כללימותגים

זרקור מותג | Ucon Acrobatics מחליף קידומת

פורסם ע"יShoofra 5 באפריל 2021 אין תגובות
יוקון אקרובטיקס חוגגים 20 שנה

תגידו מזל-טוב, מותג התיקים הברלינאי שלנו Ucon Acrobatics חוגג 20 שנה להיווסדו, צעיר משופרא רק בשנת קיום אחת. לכבוד החגיגות שוחחנו עם המעצבים של המותג שסיפרו לנו על הדרך שעשו ועל השינויים שעברו עליהם במהלך השנים. בנוסף, הם ענו לנו על כמה מהשאלות הכי נפוצות לגבי התיקים:

לפני הכל, מי אלו בכלל יוקון אקרובטיקס?

יוקון (ככה אנחנו קוראים להם בחיבה) הוא מותג של תיקי גב טבעוניים, שעשויים מחומרים ממוחזרים בייצור ידידותי לסביבה ולעולם בו אנחנו חיים. הסטייל הוא אורבני, מינימליסטי, צבעוני ומדויק כמו סרגל. כזה שאפשר להבין רק ממבט חטוף מאיפה הוא מגיע, כי ברלין היא חלק משמעותי מה-DNA שלו. עוד נגיע לזה.

תיק יוניסקס של יוקון אקרובטיקס

תיק יוניסקס של יוקון אקרובטיקס

איך הכל התחיל?

קצת הופתענו לגלות שהכל התחיל מסקייטבורד. שני המעצבים-מקימים נפגשו כש- Jochen Smuda, סקייטר מקצועני מוכר, פנה ל-Martin Fusseneggeסקייטר חובב שהתעסק בעיצוב אקססוריז לסקייט, בבקשה שיעצב לו לוגו. השניים הפכו לחברים ונסעו יחד לגלוש בקליפורניה, שם נחשפו לכמה מותגי סקייטרים מקוריים ומעניינים. הם קיבלו השראה והחליטו ליצור יחד מותג כזה משלהם.

הקולקציה הראשונה של המותג היתה של חולצות טישרט, שנמכרו באירועים של סקייטרים מהמכונית של ההורים שלהם (סקסי). כעבור זמן לא רב התחיל המותג הצעיר לבסס שם והשניים עברו למכור את החולצות בחנויות סקייט נבחרות. כבר מההתחלה הם העדיפו ייצור קטן, עצמאי ומוקפד מאשר המוני וזול. היה חשוב להם שכל חולצה תיוצר מבד איכותי ותיתפר ביד בבית מלאכה קטן, ככה שהייצור הוא בר-קיימא, עם שליטה מלאה על כל פרט ופרט.

העסק של החולצות התחיל בעיקר כתחביב בזמן שהשניים השלימו את התארים שלהם (בספורט ובעיצוב גרפי), אבל במהרה התברר שהעניין טוב מדיי מכדי לא לקבל חיים משל עצמו. הם החליטו לפתוח סטודיו ומצאו את הבית הקבוע שלהם בפרידריכשטיין, ברלין, משם הם מעצבים עד היום. הסטודיו נפתח במקום שהיה בעבר רפת(!) שכונתית, שסיפקה חלב לתושבי האיזור (משהו שהיה מקובל בברלין המזרחית).

תיק גב של יוקון אקרובטיקס

תיק גב של יוקון אקרובטיקס

בהשפעתה של ברלין, ששפעה אז מותגי אופנה קטנים ועצמאיים, נפרד המותג בהדרגה מעולמות הסקייט ופנה לאופנת רחוב אורבנית. התיקים הראשונים של יוקון יוצרו ב-2015, מתוך רצון להשתחרר מעולם ייצור הבגדים התובעני ולהפסיק להשתמש בבדים בצורה הקלאסית שלהם. הקולקציה הייתה קטנה ושמרה על הקו המינימליסטי של החולצות, הפעם בצורת תיקים ותיקי גב עמידים. התיקים היו פונקציונליים ויוצרו מחומרים חדשניים, ככה שיתאימו ל"נווד האורבני", המעריך אסתטיקה ויופי אבל צריך גם להתנייד במרחב העירוני במהירות ובקלות. והו, הוא העריך. גם אנחנו.

