אמנותבעולםכלליתערוכות

אומנות | מאחורי ולפני המסכה

פורסם ע"יShoofra 10 באפריל 2019 אין תגובות
המסכות של DAMSELFRAU

כתבה: אור שלום

אם במקרה נתקלתם באומנית המסכות הנורווגית damselfrau אני בטוחה שגם אתם הרגשתם כאילו גיליתם אוצר חבוי. האומנית הנורווגית יוצרת מסכות משגעות ומשוגעות בעבודת יד כבר כמה שנים ומצליחה לסקרן ולרגש את עולם האומנות המודרנית פעם אחר פעם. האומנית, ששמה האמיתי הוא  Magnhild Kennedy משתמשת בחרוזים, תחרות צבועות, אבנים, שרשראות ומתכות שונות ביצירת המסכות שלה, מה שהופך את יצירות האומנות שלה לפריטים יקירי ערך שאי אפשר להתעלם מהם.

האומנית בחרה לפרסם את היצירות שלה תחת שם בדוי שמוסיף הרבה מסתורין לסיפור  שלה. משמעות שם הבמה שלה 'damselfrau’ הוא "דבר והיפוכו" – כיוון שהסיפור שהיא רוצה לספר ביצירה שלה הוא סיפור של דבר והיפוכו. האומנית מספרת באתר האינטרנט שלה כי "אומנות המסיכות מציבה דימוי שונה על פני הפנים של מי שלובש אותה. אני יוצרת את המסכות מתוך כוונה שהאדם שלובש אותן יהפוך ברגע למשהו שהוא שונה בתכלית ממה שהוא".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Magnhild Kennedy (@damselfrau) on

האומנית הנרווגית במקור, היא בת לשני הורים אומנים אך היא לא למדה אומנות באופן רשמי או התנסתה בכך מעולם. בשנת 2007 עברה ללונדון ובילתה ברחבות של מועדוני הלילה של לונדון ובימים עבדה בחנות לבגדי וינטג' של מעצבים . בסופי שבוע היית הולכת למכירות יד שנייה ורוכשת בהם טקסטילים שונים מהם החלה לתפור וליצור את המסיכות  בזמן העבודה בחנות, "כשאני מתבוננת בבגדים הישנים האלה, אני לא יכולה שלא להתרגש מהריקמות, משילובי הבדים, מהתחרות ומעבודת היד." ואכן את ההתרגשות הזאת היא מצליחה לשחזר גם ביצירות שלה, שהן יותר מסתם מסכות – הם פריטים מפתים, אקסצנטריים ומסקרנים כל כך, שאין פלא שהפכו להיות האומנות שלה והעיסוק המרכזי שלה בחיים.
בכל ראיון איתה, קנדי מזכירה שוב ושוב את ההתרגשות שלה מלהפוך שאריות טקסטיל, חרוזים ומתכות שונות לסיפור שלם. היא קוראת לזה "ליצור משהו משום דבר" – ואכן מבלי להבין ממה בדיוק עשויה האומנות שלה, אין ספק שהיא מצליחה לגרום לצופה להבין שהוא חלק מסיפור שלם.

 

 

View this post on Instagram

 

📡 #damselfrau

A post shared by Magnhild Kennedy (@damselfrau) on

מאז אותם הימים הראשונים בלונדון, קנדי יצרה מסכות עבור אומנים כמו mø וביונסה ושיתפה פעולה עם בתי אופנה גדולים כמו לואי ויטון. היצירות העמוסות של הן סידרה של מסכות שמספרות סיפור מאוד מגובש.

"המסיכות בשבילי הן מקום שבו אלמנטים שונים לחלוטין מתחברים יחד ומספרים סיפור קוהרנטי'. העבודה שלה עוסקת גם בסיפור המסכה הבאה להסתיר את הפנים ולספר סיפור חדש אבל גם בחיבור חומרים שונים ליצירה אסתטית שלמה,  "המסכה היא המקום שלי להתבטא בו בצורה תוססת ובלתי מתנצלת" ואכן המסכות שלה הן שלוב של אוצרות של חומרים, יצירת אומנות וסיפור מסתורי ומיסטי.

לקראת סוף 2019 היא הולכת להציג תערוכה שלמה וראשונה של היצירות שלה במוזיאון לאומנות נרווגית, אתם יכולים לקרוא עליה עוד באתר האינטרנט המשגע שלה ולעקוב אחריה בעמוד האינסטגרם הזה. יש לה גם בלוג וותיק שבו אפשר לצפות ביצירות מוקדמות שלה ולהמשיך לשאוב השראה מקסם המסכות המודרניות הזה.

 

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...