ברחובכלליעיצוב

מאחורי הקלעים | שקית החורף החדשה

פורסם ע"יShoofra 24 באוגוסט 2021 אין תגובות
הסיפור מאחורי שקית שופרא החדשה

שקית החורף של החנויות הפכה עם השנים לאחד הסימנים הכי מזוהים עם שופרא – מסיבוב ברחוב אלנבי ועד בריכה בקיבוץ בצפון, בכל פינה כמעט אפשר לזהות אותה – צבעונית, בולטת בשטח ובגודל אידיאלי לשימוש חוזר. אז אם יש משהו כל-כך טוב, למה בעצם לשנות?

קודם כל, כי הגיע הזמן לשינוי. אנחנו אוהבים לגוון ולחדש כל הזמן, זה חלק מהכיף של העולם שלנו. שום דבר לא קבוע ותמיד יש מקום להפתעות. ובכלל, אנחנו מרגישים שקצת התבגרנו מאז שעוצבה השקית הקודמת. רצינו להביע את את אותה השופרא אבל בצורה קצת אחרת, בעולם דימויים שכולו שחור ולבן (אל חשש, דאגנו לקריצת צבע ניאונית ומדויקת בידיות).

ישן מול חדש

ישן מול חדש

העולם שבו בחרנו הפעם הוא עולם פנטזיונרי, ספק קרקס ספק חלום, ובו רגעים המבטאים את הרוח השופראית שבכל אחד ואחת מאיתנו – יצירתית, מצחיקה, מוזרה לעתים, שמחה, אקלקטית וגם מאד אסתטית. וכן, גם הכי צבעונית שיש, מסתבר שאפשר גם בשחור-לבן.

ואיך עשינו את זה? 

קודם הגיע רעיון, וזה היה אולי השלב הכי ארוך בתהליך. הרבה רעיונות עברו לשלב הביצוע אבל בסופו של דבר לא היו מספיק טובים ונפלו בעריכה. אנחנו פרפקציוניסטים פה, מודים. 

אחרי שהתפקסנו על הרעיון עברנו לשלב הפיתוח: רשמנו וקשקשנו ומחקנו והוספנו דימויים, הכל בערימות של דפים ורישומים. ככל שהעבודה התקדמה היה נראה לנו מתאים לעבוד בטכניקה של מגזרות נייר, טכניקה פשוטה המייצרת ייחודיות לכל צורה שנגזרת. בדרך זו הצלחנו לבטא עוד מהמקוריות שלנו, את ההרגשה הזאת שפה קורה משהו אחר.

השלבים הראשונים של שקית שופרא החדשה

מתחילים לשחק

בשלב הבא, הנחנו וחיברנו מחדש את המגזרות בהשראת ציורי ילדים מהתקופה הקומוניסטית בבריה׳׳מ, שאופיינו בצורות גיאומטריות פשוטות יחסית. לשחקנים הראשיים של השקית בחרנו דמויות אוונגרדיות בהשראת דמויותיו של אוסקר שלמר. 

הדמויות הראשיות על השקית

הדמויות הראשיות על השקית

כשכל הדימויים היו מוכנים הגיע הרגע להחליט על הקומפוזיציה ולפרוש את הדימויים על גבי השקית. גם שלב זה כלל המון נסיונות, כשההשראה שלנו הגיעה מהדפסים יפנים ישנים ותרבויות רחוקות שונות.

הקומפוזיציה השלמה של השקית

הקומפוזיציה של השקית

וזהו, רק נותר לחבר את הלוגו שלנו ואת השופרא האייקוני בצדדים. העיצוב מוכן.

עכשיו הגענו לשלב הייצור, וגם פה יש חידוש חשוב – השקיות החדשות עשויות מ-80% פלסטיק ממוחזר. אנחנו יודעים שתעשו בהן שימוש חוזר בכל מקרה, וזה נפלא, אבל היה לנו חשוב שגם בתהליך הייצור יהיה שימוש בחומרים ממוחזרים, עם מינימום פגיעה בסביבה.

החודש הגיעה השקית לחנויות והתוצאה הסופית משקפת מאד את האקלקטיות שלנו, חלק מהותי מה-DNA של שופרא: אלו לא רק הקולקציות המגוונות או איך שאנחנו רואים כל אחד ואחת מכם/ן, אלא גם השפה הויזואלית שלנו – הצוות מקבל חופש מלא לביטוי עצמי וליצירה של עולמות חדשים ומעניינים, בכל פעם מחדש. 

אז ברוכים הבאים והבאות לעולם שבראנו עבור השקיות, מקווים (ובטוחים) שתאהבו. 

ניפגש בבריכה!

עוד קצת מהשקית החדשה

עוד קצת מהשקית החדשה

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...