חורףכלליעיצוב

חורף 22-23 | שת"פ הגרביים הכי שמח שתפגשו בחורף הזה

פורסם ע"יShoofra 3 בנובמבר 2022 אין תגובות
פרויקט הגרביים האקולוגיים של שופרא בשיתוף מעצבעים ישראליים

אמרתם נעליים? אנחנו אמרנו גרביים! גרביים הם ה-מוצר המשלים לנעליים ובשופרא כמו בשופרא גם הגרביים הם סיפור בפני עצמו. והשנה יש לנו באמת סיפור מיוחד, כי בשקט בשקט, כבר כמעט שנה שאנחנו שוקדים, בישיבות קריאייטיב, במיילים ארוכים ובשיחות טראנס-אטלנטיות על יצירת מוצר שהוא גם נעים לכפות הרגליים, גם טוב לסביבה, גם מעוצב באופן ייחודי וגם נותן כבוד ובמה לכמה מהיוצרים הישראליים האהובים עלינו בתחום האיור והעיצוב הגרפי. אנחנו כמובן מדברים על קולקציית הגרביים החדשה שלנו בשיתוף Healthy Seas Socks ובעיצוב נבחרת מושלמת של מאיירים ומעצבים.

אז איך עשינו את כל זה? קודם כל חברנו לחברת גרביים הולנדית התומכת ב-Healthy Seas, עמותה ששמה לעצמה למטרה לנקות את הים מפסולת מזוהמת. ביחד הם מייצרים את Healthy Seas Socks, גרביים ממוחזרים מעודפי פסולת ימית. העמותה פועלת במגוון נקודות ימיות מסביב לעולם, אוספת רשתות דיג שננטשו בים ומייצרת מהן חומר גלם חדש, ניילון ממוחזר (econyl). הגרביים מיוצרים משילוב של כ-20% econyl עם סיבי כותנה איכותית ונעימה. לסיום המעגל הסביבתי, חלק מהרווחים על הגרביים הולכים ישירות להמשך פעילותה של העמותה ולטובת ניקוי הים.

אוקיי, אז יש גרביים, יש מטרה חשובה, עכשיו השאלה היא מה יופיע עליהם. מי שמכיר אותנו יודע, העולם היצירתי של שופרא בא לידי ביטוי בכל מקום שרק אפשר (החל מהקולקציה עצמה ועד לחלונות הראווה, המדיה החברתית שלנו, עיצוב החנויות ועוד). לכן, הרגשנו שגם בגרביים נוכל לתת את הטאץ' המיוחד שלנו. צבע, קו, דימוי. בחורף שעבר הוצאנו קולקציית גרביים ראשונה, בשיתוף מותג אחר שלנו, וצוות הסטודיו הגרפי שלנו לקח אז פיקוד ויצר קולקציה קסומה עם מוטיבים בהשראת נופים ארצישראליים.
אחרי ההצלחה הקודמת היה ברור לנו שוב שהסטודיו יוביל את הדרך, אבל במקביל רצינו לתת ביטוי ליוצרים מקומיים נוספים שאנחנו אוהבים ומעריכים. ויש המון כאלו. הרעיון היה ליצור קולקציית גרביים שמספרת סיפור מגוון ועשיר, כשכל דגם בפני עצמו עושה שמח כשהוא מבצבץ מהג'ינס.

כדי לחבר בין הנושא הסביבתי לעבודת האיור בחרנו במילה אחת שהובילה את הקונספט, "התחדשות". כל יוצר נתן את התרגום שלו למילה וככה נולדה סדרה של 11 דגמי גרביים יוניסקס, כולם מבוססים על אותה פלטת צבעים משותפת. המעצבים קיבלו חופש ביטוי מוחלט בעיצוב ולכן כל דגם קיבל את האופי הייחודי של היוצר שלו, ככה שאפשר לזהות מי עומד מאחוריו כבר ממבט אחד.

