בארץכללימוזיקה וקליפים

הקליפים של ארז | שעטנז ישראלי

פורסם ע"יShoofra 23 באפריל 2020 אין תגובות

מוזיקה וקליפים שבחר לנו ארז, מנהל שופ מלחה

בעקבות התקופה המעט הזויה שאנחנו חווים בחודשים הללו החלטתי לפנק אתכם בשני פלייליסטים שהם שעטנז משובח ואקלקטי: הראשון לועזי והשני ישראלי (שני הפלייליסטים מחכים לכם בעמוד הספוטיפיי של שופרא).

לכבוד יום העצמאות הבא אלינו לטובה, חשבתי לעצמי שיהיה נחמד לפנק אתכם בארבעה קליפים ישראליים ונוסטלגיים ביותר מתוך הפלייליסט (מפאת גילם של חלק מהסרטונים האיכות בהתאם):

את השיר "יד ענוגה" שמעתי לראשונה כילד ומיד נשביתי. לא יודע אם זה הקול של עפרה או הלחן, פשוט ידעתי שהוא מיוחד, לא דומה לשום שיר שהיא הוציאה באותה התקופה.

רק כשהתבגרתי הבנתי איזו היסטוריה יש לו לשיר: הוא נכתב ב-1902 ע"י המשורר זלמן שניאור. כשהוא "עשה עלייה" לישראל כמה שנים מאוחר יותר חובר לו לחן בדואי עממי וכך הפך להיות השיר המזוהה עם אנשי העלייה השנייה ואנשי ארגון "השומר" באיזור הגליל. נחמה הנדל הקליטה אותו בשנות ה-60 ומשם הפך לנכס צאן ברזל, מבוצע ע"י עשרות אמנים. זאת הגרסה של עופרה חזה:

 

שנת 1976 הייתה השנה של אריאל זילבר, עם שיר השנה ברשת ג' – "רוצי שמוליק"!. כותב השיר, שמוליק צ'יזיק, משורר, מלחין, חבר של זילבר והכותב של רוב להיטיו, היה בחור מופנם, ביישן וגם נוטה לדיכאון וחובב הטיפה המרה. בשנת 84' הוא הוציא סינגל לרדיו בשם "אף אחד לא מזיל דמעה", שיר שזימזמתי ללא הרף בתור ילד, אך בסופו של דבר הפך לניסיון כושל של צ'יזיק להיכנס אל עולם הבידור בתור זמר. לאחר מכן הוא כתב עוד המון שירים שרובכם מכירים אבל לא בטוחים מי כתב: מ"שרית הספרית" של להקת הנח"ל דרך "סיוון" של בשן ועד "מה תאמרי" של אשדות.

צ'יזיק סיים את חייו ערירי, כנראה מהתקף לב שנבע מצריכת כדורים ואלכוהול, וב-2010 פיטר רוט, זמר, מפיק ובכלל איש מתוק, הקליט אלבום משיריו, כמחווה לאיש היקר.

 

אילנה רובינא, בתם של חנה רובינא ואלכסנדר פן, היא לא רק פנים יפות. כבר בשנות ה-50-60 הפכה לדוגמנית ואייקון אופנה, השתתפה בתוכנית של "בצל ירוק" ואפילו הייתה נשואה שנתיים לבמאי התכנית, אורי זוהר. ב- 1972 היא הקליטה את אלבומה הראשון, שמתוכו השיר האייקוני "לך איתה". 16 שנים מאוחר יותר השיר הפך ללהיט עם גרסת הכיסוי של נוער שוליים.

הקליפ הדי נדיר הזה הוא בעצם מתוך סיבוב הופעות, אם אפשר לקרוא לזה ככה, של מוצבי צה"ל בזמן מלחמת יום הכיפורים. שימו לב מי מלווה אותה עם הגיטרה…

 

את  עבודתו של יוסי אלפנט זכיתי לשמוע ולהכיר ממש בזמן אמת, החל מהופעתו באופרת הרוק "מאמי", דרך הפקת אלבומו הראשון של אהוד בנאי ועד להפקת "שינויים בהרגלי הצריכה" של נטאשה, לטעמי האלבום הישראלי הטוב ביותר.

הסיפור של יוסי עצוב במיוחד. כילד שנולד עם בעיה בלב, דרך התמכרות לסמים ומאבק ממושך שהסתיים בדום לב, ככל הנראה ממנת יתר, במהלך הופעה במועדון הלוגוס ב-1991.מלבד היותו מפיק הוא היה חבר גם ב"להקה רטורית", "הפליטים" ו"למה פיל".

הקליפ שבחרתי יצא בשנה שעברה לאחר שהפך לרשמי בעזרתם האדיבה של "כאן", ששלפו אותו מהארכיון של התוכנית המיתולוגית עד פופ:

 

עד כאן הקליפים, אבל אם עשיתי חשק יש עוד המון בפלייליסט – לכל הפלייליסט הישראלי

Enjoy וחג עצמאות שמח

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...