אופנהבעולםכלליעיצוב

בעולם | מקסימום עיצוב

פורסם ע"יShoofra 23 ביולי 2019 אין תגובות
גוצ'י ודולצ'ה וגבאנה במקסימום

כתבה: אור שלום

עיצוב סקנדינבי ועיצוב מינימליסטי הם קטגוריות החיפוש הכי פופולריות באמאזון במחלקת עיצוב הבית, נתון זה אינו נתון מפתיע כיוון שהביטויים האלה הם ביטויי מפתח בעולם העיצוב בשנים האחרונות. כולנו מבינים מייד מה הם באים לתאר: ריהוט בצבעים קרים, תאורה עם עיטורי מתכת עדינים ושימוש מרובה בגוונים של אפור ותכלת. האסתטיקה העדינה הזאת מלווה את עולם העיצוב כבר כמה וכמה שנים שכן היא מתאימה לחלוטין לתרבות המגורים של בני דור המילניאלס: גרים בדירות קטנות, נעים בין מקומות מגורים בתדירות גבוה, מאמינים בערכים של צמצום (מישהו אמר מארי קונדו?) ושמים דגש כל קניה תוך התחשבות בסביבה.בגלל כל הסיבות האלה ובגלל העובדה שעיצוב בסגנון מינימליסטי יכול להתפרש להרבה סגנונות זהו הטרנד הרווח ביותר בעיצוב פנים ועיצוב אופנה בשנים האחרונות, ולאחר כמה שנים רוויות בצבעי פסטל, אפור ומאטלי אין ספק שהטרנד הזה הגיע לנקודת השיא שלו, ויש שיאמרו שאפילו עבר את נקודת השיא ומיצה את עצמו. אז אם גם אתם מרגישים שמיציתם את הסגנון הזה, אתם לא לבד, סימנים של רוח חדשה וצבעונית מתחילים להופיע בשוק עיצוב הפנים והאופנה בשנה האחרונה, ומסמלים את האנטיתזה לכל מה שמינימאלי ושקט.

מתוך שבוע האופנה במילאנו, 2017

מתוך שבוע האופנה במילאנו, 2017

את החזרה לעיצוב בסגנון מקסימליסטי ראינו לראשונה בשבוע העיצוב 2017 במילאנו ,שם היה אפשר היה לראות את הניצנים הראשונים לסטיילינג עמוס, אקלקטי, חם ומסעיר בחללי הפנים ובפריטים לעיצוב הבית, וזוהי בעצם ההגדרה של עיצוב מקסימליסטי: עיצוב המשלב צבעים מסעירים עם פטרנים עמוסים ויוצר מראה עמוס אבל עם הרבה טעם טוב. למי שבוחר לעצב בסגנון מקסימליסטי צריך להיות חוש צבע חזק ויכולות של אוצרות והבנה היסטורית בטקסטורות, טקסטילים ותולדות העיצוב.
בעוד מינימליזם יכול להתאים לרבים הן מבחינת סגנון והן מבחינת מחיר, סגנון המקסימליזם דורש ממי שרוצה להתמסר אליו יכולות השקעה כלכלית יותר גדולה וכמו כן הבנה עמוקה יותר בעיצוב, וחוש טעם מגובש על מנת להצליח לשלב פריטים שונים מתקופות שונות יחד. כל אלה גורמים למגמה הזאת להתקיים בשקט בשנתיים האחרונות בחוגי עיצוב גבוהים יותר, ורק לאחרונה לתפוס תאוצה גם בחנויות עיצוב הבית הפופולריות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci (@gucci) on

גם בעולם האופנה אנו מבחינים שהסגנון החל להופיע פעם אחר פעם על מסלולי התצוגה, עם בתי אופנה כמו גוצ'י או דולצ'ה וגבאנה שלא מפסיקים להעמיס על הדוגמניות שלהם פאטרנים צבעוניים בשילוב אקססוריז מלאי חרוזים ופרנזים. לרוב הקולקציות של בתי האופנה הגדולים יש חיקויים משכנעים מאוד ברשתות האופנה הקמעונאיות שגם הם לא מוותרים על תיקי החרוזים, העגילים המוגזמים והג'קטים הרקומים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce & Gabbana (@dolcegabbana) on

בשנה האחרונה אנחנו נחשפים לקומץ של מותגים חדשים והשקות שנועדו להתאים את סגנון המקסימליזם לדור המילניאלס.כמו האתר Maximalist Candy, שהושק בינואר האחרון וכבר מדווח על שיעור רכישות גבוה מהצפוי למרות המחירים הלא ממוצעים שלו. עם 46K עוקבים באינסטגרם האתר הוא שילוב של חנות יד שנייה יקרה וחנות מוזיאון איכותית. האתר הוא באמת ממתק לעיניים ויכול לשמש השראה לעיצוב מקסימליסטי של בית או אם אתם בקטע של להוסיף כמה פריטים אקסטרווגנטים למלתחה שלכם.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maximalist Candy (@maximalistcandy) on

שיתוף פעולה מעולה מהשנה האחרונה הוא של מותג האקססוריז לבית "ניוד" עם מקסימליסטית הידועה וחביבת המילניאלז , איריס אפפל, הנמצאת בכותרות תמיד אבל בשנתיים האחרונות אף יותר. המותג מנצל את העובדה שהיא כה מזוהה עם הסגנון הזה (ואולי אף אחת המייסדות שלו) ויצר סדרה של קנקני זכוכית וכוסת בסגנון דרמטי המנוגד לפריטים הקלאסיים שהמותג מציג בדרך כלל.

View this post on Instagram

 

A post shared by Pasabahce Italia (@pasabahceitalia) on

אז לאן המגמה הזאת הולכת?- בגלל שעיצוב מקסימליסטי דורש רכישות גדולות יותר, אמיצות יותר ולפעמים בתקציב גדול יותר, אנחנו משערים שלאט לאט נראה פרשנויות עדינות שלו בעיצוב פנים פופולרי ובעולם האופנה, אבל לכל מי שאוהב להיות הראשון שמאמץ טרנדים, תנו לי להבטיח לכם- הסגנון הזה פה כדי להישאר ולמלא את הבית שלנו בחום, הומור, קיטצ'יות וצבע.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Maximalist Candy (@maximalistcandy) on

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...