בעולםהפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך לצעצועים מהעולם

פורסם ע"יShoofra 29 במרץ 2021 אין תגובות

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. והפעם, מי רוצה לשחק איתנו? מדריך לצעצועים מעניינים מכל העולם. שלוש, ארבע, ו…

1.סוס עץ מיוון העתיקה

לא תמיד קל למצוא ולזהות צעצועים בחפירות ארכאולוגיות היות ומדובר בחפצים מאוד יומיומיים. רוב הפסלונים שנשמרו בקברים ובמקדשים הם חפצי פולחן, ועדיין, בחפירות נמצאו מספר צעצועים מהעת העתיקה, למשל סוס העץ היווני מהמאה העשירית לפני הספירה, המוצג במוזיאון באתונה.

מדריך צעצועים מאויר של עינב וייסמן

מדריך צעצועים מאויר של עינב וייסמן

2.בובת סמרטוטים מקסיקנית

בובת סמרטוטים היא אחת הבובות העתיקות ביותר, ולמעשה מדובר בובה תפורה המלאה בשאריות בדים. בובת סמרטוטים ייחודית המכונה "מריה" הפכה לסמל במקסיקו. במקור הבובה היא צעצוע שהכינו בני האוטומי ובגדיה עוצבו לפי הבגדים המסורתיים שלהם. כיום חברות צעצעים רבות מייצרות בובות "מריה" שהפכו לפופולאריות בקרב מקסיקנים ותיירים.

3.קוקשי (Kokeshi)

הקוקשי הן בובות עץ מסורתיות מהאזורים הכפריים שבצפון יפן. עוד מימי הביניים של יפן, אמנים מהכפרים הצפוניים הכינו בובות קוקשי עבור ילדים ועבור מבקרים במעיינות החמים של צפון המדינה. כיום יצירת בובות הקוקשי הפכה למלאכה פופולרית עם מגוון סגנונות חדשים.

4.אוקיאגארי-קובושי (Okiagari-koboshi)

נישאר ביפן, עם בובת נחום-תקום מסורתית, העשויה מעיסת נייר. הבובה היא גם צעצוע וגם קמע מזל ופריון. על פי המסורת, כל ילד במשפחה מקבל בובת אוקיאגארי-קובושי ואם ההורים מעוניינים בילד נוסף הם מציבים בבית בובה נוספת עבור הילד לו הם מצפים.

5.צעצוע טלפון של פישר פרייס

צעצוע פופולארי המשלב עץ ופלסטיק בדמות טלפון מחייך עם גלגלים, חוגה ושפורפרת, ומפיק צלילי חיוג כאשר הוא נוסע. בשנות האלפיים חברת פישר פרייס ניסתה לעדכן את הצעצוע ולהחליף את החוגה בלחצני חיוג אך נתקלה בזעם ציבורי אדיר ונדרשה להחזיר בחזרה את החוגה הקלאסית.

6.פוש פאפט כלב

פוש פאפט היא בובת עץ המתנדנדת על ידי דחיפה, פרי יצירתו של אמן העץ השוויצרי וולטר קורט משנת 1932. בעקבות רעיונו של קורט, חברות רבות החלו לייצר פוש פאפט דומות, ואחת המזוהות ביותר היא זאת של חברת הצעצועים הבריטית טרי-אנג.

מדריך צעצועים מאויר של עינב וייסמן

מדריך צעצועים מאויר של עינב וייסמן

7.בובת נבאליישקה (Nevalyashka)

הנבליישקה היא אחד הצעצועים המוכרים ביותר מברית המועצות. הבובה, נחום-תקום המתייצבת בדחיפה, יוצרה לאחר מלחמת העולם השנייה בייצור המוני במפעלים צבאיים לשעבר. מכון מחקר איגרושקה שפיתח את הבובה רצה ללמד ילדים צעירים על סיבה ותוצאה: כאשר הבובה נדחפת פעמון קטן מצלצל והילד לומד לקשר את הצליל לפעולת דחיפת הבובה.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...