במה שונים התיקים של יוקון מתיקים אחרים?

העניין עם יוקון אקרובטיקס הוא המכלול, שילוב של עיצוב מינימליסטי מוקפד, ייצור בר-קיימא, פילוסופיית חיים אורבנית וחופשית, אג'נדה טבעונית ושימוש בחומרי גלם חדשניים, עמידים וממוחזרים (בעיקר מבקבוקי שתיה), המאפשרים לכל הקסם הזה לקרות. ואצל יוקון זה לא נגמר רק בתיקים – המשרדים של המותג עובדים על אנרגיה ירוקה וכל העובדים מגיעים לעבודה ברגל, בסקייטבורד או עם האופניים. והכיבוד, כמובן, צמחוני ומקומי.

כל התיקים עמידים למים, בכדי שישרתו נאמנה ולאורך זמן את אותו נווד עירוני, כזה שלא נבהל מקצת גשם (או הרבה, בכל זאת מדובר באירופה).

תיק גב טבעוני של יוקון אקרובטיקס, מתאים ללפטופ

תיק גב טבעוני של יוקון אקרובטיקס, מתאים ללפטופ

מה הופך את יוקון אקרובטיקס למותג בר-קיימא?

הייצור של יוקון אקרובטיקס נעשה מתוך התחשבות בכדור הארץ וגם באנשים שחיים בו, והמותג שומר על שקיפות באמצעות דו"ח מפורט המאפשר גישה מלאה לשרשרת הייצור, חומרי הגלם, שעות העבודה ועוד. המוטו של המותג הוא שאף אדם, חיה או סביבה לא אמורים לסבול מתהליך הייצור.

למה בעצם הייצור של התיקים נעשה בסין?

חשוב להגיד, Made In China זה לאו דווקא דבר רע. קודם כל, חומרים סינטטיים מיוצרים כמעט בבלעדיות בסין, מה שהופך את עלויות הייבוא ללא משתלמות. לכן, העדיפו החבורה של יוקון למצוא בסין עצמה שותפים עסקיים נאמנים ולחתום איתם על הסכם המסדיר את תנאי העבודה, החומרים וסביבות הייצור. למעשה, מדובר בשלושה מפעלים קטנים ואיכותיים, שמתמחים ביצירה ותפירה של חומרים סינטטיים. ביוקון אפילו דאגו שהמפעלים יהיו קרובים אחד לשני כדי שלא תהיה טביעת רגל פחמנית מיותרת בגלל צרכי תעבורה.

תיקי גב טבעוניים ועמידים למים

תיקי גב טבעוניים ועמידים למים

ומה התוכניות לעתיד?

המטרה העיקרית היא להמשיך לחקור ולשפר עוד את הקולקציה, במיוחד מהיבט של חומרי הגלם ופיתוח "עור טבעוני" איכותי ועמיד אפילו יותר. במקביל, המותג ממשיך לחקור חומרים אחרים מעניינים כמו נייר ממוחזר או שעם – בטוח יהיו פה עוד הפתעות.

הרוח הניסיונית באה לידי ביטוי גם בשיתופי הפעולה של המותג. יוקון עובדים עם אמנים, צלמים וסטודיואים לעיצוב במגוון פרויקטים חדשניים החוקרים את גבולות החומר, הגוף והתמונה. המותג רואה עצמו כמקדם תרבות חופשית של יצירה, השראה וחקירה בלתי נגמרת של העולם שלנו. האמת? אנחנו ממש מזדהים.

תיק גב של יוקון אקרובטיקס

תיק גב של יוקון אקרובטיקס

אז מזל-טוב, יוקון אקרובטיקס יקרים שלנו ותודה על היותכם – התיקים המעולים, האג'נדה, ההבנה המדויקת של הצרכים האורבניים ובעיקר הרצון שיהיו פה חיים קצת יותר טובים. זה כבר קצת מרגיש ככה.

לצפייה בקולקציה החדשה של המותג (גם בחנויות).

שילוב צבעים מדויק. לתיק באתר >>

שילוב צבעים מדויק. לתיק באתר >>

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...