כלליסניפיםעיצובקיץ

מאחורי הקלעים | חלונות ראווה – קיץ 21

פורסם ע"יShoofra 7 באפריל 2021 אין תגובות
חלונות הראווה שלנו - קיץ 21

עונה חדשה היא תמיד סימן לחלונות ראווה חדשים בחנויות שלנו, כאלו שיספרו על הקולקציה שבדיוק הגיעה, אבל באופן יצירתי ולא שגרתי, שופרא סטייל. תהליך החשיבה על חלונות הראווה הוא אחד האהובים עלינו, אבל הרבה פעמים בשלב הביצוע אנחנו מבינים שזה הולך להיות מורכב. אל חשש, מורכב לא מרתיע אותנו, בדיוק להיפך. זאת בדיוק ההזדמנות שלנו לחפור, לחפש ולהכיר עסקים ישראליים איתם נוכל לשתף פעולה ולהפוך את החזון העיצובי שלנו למציאות. 

בעונת קיץ 21 היתה לנו הזדמנות לעבוד עם שני עסקים כאלו, שניהם מגיעים מתחומים כל-כך שונים, ובכל זאת מצאנו את שופרא בכל אחד מהם. זה הסיפור שלנו ושלהם:

חלון דיזינגוף, בשיתוף סטודיו Umasqu

איך זה התחיל?

ממשב רוח. פשוט ככה. העונה החלטנו להתייחס לקולקציה החדשה כמשב רוח רענן, כי גם היא מביאה איתה אוויר, התחדשות ותחושה נעימה של שינוי. עכשיו רק נותר לנו לפצח – איך מביאים את המשב הזה גם לחלון הראווה של שופ דיזינגוף?

התכנסנו וחשבנו והעלנו רעיונות ואסוציאציות. די מהר הבנו – אנחנו רוצים חלון מלא שבשבות. אבל כאלו שגם אשכרה יסתובבו ושיהיו יפות וצבעוניות ומגוונות.

משב רוח רענן - חלון הראווה של דיזינגוף

משב רוח רענן – חלון הראווה של דיזינגוף

תהליך העבודה

עכשיו הגיע השלב הבעייתי (כמו בכל חלון שלנו) – איך אנחנו הופכים את החלום שלנו למציאות? בנקודה הזאת חברנו למעצב צחי נבו, האיש מאחורי המסכה של סטודיו Umasqu. הסטודיו עוסק בעיקר ביצירה של מסכות מודרניות עם זיקה מסורתית והרבה הומור, אבל הוא גם אלוף ביצירת אימג׳ים תלת מימדיים שונים, ככה שהייתה לנו הרגשה שהחזון היצירתי של צחי, בשילוב היכולות של הסטודיו שלו, יביא לנו את הפיתרון. 

המסכות שיוצרים בסטודיו יומסקו

המסכות שיוצרים בסטודיו יומסקו

אנחנו לא מפספסים הזדמנות לסיור. קפצנו לסטודיו בדרום תל-אביב ונפעמנו. בסטודיו מייצרים הכל מאפס – משלב החיתוך במכונת לייזר ועד לצביעה המדויקת, הכל נעשה בטכנולוגיה מתקדמת בשילוב עבודת יד מוקפדת. הרגשנו בבית. העולם של Umasqu הזכיר לנו קצת את עצמנו – צבעוני, שמח ויצירתי, עם שפע של פרצופים, הבעות פנים ומסיכות יוצאות דופן. והכל עם תשומת לב עד הפרטים הכי קטנטנים.

מתוך הביקור שלנו בסטודיו Umasqu

מתוך הביקור שלנו בסטודיו Umasqu

חיתוכים בסטודיו Umasqu

בשלב הבא התיישבנו לחשוב יחד על העיצוב וגם על הביצוע. צחי יצר עבורנו סקיצה שהיא "ג׳ונגל של שבשבות״, בצבעים קיציים אך בוגרים. בנוסף, היינו צריכים למצוא פיתרון להצגה של הנעליים בין כל השבשבות, ולכן הקונסטרוקציה הסופית כללה גם מקום בשבילן ותפרה הכל יחד. 

בונים את השבשבות

בונים את השבשבות ואת הקונסטרוקציה

לפי החזון שלנו חלק מהשבשבות היו חייבות אשכרה להסתובב, למרות שהרוח לא נושבת בחנות. המבנה שצחי יצר כלל גם מנועים פנימיים, כך שאחרי תהליך התקנה קצר ויעיל קיבלנו חלון קיצי, מרענן ועם הרבה רוח. 

