אופנהבעולםעיצוב

בעולם | תחזית צבע לעולם העיצוב

פורסם ע"יShoofra 6 בספטמבר 2018 אין תגובות
תחזית צבע לעולם העיצוב

כתבה: אור שלום

במהלך השנתיים האחרונות נראה שיש באזז בלתי נגמר בעולם העיצוב על מה יהיה הצבע "הנכון" הבא. מעניין למה דווקא עכשיו הפך הצבע לדבר כל כך חשוב? – החלוץ של המגמה הזאת היה ה-Millennial Pink שבשנת 2016 הבהיר לכולם שלא מדובר רק בצבע, זה סיפור של תרבות שלמה. זה סיפור של דור שלם בעל רצון להביע את הרגשות והאג'נדות שלו ומשתמש ברשתות חברתיות כדי להעביר את המסרים האלה. מתחילת 2018 אנחנו רואים שסגול לילך וכחול פסטל הם הכוכבים של מסלולי תצוגות האופנה ונמצאים גם באופנת רחוב כחלק מטרנד הנוסטלגיה של שנות ה-90 ששוטף את עולם התרבות, הצרכנות, המשחקים והטלוויזיה. אם ה- Millennial Pink סיפר לנו על הרצון של דור המילניאלס להתבלט ולהביע עמדה חברתית ופוליטית נטולת מגדרים ודעות קדומות, הצבעים הפסטלים של 2018 מספרים לנו סיפור על רצון לחזור לתקופה פשוטה יותר ופחות אינטנסיביות מהתקופה שבה אנחנו חיים.

אז מה יהיו הצבעים שישלטו בשנים הקרובות בעולם העיצוב?

כחול נקי

כמה עובדות מעניינות על הצבע הכחול: חברות רבות בוחרות בצבע הכחול להיות הצבע של הלוגו שלהן כיוון שהוא נבדק על ידי פסיכולוגים ונמצא כצבע שמשדר ביטחון ורוגע.

חברת גוגל בחנה 40 גוונים שונים של כחול לפני שהחליטה על הכחול המדויק בלוגו שלה ומשתדלת לשלב כמה שיותר צבעי כחול בכלים שלה.

עבור עיוורי צבעים, הצבע הכחול זה הצבע שהכי קל לזהות כי הוא הכי עשיר. מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הוא בעל עיוורון צבעים ואינו מבדיל בין אדום וירוק ולכן בחר בצבע הכחול כלוגו של פייסבוק.

אז איזה גוון של כחול יככב בעולם העיצוב? כנראה שהגוון הכחול הנקי הוא הגוון המדויק לשנים הקרובות – הוא מתאים לנשים גברים וילדים יחד, הוא אלגנטי ויכול לשמש גם כייצוג של שמים וגם של ים. בתחום עיצוב הפנים הוא יכול להוות אלטרנטיבה לפלטות הצבעים האפורות – כסופות ששלטו עד עכשיו בעיצוב בסטייל אורבני.

הכחול המדויק הזה הוא רגוע ולא מעורר יותר מידי רגשות או תשומת לב – אך יחד עם זאת הוא נותן תחושה מרגיעה ונעימה.

הפלטה הכחולה של pantone@

הפלטה הכחולה של pantone@

כתום מלון

לאלה מכם שנמאס מהצבע הורוד, כתום מלון יכול להיות אלטרנטיבה מוצלחת וקולית. כתום מלון הוא גוון קריר וחלבי של כתום, נשי מאוד וסקסי. אנחנו רואים הרבה מוצרים בגווני גוף או nude בשנים האחרונות ונראה שכתום מלון הוא השלב הבא בפלטת הצבעים הזאת. הצבע הזה הוא ללא גיל, הוא לא מסמל רק משהו מאוד צעיר או מאוד בוגר הוא בעיקר סמל לאלגנטיות ואיכות. נראה לי שנראה אותו מככב בהרבה מוצרים בתחום הקוסמטיקה הטבעית או קולקציות הלבשה לקיץ 2019 לנשים וילדים.

מימין: מתוך האינסטגרם של coloro@, משמאל: דלת בכתום מלון

מימין: מתוך האינסטגרם של coloro@, משמאל: דלת בכתום מלון

אולטרה סגול

צבע השנה 2018 של פאנטון הוא אולטרה סגולה – גוון הסגול הזה נותן תחושה עתידנית ונקייה והוא שילוב מדויק של גוונים חמים וקרים יחד. הצבע יכול להיות מאוד מחמיא עם גוונים פופולריים בעולם העיצוב היום כמו ורוד וברונזה, והוא יוצר דרמה שקטה שמזכירה את הדרמה שיוצר הצבע הבורדו. בעולם האופנה הוא יכול להחמיא לרוב גווני העור ובעולם עיצוב הפנים אנחנו כבר רואים קירות שלמים שנצבעים בצבע הזה לקבלת מראה דרמטי.

סגול אולטרה הוא גוון בוגר ועשיר והייתי שמחה לראות אותו יותר בעולם העיצוב – הבחירה בו תמיד נראית לי שילוב של אמירה עתידנית עם קריצה קולית.

מתוך האינסטגרם של theleoisallinthemind @pantone @morticiamelissa@

מתוך האינסטגרם של theleoisallinthemind @pantone @morticiamelissa@

ירוק ניאו

תחזית הצבע של של WGSN לשנת 2020 מסמנת את ה – Neo Mint כצבע שהולך להשתלט על מוצרים שונים בעולם העיצוב, האדריכלות והלייף סטייל. הבחירה בגוון הצבע המדויק הזה היא לא מקרית, היא שילוב של מחקר, תצפיות על מקורות השראה שונים והבנה עמוקה בתרבות פופולרית. הצבע הירוק המדוייק הזה הוא גוון שטומן בחובה חשיבה עתידנית וחדשנית לצד רוגע. הגוון הזה מספר את הסיפור של כולנו בתקופה הנוכחית; מאמינים ברווחה הנפשית שלנו ומשקיעים בה אין סוף משאבים, אך עם זאת לא מוותרים על סקרנות לגבי העתיד וחשיבה על אין סוף פתרונות יצירתיים וחדשנים לגבי עתידנו. כבר עכשיו אפשר לראות את הגוון הזה בחלק מהמוצרים לעיצוב הבית וגם באופנת הרחוב במקומות שונים בעולם, אני מהמרת שעוד נשמע הרבה על הגוון הזה.

מתוך האינסטגרם של catxeyexx @theleoisallinthemind @trendland@

מתוך האינסטגרם של catxeyexx @theleoisallinthemind @trendland@

לקולקציית הנעליים של פנטון בשופרא

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...