כלליספרות

המלצות קריאה | אין קוד קופון, תקראו

פורסם ע"יShoofra 20 ביוני 2023 אין תגובות
המלצות קריאה מאת הילה רגב

כתבה: הילה רגב

אני משפיענית הספרים. רגע, רגע. תחזרו, תחזרו. אני יודעת שזה נשמע מופרך. מגוחך. עלה לך הילה, עלה לך. האמת שהטייטל הזה התחיל בכלל בתור בדיחה. כעיתונאית שסיקרה במשך שנים את תרבות האינסטה-בלוגריות שהפכו למשפיעניות שהפכו לקריאייטוריות, המצאתי את הטייטל הזה בתוך מסגור אירוני לכל תרבות הקוד קופון. שאחרות ימכרו קרם פנים, חופשות לא נגישות וביטוח בריאות. אני אמליץ על ספרים. אני אהיה "משפיענית הספרים" הראשונה בישראל. הכי טובה בישראל! טוב, היחידה בישראל. 

פאסט פרוורד כמה שנים קדימה, אני אושיית ספרים. סליחה, אני אושיית המלצות ספרים. אין בזה כסף, שתדעו. אבל כל פעם שמישהי כותבת לי "בזכותך חזרתי לקרוא", או שנשים מוצלחות ממני מתייגות אותי בחופשת הספא שלהן על סף הבריכה עם ספר שהמלצתי עליו, הלב שלי עושה סלטה לאחור. אז לכבוד שבוע הספר, הנה ארבע המלצות זהב על ספרים שכדאי לקרוא השנה והמלצות לנעליים שאני הכי אוהבת משופרא. מי יודע, אולי אהפוך למשפיענית נעליים בקרוב. 

"טסקה" מאת אילנה רודשבסקי. הוצאת שתיים

"טסקה" מאת אילנה רודשבסקי. הוצאת שתיים

"טסקה" מאת אילנה רודשבסקי. הוצאת שתיים

העלילה בקצרה: סופי, מקס, אלקה והתינוקת מהגרים מברית המועצות היישר לחום, חול והלחות של הפריפריה הישראלית ונדחקים להוויה המזיעה שהיא המציאות של כולנו. רודשבסקי מצליחה לתאר בשפה עילאית אך נגישה את חווית ההתאקלמות במדינה שרק רצתה שתבואי ועכשיו מנסה להקיא אותך ממנה. על געגועים לארץ שכבר לא קיימת ועל הצורך להמציא את עצמך מחדש רק כדי לשרוד. 

מה להוסיף: שמלת קיץ מנוקדת להתמודד עם החום, וודקה על הקרח ואת הכפכפים הללו, שמנכיחים אותך במרחב הארצישראלי. 

"ולדימיר" מאת ג'וליה מיי ג'ואנס. הוצאת ידיעות אחרונות

"ולדימיר" מאת ג'וליה מיי ג'ואנס. הוצאת ידיעות אחרונות

"ולדימיר" מאת ג'וליה מיי ג'ואנס. הוצאת ידיעות אחרונות

העלילה בקצרה: חייהם של זוג פרופסורים (שמה של הגיבורה והמספרת לא מוזכר לאורך כל הספר) בעיירת קולג' מנומנמת בצפון ניו יורק. הבעל, בכיר וכריזמתי, מואשם במערכות יחסים לא הולמות עם מי שהיו תלמידותיו. אשתו המוכשרת בפני עצמה מתבקשת לגנות את בעלה, אך מסרבת. במקביל היא מפתחת חצי התאהבות, חצי אובססיה, בוולדימיר, מרצה צעיר ממנה שעבר לא מזמן לקולג' ומתנהל בעצמו בתוך מערכת יחסים בעייתית. ג'ואנס נוגעת פה בהשפעות מיטו, גילנות, מיניות בגיל מאוחר, מוסר ומעמדות ועושה זאת באמצעות כתיבה שנונה עד השתנקות ותיאורי אוכל מעוררי תיאבון. לא לקרוא כשרעבות. 

מה להוסיף: כוס יין לבן וקערת דובדבנים ואפרסקים טריים. אחרי שקראתי את הספר והחלטתי שאני אדם בוגר ומתוחכם, הסתובבתי במשך שבועות עם חולצת כותנה, חצאית שיפון וסנדלים בסגנון הזה, מחכה לאתר לי איזו אובססיית ולדימיר משלי.

 "בית לוריא" מאת שמרית לוסטיג. הוצאת לוקוס

"בית לוריא" מאת שמרית לוסטיג. הוצאת לוקוס

"בית לוריא" מאת שמרית לוסטיג. הוצאת לוקוס

העלילה בקצרה: יוסף לוריא, איש עסקים מתוחכם, ערמומי, גדול מהחיים, מתרומם לו מתוך ההיסטוריה המשפחתית ונסיבות החיים העלובות שלו והופך לאימפריה. הוא בונה לעצמו בית מידות מפואר, מוגזם, מופרך בגודלו ומת מהתקף לב עוד בטרם מלאו לו ארבעים. כעת, עשורים אחר כך, עומד הבית מתפורר ויקר ונדרש למכירה כדי לכסות על חובות המשפחה. הבת, שנאלצת למכור ולהתמודד עם ההיסטוריה המשפחתית תוך כדי, היא זו שדוחפת את העלילה קדימה ומגלה על עצמה דברים חדשים. 

מה להוסיף: הכי של הביוקר. להתארגן על בריכה עם נוף לקו הרקיע של תל אביב או הרצליה. לבקש אפרול שפריץ מחוזק ולהתייצב לקריאה עם הזוג הזה שיכניס אתכן לאווירה.

"כסף טוב" מאת שאול אמסטרדמסקי. הוצאת כתר

"כסף טוב" מאת שאול אמסטרדמסקי. הוצאת כתר

"כסף טוב" מאת שאול אמסטרדמסקי. הוצאת כתר

העלילה בקצרה: ספר העיון היחיד ברשימה וטוב שכך. אמסטרדמסקי, עיתונאי כלכלי בכלכליסט ובדסק הכלכלה של תאגיד השידור "כאן" פורש באופן ברור ומשכנע מושגים שמכבים את המוח כשנפגשים איתם ביומיום. ריבית משתנה וריבית פריים, משכנתא ופנסיה, איך לקבל פטור מעמלות ואיך לייצר תקציב וחינוך פיננסי לטווח הארוך. הספר כתוב בשפה ברורה, נגישה ונוחה מאוד, גם למי שדיבורי כלכלה עושים לה כאבי ראש. 

מה להוסיף: קובץ אקסל, דפי חשבון ונעליים נוחות להסתובב איתן כדי שתוכלו לעשות "שופינג" בין חברות הביטוח. אישית, הייתי הולכת על הסנדלים הסגורים של רולי.

חפשו עוד המלצות קריאה תחת ההאשטג: weekly_reading_by_hilla#

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...