כלליעיצובתערוכות

צריך לראות | קובי לוי X שופרא

פורסם ע"יShoofra 16 בפברואר 2023 אין תגובות
קובי לוי (צילום: Manuela Kali, #Micam)

שופרא חוזרת לשתף פעולה עם מעצב הנעליים הייחודי קובי לוי, הפעם בתערוכה חדשה בגלריית פריסקופ, חלון ראווה מיוחד בדיזנגוף ובדגם מקורי שעיצב לוי בבלעדיות עבורנו. 

נעלי אוקספורד בשחור ולבן שנראו כאילו דרכו על מסטיק, עקבי אצבע המתחזים לרוגטקה, נעלי סירה המדמות בננה המתקלפת לאיטה – אלו לא רעיונות שזורקים למערכת AI כדי שתייצר אימג' חדשני, אלא יצירות כפיו של מעצב הנעליים קובי לוי. נעליים הננעלות על ידי יחידות סגולה (וופי גולדברג וליידי גאגא, בין היתר), מפארות אוספי מוזיאונים ואוספי אמנות פרטיים ברחבי העולם, וכעת – מוצגות בתערוכה חדשה בגלריית פריסקופ בשיתוף שופרא. 

התערוכה (Heelusion, אוצרת: עדי יניב), מזמינה את המבקרים והמבקרות בה לצלול אל תוך עולמו היצירתי והיצרי של לוי, להתבונן מקרוב בנעליים שהוא תופר במו ידיו ואף למדוד ולצעוד בהן, בעמדת מדידה מיוחדת שהוקמה בגלריה. 

צילום: סטודיו שופרא, קובי לוי)

צילום: סטודיו שופרא, קובי לוי)

את השראתו מלקט לוי בשיטוט יומיומי במרחב. בעלי חיים, חפצים, מפגש עם אנשים – כל אלו משמשים עבורו כר פורה ליצירה מקורית, הומוריסטית ומתעתעת חושים. לא פעם, לוי משתעשע במימד האשלייתי של יצירותיו ומעלה תהיות בין דמיון למציאות, בין פסל לבין נעל. ואכן, הגבול הדק הזה נוכח בכל זוג שהוא מייצר ומעבד במו ידיו באטלייה שלו, בהזמנה אישית ומיוחדת.   

התלווינו אל לוי באחד מימי העבודה שלו, כדי לראות איך נוצרת נעל מאפס. גזירות, הדבקות, קדיחות, דפיקות וגם כמה ליטופים ויישורים – והקסם נוצר. ראו איזה פלא:

ההיסטוריה של שופרא עם לוי היא ארוכת שנים. היא התחילה ב-2012, קצת אחרי שסיים את לימודיו בבצלאל, כשהחל לעצב (יחד עם המעצבת שני לקס) למותג הנעליים "שולה" שנמכר בזמנו בשופרא. גם אחרי שפרש כנפיים והמשיך לדרך עצמאית, הדיאלוג עמו המשיך, ועשרות עובדי החברה זכו במהלך השנים לעבור סדנאות היסטוריה וחומרים שהעביר במיוחד עבורם.

צילום: Mandela Kali

צילום: Mandela Kali

שיתוף הפעולה הנוכחי, לרגל התערוכה, היה אך טבעי ומתבקש. יצירותיו של לוי מרפררות לעולם של שופרא ונוגעות באותו החיבור שבין המוצר לבין האמנות. הן מכניסות הומור, צבע ושמחת חיים, בדיוק כפי ששופרא חרטה על דגלה. ולכן אנחנו שמחים וגאים להעניק לו את הבמה, ולעודד חשיפה לעולמו המוטרף והמשגע. 

לרגל התערוכה, חלון הראווה של סניף דיזנגוף התקשט ביצירותיו של לוי. כמו מתוך סבך ג'ונגל טרופי, מתגלות נעלי העקב שלו בדמויות של ציפורים טרופיות. כמו להקה שחגה לה מעל צמרות העצים, המראה הנאיבי אך מפתה הזה מהדהד את תיק העבודות שלו לוי, שנע בין פנטזיה לצרכנות.  

צילום: סטודיו שופרא

צילום: סטודיו שופרא

בנוסף, ואת זה כבר אפשר לספר (למרות שהיה זה סוד כמוס עד לא מזמן) – בתערוכה יוצג דגם חדש ומקורי שיצר לוי במיוחד עבור שופרא, ויהיה זמין בעתיד לרכישה אצלנו באופן בלעדי. הדגם, מעין סלייד פתוח ושטוח שקיבל את השם Spill, נולד מתוך רצון הדדי ליצירת נעליים המשלבות את עבודתו האמנותית והקפדנית של לוי לבין האוצרות הייחודית של שופרא, תוך הנגשה מסחרית לקהל הנאמן שלנו. התוצאה – כפכפים צבעוניים, מלאי הומור וייחודיים בנוף. סטיי טיונד, מה שנקרא. 

קובי לוי, Heelusion, גלריית פריסקופ, בן יהודה 176 תל אביב.
התערוכה תיפתח ב-23.2.23 בשעה 19:00 (מוזמנים ומוזמנות!) ותיסגר ב-18.3.23.

שעות פתיחת הגלריה:
ימי ב'-ה': 17:00 עד 20:00
ימי ו' ושבת: 11:00 עד 13:00

במהלך ימי התערוכה, לוי יעביר ללקוחות שופרא הרצאות מיוחדות על ההיסטוריה והאבולוציה של הנעליים, ואיך הן הפכו ממוצר פרקטי ליצירה אמנותית. ההרשמה חינם (לחצו כאן), מספר המקומות מוגבל.

חלון הראווה בדיזנגוף (צילום: סטודיו שופרא)

חלון הראווה בדיזנגוף (צילום: סטודיו שופרא)

צילום: סטודיו שופרא

צילום: סטודיו שופרא

הדגם שעיצב קובי בבלעדיות לשופרא (צילום: שי בן אפרים)

הדגם שעיצב קובי בבלעדיות לשופרא (צילום: שי בן אפרים)

צילום: סטודיו שופרא, שי בן אפרים

צילום: סטודיו שופרא, שי בן אפרים

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...