מוזיקה וקליפים

הקליפים של ארז | מה עושים משנכנס אדר?

פורסם ע"יShoofra 11 במרץ 2019 אין תגובות
The Prodigy - פלייליסט מרץ

משנכנס אדר מרבים בשמחה ובמסיבה! אי לכך ובהתאם לזאת, אשים הפעם דגש על הסאונד והויז'ואל האלקטרוני שקצת נשאר בצד בפינות האחרונות. בלי הרבה הקדמות, בואו נתחיל:

את BICEP, צמד אירי שפועל למעלה מעשור בלונדון, הכרתי מזמן, כשמיטב התקליטנים בעולם היו מנגנים המון קטעים שלהם. הם יוצרים האוס מאוד אינטילגנטי, נקי ומדויק. הקליפ החדש שלהם הוא מעין התרפקות על תקופת הקלאבינג הבריטית, עם מסיבות המחתרת המפורסמות של תחילת שנות ה-90 מחוץ ללונדון. להאזין ולהתגעגע:

את קיד פרנססקולי הצרפתים לא הרבה מכירים, בשביל זה אני פה… הקטע הבא אמנם לא חדש אבל בכל פעם שאני שומע ורואה אותו אני מבין כמה שהוא יפהפיה, עם הסאונד המיוחד שרק צרפתים יודעים להוציא.

ג'ון הופקינס, המפיק והמוסיקאי המחונן מבריטניה, הוציא בשנה שעברה אלבום מופת בשם Singularity, מומלץ בחום, מתוכו הקטע המגניב שמצורף לפה. הקטעים שלו מתאפיינים בביט שבור, המון מכונות תופים וסינטיסייזרים, מה שיוצר סאונד מאוד מתכתי אך עדיין תמיד מאד מרגש. הקליפ שמלווה את הקטע הזה לא פחות ממדהים:

פעם פעמיים בשנה, כשאני מתקלט באיזו מסיבה, אני נוהג להשמיע את הקטע האלמותי הזה ששייך להרכב גרמני בשם Beanfield. בקטע מתארחת בייקה, זמרת ענקית שמתארחת אצל המון מפיקים אלקטרוניים, ועל כל היופי הזה מנצח קרל קרייג, אחד ממייסדי הטכנו הדיטרויטי. זה קטע ישן מאוד שתמיד כיף לשמוע ולראות:

שופרא זוכרת

אי אפשר שלא להתייחס למותו הטראגי של קית' פלינט, האיש, המח והקול האנרגטי מאחורי ההרכב האלקטרוני אולי החשוב ביותר שיצא מבריטניה בתחילת שנות ה-90. הפרודיג'י היו בזמנם מהפכנים אמיתיים בכל הקשור לוידאו, עם קליפים שחלקם היו פסולים לשידור.

אז זה לזכרו של קית':

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...