ואם עדיין לא יצא לך להכיר, הנה הנבחרת המלאה עם הגרביים שעיצבו והסיפור מאחורי תהליך היצירה:

YONIL

יוניל חי ויוצר מתל-אביב והעבודות שלו התפרסמו במגוון מגזינים בינלאומיים. הן נעות בטווח שבין אמנות סוריאליסטית, קולאז'ים ופרינטים בדפוס ידני.
בתור אמן המתמחה בתקשורת חזותית הוא תמיד מתהלך בפס הדק שבין אמנות, איור ועיצוב, לכן אל תתפלאו אם תראו הרבה טיפוגרפיה משולבת בעבודות שלו.

הגרביים של YONIL

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

נועה טרלובסקי – אופנת ברכה

בוטיק אופנת ברכה הוקם בשנת 1969 בחולון, ע״י ברכה ויעקב טרלובסקי. בשנת 2020 נולד המותג מחדש ע״י הנכדה של ברכה ויעקב – נועה טרלובסקי.
אופנת ברכה היא רנסנס לתקופה בה היצור המקומי בארץ היה שופע ומקור גאווה, העיצוב ססגוני ונוסטלגי, מזמין את כל מי שחפץ לבטא את עצמו בייחודיות ואותנטיות להתלבש בלי פחד. המותג מזוהה עם אידיאולוגיה ומערכת ערכים הכוללים בתוכם חשיבות ייצור איטי, פיתוח הכלכלה המקומית ויצירת קהילה גזרות מחמיאות לכל מבני הגוף והמגדרים.
השפה העיצובית של המותג מתנקזת לנקודת המפגש בין זכרונותיה הנוסטלגיים של נועה, אל המציאות היום יומית בתל אביב. היא פועלת כיום ביפו וכל הפריטים מיוצרים בתל אביב.

הגרביים של אופנת ברכה

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

חן מכבי

מעצבי גרפי, מאייר וטיפוגרף. העיסוק המרכזי שלו הוא ביצירת שפה גרפית וטיפוגרפית עבור מותגים.
יצר פרויקטים עבור המכביה, ניקלודיאון, כאן, הקמארי, מפעל הפיס ועוד. בין השאר, עשה פרויקט קטן, אך בלתי נשכח, לשופרא (טיפוגרפיה קבועה לקמפיין "חינגא" השנתי שלנו, נתראה במאי).
בתחום המוזיקה ניתן למצוא גם עיצובים שיצר עבור אמנים כמו נטע ברזילי, שרית חדד, טונה, סטטיק ובן אל, מרגי, חנן בן ארי, יסמין מועלם ופלד.

הגרביים של חן מכבי

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

ענת ורשבסקי

מאיירת ויוצרת, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בצלאל ומרצה לאיור. איוריה מופיעים בספרי ילדים, עיתונים ומגזינים, סרטונים, הצגות ועוד. איוריה לספר ׳זרובבל וזילפה׳ מאת רונית חכם זיכו אותה בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספרי ילדים. ובדיוק עכשיו, אם במקרה יזדמן לכם להגיע לחלון שופרא בדיזינגוף 108 תוכלו לראות את חלון הראווה החדש שלנו, ובו אובייקטים מתוך התערוכה האחרונה שלה עם אורית ברגמן, "מה יותר צהוב או פיל?".
הסגנון של ענת מגוון ונובע מהתנסויות בחומרים וטכניקות ידניות שונות כמו קולאז׳, דיו, הדפס, רישום, תלת מימד, רדי-מייד וכו׳, בשילוב עיבוד דיגיטלי. יש הרבה מקום למקריות וחופש בעבודות והיא מעידה שהדברים הכי טובים שלה יצאו בלי תכנון ותוך כדי זרימה של עבודה עם החומר.

הגרביים של ענת ורשבסקי

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

ניב תשבי

אמן, מאייר ומעצב, בוגר בצלאל (2012). בעבודות שלו עושה תשבי שימוש בשפה גרפית המאופיינת בצורות שטוחות וגיאומטריות, מיעוט אמצעים וצמצום צבעוני. הוא נע בין תחומי מדיה שונים דוגמת איור ספרים, מיתוג, פרסום ותקשורת. בד בבד, יוזם פרויקטים אישיים כגון עבודות הדפס, עיצוב אובייקטים, פסלים ומיצבים.
ניב השתתף בתערוכות במוזיאון העיצוב חולון, מוזיאון ארץ ישראל, בית האמנים בתל אביב, הגלריה בבית האדריכל, גלריה חנינא, גלריה בנימין ועוד.

