חורףכלליעיצוב

מאחורי הקלעים | איך מעצבים גרביים?

פורסם ע"יShoofra 10 בנובמבר 2021 אין תגובות
הגרביים האורגניים החדשים שעיצבנו

זה לא קורה הרבה שמגיע למדפים פריט בעיצוב שלנו (שלא לומר, אירוע נדיר ביותר), אבל העונה – הפתעה: גרביים מכותנה אורגנית בעיצובנו ובשת"פ עם המותג הבריטי Komodo

קומודו מוכר לקהל שלנו בזכות הנעליים הטבעוניות שלו ומייצג סוג של קארמה אופנתית, עם קידום שיח על קיימות ועל אופנה אחראית, כזאת ששומרת על הסביבה וגם על בני האדם שחיים בה. הוא נוסד בקיץ של אהבה ב-1986 בצפון לונדון והוא מייצר מגוון פריטי אופנה, ביניהם נעליים טבעוניות מכותנה אקולוגית איכותית, עם סוליות בשילוב צמיגים ממוחזרים. בקומודו שומרים על תנאי סחר הוגן בכל שלבי תהליך הייצור ותורמים חלק מהרווחים למטרות סביבתיות.

העולם של קומודו הוא עולם של נוח ונעים והעיצובים שלו בהתאם. כשאנשי המותג הציעו לנו לעצב סדרת גרביים ייחודית לשופרא, הרגשנו שזאת הזדמנות נהדרת. האיכות, הצבעוניות, הגרפיקות ה"קלאסיות" הן Komodo, והסיפור של שופרא מצטרף מעל – חיבור של עיר וטבע עם עיצובים ושילובי צבעים נועזים וקורצים יותר (אך עדיין בפלטת הצבעים הקיימת, זה היה אחד האתגרים שלנו בפרויקט).

הכי נוח, הכי נעים, הכי יפה. שופרא X קומודו

הכי נוח, הכי נעים, הכי יפה. שופרא X קומודו

כשניגשנו למלאכת העיצוב התמקדנו בנקודות ההשקה בינינו לבין קומודו. דיברנו על כך שאנחנו שני מותגים אורבניים עם הרבה כבוד ואהבה לטבע ולסביבה בה אנחנו חיים. ומכיוון שהסביבה של שופרא היא בישראל, בחרנו בטבע שמקיף אותנו פה בארץ, ככה שלקחנו השראה מהנופים האהובים עלינו והשתמשנו במגוון אלמנטים מתוך הטבע שסביבנו, בעיר ומחוצה לה.

עד כמה ההשראות היו מסביבת החיים שלנו? המשרדים שלנו יושבים בתל-אביב (גם לה מוקדש עיצוב אחד, כולל בניין בית העיר שיושב ממש ברחוב שלנו, ביאליק), והשתמשנו הרבה בטבע העירוני שמסביב. המשרד שלנו נמצא בקומה העליונה של הבניין, ליד צמרתו של עץ גדול. את העץ פוקדות ציפורים רבות, ביניהן העורבני היפה והעדין, שבהשראתו עוצבו גרבי הציפורים שבסדרה.

תל אביב, פרדסים, שדות

תל אביב, פרדסים, שדות

בנוסף, השתמשנו בהשראות שיוצאות מהאזור העירוני, למשל מרבצי כלניות בדרום, פרדסים בשרון ומראה השדות שרואים מלמעלה, כשנוחתים בארץ. אלו האחרונים, גרמו לנו להתרחק מדימוי מוכר וברור ולייצר דגמים מופשטים יותר.

בין מוחשי למופשט

בין מוחשי למופשט

אבל לא הכל הלך חלק. עיצבנו דגם של בניינים שבסוף פחות התחבר לנו לסיפור הכללי בסדרה וגם דגם דוכיפת, שהיה יפיוף על הנייר אבל התרגום שלו לגרב לא היה מוצלח. כנ"ל לגבי עיצוב של עגורים מאגם החולה – ממש רצינו, אבל בגרביים זה פשוט לא עבד. למעשה, העיצובים שלנו לא מודפסים על גבי הגרביים, אלא הם חלק מהאריגה עצמה. תהליך העבודה מתחיל מאיור, על דף או במחשב, שלאחר מכן מתורגם לצורות פשוטות יותר, שיוכלו להפוך לאריג. לכן, התוצאה הסופית מקבלת נראות קצת אחרת מהאיור המקורי, ולצערנו – זה לא תמיד עובד.

העגורים נשארו על רצפת העריכה

העגורים נשארו על רצפת העריכה

גם הדוכיפת

גם הדוכיפת

לקו הגמר של הפרויקט הגיעו תשעה עיצובים סופיים, ומהם הרכבנו שלושה מארזים של שלישיות, כאשר כל מארז הוא סיפור בפני עצמו ("דרך", "פרדס" או "שדה"), עם עיצובים המשלבים נופים שונים. אם תרצו, תוכלו לרכוש גם זוגות בודדים, בחנויות שלנו. 

שלושת המארזים (מימין): שדה, דרך, פרדס

שלושת המארזים (מימין): שדה, דרך, פרדס

ולכבוד ההשקה לקחנו את הזוג החביב עלינו, שלי גנץ ושירן מאור, לסיבוב קצר של צילומים בשדות. תראו איך הגרביים הרגישו בבית:

הגרביים שלנו בשדות בארץ

הגרביים שלנו בשדות בארץ

וזהו, צאו לדרך, יהיה יפה. אנחנו מבטיחים.

הגרביים של שופרא בשת"פ עם קומודו

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...