מוזיקה וקליפים

הקליפים של ארז | הגברברים של יולי

פורסם ע"יShoofra 2 ביולי 2019 אין תגובות
פלייליסט יולי

אפתח עם התנצלות, כי במקרה יצא לי פלייליסט יולי בסימן גברי מתמיד, מבטיח להקדיש את אוגוסט לנשים.

נתחיל עם שתי המלצות MUST לסרטי מוזיקה, שניהם בנטפליקס ככה שאין תירוצים – עשו כולכם טובה ורוצו לראות:

הראשון, Rolling Thunder – שעתיים וחצי עם בוב דילן בעת מסע ההופעות בעל אותו השם משנת 1975. הסרט בוים ע"י מרטין סקורסזה והוא מומלץ בחום לא רק למעריצי דילן שרופים, אלא לכל אוהבי המוזיקה בעולם.

הסרט השני, שיצא ממש בימים האחרונים, הוא אמנם באורך 15 דק' בלבד ,אבל באמת מעניין ושונה מכל דבר שתראו, פשוט כי זה שיתוף פעולה בין שני גאונים: בצד המוסיקלי נמצא תום יורק, שהסרט הוא מעין תקציר ל-ANIMA, אלבום חדש שיצא יחד עם הסרט. את מלאכת הבימוי הוא הפקיד בידיו הנאמנות של פול תומאס אנדרסון (לילות בוגי, מגנוליה) – חובת צפייה!

 

ועכשיו לנטו מוזיקה:

לקליפ הראשון הגעתי דרך הסדרה התיעודית על אושו (שוב, נטפליקס…), והוא מיד תפס לי את האוזן. מאחורי השיר עומד זמר מדהים שלא שמעתי עליו לפני (וזה נדיר!), מרלון וויליאמס. הוא מגיע מניו זינלנד והשיר הזה, עם מעט נגיעות הקאנטרי, נתפס כבר משמיעה ראשונה וגם מלווה בקליפ מטלטל:

הקטע הבא אמנם יצא כבר לפני יותר משנה אבל דווקא בזמן האחרון הוא מתנגן די הרבה בחנות. הוא שייך לליאון ברידג'ס, אומן שאני לא שומע הרבה בד"כ אבל פה הוא הצליח לתפוס אותי, עם קטע מדליק שמזכיר מאוד את סם קוק האגדי ,ניו סול במיטבו:

ג'ונתן ווילסון זה מסוג השמות שלא מצלצלים לכל אוזן, מלבד חפרנים, עיתונאים או חולי מוסיקה כמוני. ווילסון הוא קודם כל מפיק שעבד עם ווילקו, אריקה באדו, פאדר ג'ון מיסטי, בוני פרינס ביל ועוד, היריעה קצרה מלהכיל.

בקליפ הפסיכדלי הבא יש נגיעות סבנטיז, אייטיז וקצת זאפה, בהפקה עשירה מוסיקלית וויוזואלית:

נסגור את החודש עם קטע ישן של זמר אוסטרלי צעיר בשם Dustin Tebbutt. השיר קליט ויפהפה, ממש כמו הקליפ שלו:

שופרא זוכרת

אי אפשר לפסוח על המאורע, ממש ככה, שקרה בדיוק לפני 20 שנה:

מובי מוציא אלבום, כולו על טהרת המוסיקה האלקטרונית, מלא בסימפולים שרקח במוחו הקודח. האלבום נכנס ישר לראש המצעדים מסביב לעולם, ולבסוף כמעט כל הקטעים נמכרו לפרסומות בכל העולם. בקיצור, אם שכחתם, זה האלבום שהכניס את המוסיקה האלקטרונית חזק מאוד למיינסטרים. אז הנה תזכורת, אחרי 20 פאקינג שנה:

Enjoy

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...