כלליצילוםקיץ

מאחורי הקלעים | #שופראצי

פורסם ע"יShoofra 8 במאי 2023 אין תגובות
קמפיין #שופראצי לעונת אביב-קיץ 23 (צילום: ינאי יחיאל)

זהו סיפור על שעשוע קטן ופנימי של סטודיו שופרא ואיך הפך והתגלגל לו לכדי קמפיין גדול ומושקע, שהגיע לכל קצוות גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק ולחנויות שופרא, מחיפה ועד אילת. 

הכל התחיל באחת מני רבות מקבוצות הקריאייטיב של שופרא בוואטסאפ. התחלנו לשלוח שם צילומים מזדמנים המתעדים את הנעליים, התיקים ואפילו הגרביים שלנו שקלטנו על עוברות ועוברי אורח ברחוב (אבל זו כבר שריטה אישית שלנו – אנחנו רואים נעליים לפני א.נשים). ברגע שהבנו שיש לנו בנק תמונות גדול ממקומות שונים ומשונים, מהתור במעדניית גבינות ועד התור לשיננית, החלטנו להעלות את זה לאינסטגרם ולפייסבוק תחת התיוג (הגאוני, תודו) #שופראצי. התגובות היו מרימות וכך המשכנו לנו במשחק והקפדנו לשלוף את הטלפון בכל פעם שראינו עלמת חן עם תיק גב של יוקון אקרובטיקס או בחורצ'יק מעודכן עם גולה.

ואז, ביום חורף גשום, התכנסנו לפגישת קריאייטיב על קמפיין אביב-קיץ 23 שעמד לו בפתח (ככה זה בעולמות האופנה, תמיד מכינים את המחר). איך נציג את הקולקציה החדשה שעומדת להגיע, שאלנו את עצמנו. הרי לנו ברור שהיא משהו משהו והכי שופרא שיש, אבל איך מתרגמים אותה לקמפיין שמתפרסם בכל המדיות האפשריות ואמור לספר את הסיפור שלנו בצורה הכי נאמנה למקור? ואז, ממש כמו בסרט מצויר – נדלקה נורה. זה הזמן לשלוף את ה#שופראצי.

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

התחלנו לאסוף השראות ולנסות להבין מהי נקודת המבט של צלם פפראצי. האם זה להסתתר מאחורי שיח, לעלות לקומה גבוהה בבניין מגורים או פשוט לפגוש את המצולם פייס טו פייס? גיגלנו צילומי פפראצי מהניינטיז של ג'ון קנדי ג'וניור וקרוליין בסט קנדי, לכאלו עכשוויים יותר של מרי קייט ואשלי אולסן, נברנו בהפקות אופנה מגזיניות עם נקודת צילום מעניינת ולוקשיינים לא שגרתיים וכמובן, הקפדנו לחזור כל הזמן אל צילומי ה#שופראצי שלנו. אז יש ויז'ן, יש דגמים לצלם, אבל על מי נראה אותם, היכן ומי יעמוד מאחורי המצלמה? 

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

התשובות היו קרובות לבית, תרתי משמע. החלטנו לצלם בסביבה הקרובה למשרדים שלנו בלב תל אביב ולא להשתמש בדוגמניות ודוגמנים מסוכנות, אלא א.נשים שאנחנו מכירים באופן אישי ויודעים שהם מחוברים ואוהבים את שופרא.

את נדב, המוכר המתוק משופ אשדוד וגבריאלה בת הזוג שלו, צילמנו בשוק בצלאל; את יונית, לקוחה נאמנה וסבתא הורסת, שכבר עבדנו איתה בעבר, תיעדנו בשינקין (והחיבוק שהעניקה להגר, מנהלת החנות, היה אמיתי מכל הלב); את איתן, מעצב גרפי וידיד קרוב של שופרא צילמנו עם הכלבה שלו בבית קפה ביונה הנביא; בבית ליבלינג ההיסטורי צילמנו את קארין, אמנית וחברה של דנה מהסטודיו וכן את קאתרינה, אותה פגשנו בפתיחת התערוכה של קובי לוי והתאהבנו ישירות; את שני הסופרת צילמנו בחנות הספרים של פאני בטשרניחובסקי; את נועה, המוכרת ההורסת משופ שינקין צילמנו קל"ש (קרוב לשופרא) בדוכן המיצים הפינתי ועל האופניים בדרך הביתה; ואת אורי, אח של רותם מהסטודיו, תיעדנו בחנויות הקטנות והנוסטלגיות של אלנבי ועל האופנוע ליד גן מאיר; 

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

כדי לחזק את הלוק והפיל הפפראציים, ביקשנו מהמצולמות והמצולמים שלנו לבחור בעצם את הדגמים שהם הכי מתחברים.ות עליהם מהקולקציה החדשה ולהתאים להם בגדים מהארון הפרטי, בסטיילינג אישי והכי אותנטי שיש. אין איפור, אין שיער, #שופראצי בנטורל, עד הסוף.

את מלאכת הצילום הכאילו תיעודית אבל למעשה מחושבת ומתוכננת לעילא הפקדנו בידי ינאי יחיאל, הידוע בכישוריו בצילומי פורטרטים וביכולת שלו להוציא מאנשים את המיטב, (הוא, אגב, האיש מאחורי המצלמה של המדור המשובח "ענייני פנים" בהארץ). עבדנו עם ינאי כבר בעבר ולכן ידענו שהוא האיש לתפקיד.

את ינאי והמצולמים.ות ליוו נשות הסטודיו שלנו שהיו נוכחות בכל רגע. צילמו וידאו, הדגימו תנוחות, השקו במים, בדקו שכל פריים יוצא בול, ואז – גם ערכו את הכל והפכו את אובססיית ה#שופראצי שלנו למשהו חדש ומסעיר, והכי אנחנו בעולם. 

רותם בכר וינאי יחיאל עושים את קסמם

רותם בכר וינאי יחיאל עושים את קסמם

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

צילום: ינאי יחיאל

קרדיטים:
צילום: ינאי יחיאל
צילום וידאו: רותם בכר

מצולמים:
קארין כהן, אורי בכר, איתן זלוור, שני הררי, גבריאלה פליפה און, נדב הורביץ, יונית קסל, קאתרינה ארלינה, נועה קולקה

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...