הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך לסרטים מצריים

פורסם ע"יShoofra 30 במרץ 2020 אין תגובות
הטרור והקבב, איור של עינב וייסמן

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. הפעם אנחנו עם השכנים שלנו מדרום, עם כרזות של כמה מהסרטים המצריים הכי אייקוניים:

סרטים מצריים - איור של עינב וייסמן

סרטים מצריים – איור של עינב וייסמן

1.לילה (ليلى Laila 1927)

הסרט האילם "לילה", בבימויו של ואדד עורפי, נחשב לסרט הראשון בז'אנר המכונה "סרטים מצריים" וזאת למרות שלמען האמת, היה קולנוע במצרים גם לפני 1927. עלילת הסרט מתרכז בסיפור האהבה הטרגי בין לילה ואהובה אחמד. לילה נכנסת להריון מאחמד, אבל אבוי, הוא נוטש אותה לטובת אחרת. בנוסף, היא מוחרמת על ידי הקהילה ואם זה לא מספיק היא גם עוברת תאונת דרכים קטלנית. עזיזה עמיר שיחקה את לילה ובשלב מאוחר יותר הפכה לאחת המפיקות העסוקות בעולם הערבי.

2.סאלמה (سلامة Salma 1945)

במלודרמה המוזיקלית סאלמה כיכבה לא אחרת מאשר אום כולתום, אשר שיחקה משרתת ענייה העובדת בבית עשירים, ובינתיים חולמת להיות זמרת. שילוב שירים בסרטים היה דבר מקובל בקולנוע המצרי ולכן הרבה מהזמרים הגדולים של התקופה לוהקו לתפקידים מובילים. חוץ מאום כולתום כיכבו בסרטים גם לילה מוראד ופאריד אל אטרש. והקהל? הוא מילא את האולמות כדי לראות את הזמרים האהובים עליו מופיעים על המסך הגדול.
את סאלמה ביים טוגו מזרחי, במאי מצרי-יהודי ממוצא איטלקי.

3.הפרח הלבן, 1933 ( الوردة البيضاء (Al Warda Al Baida)

סרט שבויים על ידי הבמאי האגדי מוחמד קארים והיה לסרט המצרי הראשון שזכה להצלחה גם מחוץ לגבולות מצרים. כמו כן, הוא היה אחד הראשונים לשלב שירים בסרט (מה שכאמור, יהפוך אחר-כך לאחד המאפיינים שהכי מזוהים עם הקולנוע המצרי).
הפרח הלבן היה יוצא דופן יחסית לסרטים שקדמו לו משום שהתסריט שלו נכתב בערבית מדוברת ולא ספרותית, מה שתרם מאוד לפופולריות שלו.

4.הטרור והקבב, 1992 (الإرهاب والكباب‎ (Al-irhab wal kabab-

הדרמה הקומית הזאת, שביים שאריף ערפא, הפכה לימים להיות הסרט המצרי הפופולרי ביותר. בסרט אזרח בשם אחמד חווה תסכול עמוק מהתמודדות עם הבירוקרטיה המצרית ומחליט להשתלט על בניין ממשלתי באיומי אקדח. הוא מנהל משא ומתן עם כוחות המשטרה ודורש מהם מגוון דרישות פוליטיות וגם, איך לא, אספקה של קבבים. את דמותו של אחמד משחק עאדל אמאם, אחד השחקנים הפופולריים ביותר מהקולנוע המצרי, שהיה ידוע לישראלים מהסרט הערבי של ימי שישי בערוץ הראשון.

הטרור והקבב, איור של עינב וייסמן

הטרור והקבב, איור של עינב וייסמן

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...