והתוצאה הסופית: משב רוח רענן בדיזינגוף

והתוצאה הסופית: משב רוח רענן בדיזינגוף

הקפדה על הפרטים הקטנים (בשבשבות וגם בנעליים)

 

חלון מלצ'ט – בשת"פ עם קיר הטיפוס Performance Rock

איך זה התחיל?

הסיפור של החלון הזה מתחיל מהרגליים (שנועלות את הנעליים שלנו, כמובן). בתהליך החשיבה על החלון דיברנו על מה שאנחנו עושים עם הרגליים שלנו, החל מפעולות בסיסיות כמו הליכה או ריצה ועד פעילויות אקסטרימיות יותר, כמו טיפוס. וכן, לא נכחיש, נינג'ה ישראל השפיעה גם עלינו. התחברנו לרעיון שהנעליים שלנו מייצגות חוויה של חקירת גבולות, עם הרבה הנאה תוך כדי. ומכיוון שמדובר בקולקציה החדשה שלנו אז ברור לגמרי – נפילות לא יהיו פה.

חלון הראווה של מלצ'ט - קיר טיפוס שופרא סטייל

חלון הראווה של מלצ'ט – קיר טיפוס שופרא סטייל

חקרנו קצת את עולם הטיפוס והתאהבנו בבולדרינג, טיפוס אתגרי וללא חבלים. אהבנו את העלייה ברמת האנדרנלין אבל לא פחות מזה – את האסתטיקה. מה שתפס את עינינו הוא הקיר הצבעוני המרשים והמאחזים (בולדרים) שעליו. איזו עוצמה ויזואלית מרשימה, גם אם אין כוונה לטפס עליו.

קיר טיפוס ב-Performance Rock

קיר טיפוס ב-Performance Rock

וכמובן, אמרנו צבע, אמרנו שופרא. עכשיו השאלה היחידה היא איך לעזאזל נבנה קיר טיפוס אצלנו בחלון מלצ'ט?

 

תהליך העבודה

בשלב הזה הרגשנו שעם כל ההתלהבות שלנו מהעולם החדש הזה, כדי להתקדם אנחנו צריכים לדבר עם המקצוענים. פנינו ל-Performance Rock, שבנו את קיר הטיפוס הראשון בישראל המוקדש כל כולו לטיפוס בשיטת בולדרינג, ובבעלותם מספר מתחמי קירות טיפוס אשר נותנים מענה לצרכים השונים של קהילות המטפסים בארץ.

קפצנו למתחם הטיפוס שלהם בתל-אביב וישר קיבלנו חשק. הצבעוניות של הקיר, הרוח הספורטיבית, המטפסים שעושים את הכל עם הרבה פאשן – שוב, הרגשנו בבית למרות שיש לנו בכלל פחד גבהים. 

מתוך הביקור שלנו בקיר הטיפוס של Performance Rock בתל אביב

מתוך הביקור שלנו בקיר הטיפוס של Performance Rock בתל אביב

חזרנו לסטודיו שלנו והתחלנו לעבוד. בשלב הראשון תכננו איך לנצל את החלל בחלון בצורה האידיאלית, כדי להדמות אותו לקיר טיפוס עם מסלול בולדרים. למדנו על העקרונות שמובילים בניית קיר אמיתי והכנו מודלים של חלקי הקיר. האתגר היה לחבר את החלקים בצורה מדויקת שגם תתאים לחלון ולמידותיו, ושבסופו של דבר הכל יתאחד לכדי מודל אמין של קיר טיפוס חופשי, בסגנון שופראי.

נסיונות והרכבות

נסיונות והרכבות

איזה צבעים נבחר?

ובסופו של דבר, בל נשכח, העיקר הן הנעליים. אספנו השראות צבעוניות ובחרנו אחיזות של Cosmic Grips בצבעים שעזרו לנעליים שלנו לבלוט. כשהקיר היה מוכן הנעליים טיפסו עליו בטבעיות מעצמן, והכל השתלב יחד לחוויה צבעונית, חופשית ומאד שופרא.

קיר הטיפוס של שופ מלצ'ט, אפס נפילות

קיר הטיפוס של שופ מלצ'ט, אפס נפילות

ומה לגבי חלון הראווה של שינקין? בקרוב…

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...