זוגותכללי

זוגות | בייבי, עוד פעם אחת

פורסם ע"יShoofra 28 באוקטובר 2018 אין תגובות
britney spears Jeffrey Campbell

כתבה: יעל רוזנוולד יניב

"בדידותי הורגת אותי,

ועלי להתוודות, אני עדיין מאמינה.

כשאתה לא איתי אני משתגעת.

תן לי סימן,

הך בי, בייבי, עוד פעם"

עשרים שנים בדיוק עברו מאז שרה ורקדה, במסדרונות בית הספר, צעירה בלונדינית תאבת אהבה עם האקס.

בריטני ספירס, קפסולת פופ טהורה, אייקון אמריקאי צחור שיניים, האישה והמותג – הוצגה לעולם, ובעוד מותגי פופ רבים אחרים – דוגמת הנסן ונטלי אימברוליה – נותרו על רצפת מערכת המאה שחלפה, או שהיו צריכים לעבור גלגולים על גלגולים של המצאה עצמית מחדש (כמו כריסטינה אגילרה), הרי שבריטני המשיכה מאז ועד היום לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב – להיות בריטני, ביצ'ס.

הקריירה הבימתית של בריטני ג'יין ספירס החלה כבר בגיל 12, כשהיתה חלק מהקאסט הצעיר של "מועדון החברים של מיקי מאוס". כמעט חמש שנים לאחר מכן, בריטני המתבגרת עוברת פאזה ומשחררת את "Baby One More Time".

בריטני יושבת למטנה מימין. מזהים את מי שיושב לידה?

כמויות של שיאים נשברים, פרסים ניתנים והשיר – יחד עם הקליפ הבלתי נשכח – נכנס לפנתיאון כאחד מהמשפיעים ביותר בהיסטוריה של הפופ. האירוניה חגגה גם היא חגיגה קטנה משלה. שלושה אולפני הקלטות שונים סרבו אפילו להיפגש עם הצעירה כי "העולם רוצה כרגע לשמוע להקות, כמו הבקסטריט בויז או הספייס גירלס. לא יכולה לקום עוד מדונה, דבי גיבסון או טיפאני".

זאת ועוד, השיר הזה הספיק להידחות הן ע"י הבקסטריט בויז והן ע"י TLC, להן הוצע קודם לכן.

קומדיית הגורל במיטבה, כי לא הרבה זמן לפני כן, מפיק השיר – מקס מרטין, זמר גלאם-רוק כושל משוודיה, עוד עשה שליחויות קפה עבור המנטור שלו, דניס פופ, בעוד זה האחרון מפיק להיט אחר להיט לאייס אוף בייס, ד"ר אלבן, הבקסטריט בויז ועוד.

מקס מרטין, יחד עם שותפו רמי יעקב, כתבו את המילים, בעודם בטוחים ש"Hit me" זה משהו שצעירים מגניבים אומרים כשהם מתכוונים בעצם ל"Call me".

הקליפ המוכר כל כך, היה פרי עבודתו של נייג'ל דיק. בערך. כי את הקונספט עליו חשב דיק (סרט מצויר שיק), החליפה בריטני בהצעה משלה ("תיכון, כמוני וכמו האנשים שיאהבו את השיר הזה. ואני רוצה גם לרקוד"). הסטייל שעליו הוסכם בהתחלה (ג'ינס וטי-שירט) הוחלף בכל מיני הצעות אחרות מלאות אמירה שהביאה בריטני (מראה נערת בית ספר קתולי, למשל).

כבר בשלב הראשוני ביותר לקריירה שלה, כשתמונה שלה מחייכת על מפת פיקניק משובצת באדום ולבן הוצגה לחברות התקליטים, וגם בשלבים שלאחר מכן, בהם היא ביצעה בפני מקבלי ההחלטות שירים של מריה קארי ו-וויטני יוסטון, היה ברור כקריסטל שהקלף הכי חזק כאן הוא לא "שימו לב לדיווה" אלא "הי, אני הנערה מהבית השכן ואני יודעת לשיר ולרקוד".

אפילו הבגדים בקליפ של Baby One More Time הגיעו בעיקר מ-Kmart.

בריטני ונעליים של שומייקר

הילדה של השכן, הנעליים של שומייקר

כל מה שקרה אחר כך, ההצלחות וההתמוטטויות, המאבקים והקאמבקים, כל אלה נצבעו אצל מוקיריה בהמון אמפתיה. המעריצים פשוט רצו להמשיך להיות לידה, לתמוך בה ולהגיד לתקשורת בבכי אותנטי ששמור לבני משפחה מדרגה ראשונה Leave Britney Alone!

סינגל ראשון בערוץ המוזיקה מכתיר המלכים MTV, ובריטני הופכת בין-לילה לכוכבת, עם רוטינת נערה-טובה-הופכת-נערה-פרועה מהודקת.

בראיון ל- Now Magazine בשנת 2009 אמרה ליידי גאגא "כשהייתי בת 13, היא הייתה הפרפורמרית הכי פרובוקטיבית באותו הזמן. אני ממש אוהבת אותה!"

בריטני – מעבר לפרובוקציות הפפראצי הגבוליות נפשית – סיפקה עוד כמה מראות בלתי נשכחים בקליפים מצוחצחים, הנה שניים בולטים במיוחד עם תוספת של שופרא:

britney spears Jeffrey Campbell

האוברול האדום מויניל ראוי למעמד אייקון בפני עצמו, כמו הזוג של ג'פרי קמפבל

 

בריטני ספירס וג'פרי קמפבל

זוג ג'פרי קמפבל ומדי דיילת שמשלבים עתידנות עם שנות ה-60

 

בנשיקה לוהטת אחת בטקס ה-VMA של 2003, העבירה מדונה לבריטני את לפיד מלכת הפופ. לא מפתיעה, על כן, תשובתה של בריטני לזאק סאנג ("התוכנית של זאק סאנג"), כשנשאלה כמה אלבומים היא עוד מתעתדת להוציא, וענתה בצחקוק ברפרנס מדונאי ישיר – "לפחות עוד תשעה. העולם פשוט לא יכול להיפטר ממני". וטוב שכך!

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...