אופנהבעולםטרנדיםכללי

בעולם | טיק-טוק, טיק-טוק: משפיעני אופנה חדשים נולדו

פורסם ע"יShoofra 5 במרץ 2020 אין תגובות

כתבה: יעל רוזנוולד יניב

שבוע האופנה בניו-יורק הסתיים לפני מספר שבועות וכרגיל, זימן כמה רגעים שעשו הרבה רעש: התגובה המעולה של הקומיקאית לזלי ג'ונס, מהשורה הראשונה אצל כריסטיאן סיריאנו; ההופעה של דבי הארי, סולנית "בלונדי" האייקונית, בתצוגה של Coach; וגם טום פורד, שהעביר את תצוגת שבוע האופנה מהתפוח הגדול ללוס אנג'לס של ימי טקס האוסקר, מה שהבטיח לו, מחד, שורה ראשונה מלאה בכוכבות מועמדות לזכיה, ומאידך – דיון על עתיד שבוע האופנה הניו-יורקי בכלל.

מרבית פוקדי השורות הראשונות בתצוגה של פורד היו השמות המוכרים – סלבריטאיות מהמסך הגדול והקטן, אנשי אופנה ואושיות. לצידם ישבו שלושה מוכרים פחות, במיוחד אם כבר חגגתם שלושה עשורי קיום (אנד קאונטינג) – טיילר גאקה, מורה לאמנות וקומיקאי, בן 25; קוזט רינאב, סטודנטית בת 20 מדרום קליפורניה; וטיילור הייג, בלוגרית בת 30 ממינסוטה. ולמה? כי שלושתם מחזיקים בפרופיל טיקטוק בעל אמירה והרבה מאד עוקבים.

@ghosthoneyI’M AT ##NYFW ! :,) I’ll be taking over the official @made TikTok account this week be sure to check it out! ##posetothis ##tiktokfashion♬ original sound – ghosthoney

מוקדם יותר, בדצמבר 2019, הכריז המותג הותיק Celine על הפנים החדשות של המותג: נואן יובנקס, בן 18. כמות עוקבים בטיקטוק: כמעט עשרה מיליון. ברברי, קלווין קליין, דולצ'ה וגבאנה, Guess ועוד רבים אחרים כבר מפרסמים ומקיימים אתגרים ושת"פים בפלטפורמה, זה מכבר.

יש האומרים שלשיתוף הפעולה הזה יש את היכולת להביא להתבגרות אפליקציית הסרטונים הקצרים, מעבר ל"מתבגרים בני חמש עשרה ששרים-בכאילו אל מול מצלמה". שבוע האופנה, בשיתוף הפעולה הזה, זוכה לרוח נעורים מחודשת, אחרי שרבים כבר הספיקו להעמיד בספק את הצורך בהמשך קיומו.

מחברת ההפקה של שבוע האופנה הניו-יורקי, IMG,  נמסר "יש היום במה גלובלית אחת, והיא נמצאת בטלפון". 

נואן יובנקס ל-Celine

נואן יובנקס ל-Celine

מכאן, נדמה כי עולם האופנה סימן את אפליקציית הסרטונים הקצרים, TikTok, כמקום לקבל ממנו הדהוד והשראה אופנתיים. מדובר בחיבור טבעי למדיי, עפ"י דברי ראש מחלקת שיתופי-פעולה מבוססי תוכן של TikTok, בריאן ט'ונסן, שאמר "האופנה בטיקטוק משחקת על הקלף של יצירתיות, אינדיבידואליזם ואלמנטים של הפתעה, שמתכתבים ממש עם המשתמשים שלנו".

אז מה בעצם קורה אופנתית ב-TikTok? ומה היה רע לנו עם הפילטרים באינסטגרם?

התשובה – לפחות בחלקה – תמונה בשאלה. 

לטענת מנהל שיווק של מותג קוסמטיקה בינלאומי גדול "קהילות הצעירים מתחילות לחפש אחר פלטפורמות בהן לא יצטרכו להעלות את "פרצוף האינסטגרם" שלהם". אותו מותג הציע חבילת פרס בשווי 250$ באתגר שיצר, ובתגובה קיבל ויראליות עצומה כל כך, שאפילו השחקנית ריס ווית'רספון השתתפה, בלי חוזה פרזנטורית.

כשראלף לורן, מותג האופנה הראשון שעשה שימוש באתגר טיקטוק, ביקש ממשתמשי הפלטפורמה להעלות תוכן משלהם, בהשראת קליפ קצר שהעלה המותג לפרופיל הטיקטוק שלו – התוצאה הייתה מעל ל-700 מיליון צפיות בתוצרי התוכן של המשתמשים (וההאשטג הייעודי בו עשה המותג שימוש). לשם השוואה, קמפיין המותג המהוקצע, שהועלה ליוטיוב, זכה ל-8,000 צפיות בלבד סביב מועד הקמפיין.

@ralphlaurenReady to take your look to the next level? @andreswilley shows you how to ##LoUp with his favorite pieces from ##PoloRalphLauren ##RalphLauren♬ Go Low – Jelani Blackman

כדי לעגן עוד קצת את העובדות, מחקר שהתפרסם ע"י חברת אנליזות המשפיענים InfluencerDB ביולי 2019, קבע כי רמת המעורבות לה זוכים משפיעני האינסטגרם הגדולים – נמצאת בשפל של כל הזמנים, כשאת מקומם תופסים מיקרו-משפיענים עם כמה אלפי עוקבים בודדים ושיעורי מעורבות גבוהים ביותר. אפילו אינסטגרם עצמם, בעודם שוקלים את ביטול הלייקים על כל תמונה מהונדסת בקפידה, מודים כי קיימת אפשרות לנזק נפשי מהשאיפה לכל הפסאדה המוצגת.

ואצלנו? שופרא אולי בדיוק בגיל הנכון (אנחנו בני 20 השנה) אבל עדיין לא הגיעה לטיקטוק. To Be Continued…

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...