archive@

מתוך האינסטגרם של the____archive@

אני ממליצה למצוא את הזמן ולעקוב אחרי החשבונות האלה כי בתקופה שכל הדמויות שאנחנו עוקבים אחריהם מעלים תמונות כל כך עשויות וערוכות מידי, מאוד מרגש לראות תיעוד פשוט וחושפני שלמרות שהוא מודע לעצמו הוא לא מנסה להתאמץ יותר מידי להסתיר משהו או להיות משהו אחר ממה שהוא.

 

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...