הגרביים של ניב תשבי

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

 

דקל חברוני

מאייר, אמן דפוס-משי, אבא, ומרצה, בן 43. חי ועובד בת״א, נהנה לבהות ולצייר בדיו.
כבר מעל לעשור, מייצר חברוני מאות כרזות מאוירות במהדורות מוגבלות לאירועי תרבות ומוסיקה בארץ ובעולם.

הגרביים של דקל חברוני

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

 

סרגיי איסקוב

מאייר ומעצב בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בצלאל, 2019, עובד כעצמאי בסטודיו משותף ונע בעיקר בין חיפה לתל-אביב.
"השפה האיורית שלי מאוד גרפית וצבעונית, מרובת שכבות וטקסטורות. לרוב אני אוהב לשלב בין טכניקות ומדיומים, בין מסורתי ודיגיטלית, תלת-מימד ודו מימד. את ההשראה שלי אני שואב מעולמות ההדפס והצילום."

הגרביים של סרגיי איסקוב

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

 

דניאלה שוחמן

מאיירת ומעצבת בוגרת בצלאל. מתגוררת בתל אביב. מאיירת לרוב באמצעים דיגיטליים תוך ניסיון להתחקות אחר קו ידני ומשוחרר. הנושאים באיורים שלה נעים בין טבע ואנשים, למטוסים ומכוניות מירוץ.

הגרביים של דניאלה שוחמן

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

נטע כהן

במאית אנימציה, מעצבת ומאיירת וגם אקסית מיתולוגית של שופרא (עבדה בסטודיו הגרפי שלנו בעבר). עיצבה וביימה פרויקטים עבור חברת MTV הבינלאומית, בית הכלבו בארניז ניו-יורק ורשת HBO.
בעלת תואר ראשון ושני בתקשורת חזותית בבצלאל, מלמדת בשנקר ושימשה כלקטורית עבור פסטיבלי סרטים בינלאומיים.
סרטיה, ׳טאפ טו ריטריי׳ (2012) ו׳שש עד שש׳ (2019) זכו בפרסים ומוקרנים במסגרת פסטיבלים שונים ברחבי העולם, כמו אנסי, אנימפסט זאגרב, סלאמדאנס, ריינדאנס ועוד.
ילידת ירושלים והיום מתגוררת בתל אביב עם בן זוגה ליאור, ילדיה זהרה ונח והכלבה גילי.
הסגנון האיורי שלה מאוד צבעוני ופופי במהותו, והוא על התפר שבין חמוד למוזר.

הגרביים של נטע כהן

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

לאתר

 

טל בן מנחם

מעצבת ומאיירת, בוגרת של המחלקה לתקשורת חזותית במנשר וגם של הסטודיו הגרפי של שופרא, אותו ניהלה מספר שנים (ואנחנו מתגעגעים).
טל השתתפה בתערוכות איור והעבודות שלה פורסמו במגוון מגזינים. השפה האיורית שלה באה לידי ביטוי במשיכה לרגעים זניחים ויום-יומיים ומציאת ההומור בהם. בעיצוב הפרצופים היא משתמשת במינימום אלמנטים, כך שהדלות מייצרת המון אופי לדמות.

הגרביים של טל בן מנחם

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

 

נגה לבני

בת 27 מתל אביב, מאיירת ומעצבת, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל.
ביום מנהלת הסטודיו לעיצוב גרפי של שופרא ובלילה עובדת על פרויקטים כעצמאית.
נהנית ליצור במגוון טכניקות ידניות ודיגיטליות בסגנון המושפע מאוד מהטבע, מצורות אורגניות ומהגוף האנושי.

הגרביים של נגה לבני

למארז הגרביים באתר

לעמוד האינסטגרם

 

הגרביים מגיעים כזוג בודד (בחנויות – בקרוב!) או במארזי שלישיות, כי תכלס, איך אפשר לבחור רק אחד? שיהיה לנו חורף שמח, אופטימי וצבעוני לפחות כמוהם!

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...