אופנהבעולםכללי

בעולם | סטייל בכל גיל

פורסם ע"יShoofra 24 בפברואר 2019 אין תגובות
אופנה בכל גיל - בלוגריות האופנה שנותנות כבוד לגיל המבוגר

כתבה: אור שלום

בשנים האחרונות עולם האופנה מציג קמפיינים עם דוגמנים ודוגמניות בעלי מראה מגוון ושונה ממה שהתרגלנו לראות בהפקות האופנה עד כה. יותר ויותר קמפיינים מציגים דוגמניות עם שיער לבן, פרזנטוריות בעלות מבנה גוף שופע או צילומי פנים מלאי נמשים או קמטים. תמיד מרענן להיתקל באחד מהקמפיינים האלה גם אם הם רק טיפה בים של קמפיינים מרוטשים שמציגים מודל יופי נשי לא מושג.

התופעה הזאת לא מתחילה ונגמרת במגזינים ואתרי אופנה, ברשת אפשר למצוא הרבה השראה מנשים שונות עם סגנונות שונים שעברו את גיל ה-20 ונראות נהדר, ממלאות השראה ועושות הכל עם המון סטייל ואג'נדה מרעננת. הנה כמה מהן:

Jan de Villeneuve

הכירו אושיית אינסטגרם מעוררת קנאה: ג'יין, גברת בת 72 עם תספורת קצרה ותמיד עדכנית ומלתחה קלאסית ומשובחת. ג'יין התחילה את הרומן שלה עם עולם האופנה בשנות ה-70 עם קמפיינים למותגים כמו וויאן ווסטווד וקנזו. אחרי שהתחתנה היא עשתה הפסקה עם קריירת הדוגמנות שלה, ועכשיו בגיל 72 היא מככבת שוב על מסלולי התצוגה של בתי אופנה כמו סימון רושה ושערים של מגזינים כמו הארפרז בזאר. יש לה חשבון אינסטגרם מאוד פעיל ואפשר למצוא בו קמפיינים שלה משנות ה-70 לצד כמה מהקמפיינים האחרונים שלה, היא נעה בצורה דיי טבעית מדוגמנית קלאסית לדוגמנית בסגנון היפסטרי מודע לעצמו, והכל עם שיער לבן ומטופח ועצמות לחיים שכל אישה הייתה מייחלת לעצמה בכל שלב בחיים:

 

 

Accidental icon

בלוג אופנה המנוהל על ידי לין סאלטר, פאשניסטה ופרופסורית למדעי המדינה, יגרום לכן לרצות לחכות לשנות ה-60 שלכן. לין מציגה בבלוג שלה הפקות אופנה אורבנייות קלאסיות עם טאץ' מאוד מעודכן שכדאי שיהיה לכל אישה. את הבלוג היא התחילה כיוון שלא מצאה שום מגזין או בלוג שמציע תוכן אופנתי איכותי לנשים בוגרות שאוהבות סגנון אורבני, מודרני ומינימליסטי. בתור אקדמאית במשרה מלאה, לין חולקת עם העוקבים שלה גם את הפילוסופיה שלה לגבי החיים, את הדעות שלה על סטריאוטיפים בעולם האופנה ועל הקשר האישי שלה בין אופנה לבין האישיות שלה. כל זאת הופך את הקריאה בבלוג שלה למסע מעמיק אל תוך טקסטים עדכניים על החיים המודרנים שיכולים לעניין נשים בכל מיני מקומות בעולם ובכל הגילאים, ולמי שאין זמן להתעמק בהפקות ובטקסטים בבלוג שלה, אפשרי לקפוץ לעמוד האינסטגרם שלה כדי להנות ולהעריץ את האשה הזאת, שהיא בהחלט סמל לטעם טוב ונותן הרבה השראה לרכישה של פריטים אלגנטים ומדוייקים:

 

The J'adore Couture

בלוגרית אופנה ותיקה שתמיד מצליחה להפתיע, בגיל 45 היא לא נצמדת לשום סגנון ומצליחה לעשות את זה בצורה מדויקת. בבלוג שלה היא מציגה מראות מאוד קלאסיים כמו חליפת מכנסיים לבנה או לוקים יומיומיים כמו ג'ינס טי-שירט ועקבים אופנתיים. הסגנון שלה הוא שילוב של בגדי מעצבים ופריטים מחנויות אופנה פופולריות, והיא תמיד גם מעדכנת מאיפה היא רוכשת את הפריטים שלה למי שמעוניינת להתחקות אחרי הסגנון שלה. יחסית לבלוגריות אחרות כמות העוקבים שלה היא לא משמעותית אבל זוהי אשה שבהחלט יש הרבה מה ללמוד מהבחירות האופנתיות שלה ואפילו קל ליישם ביום יום:

 

 

Senior Style Bible

בלוג אופנה שנוצר על ידי דורי ג'יקובסון בת ה-84 במטרה לחגוג את האהבה שלה לעולם האופנה מבלי להתייחס לחוקים או לסטריאוטיפים של גיל וסגנון. דורי היא שפנפנת פלייבוי לשעבר וסטייליסטית בהווה, דורי אומרת שגם כיום בגיל 84 עוצרים אותה כל הזמן ברחוב להחמיא לה על הסגנון שלה ולבקש ממנה עצות לטיפוח העור, דורי נהנית מתשומת הלב הזאת וחולקת הרבה מהטיפים שלה והשקפת העולם האופטימית שלה בבלוג. בעוד שהרבה נשים מפחדות להזדקן, בבלוג שלה חוגגת דורי את הגיל שלה ומציגה את כל הדרכים להגיע לגיל 80 עם הרבה סטייל והומור עצמי. דורי לא מאמינה בקונספט שאשה צריכה להתלבש בהתאם לגיל שלה, היא מאמינה שאין תאריך תפוגה לסטייל טוב ושיש להתעלם מביקורות שעולם האופנה מפנה לנשים מתבגרות ופשוט להמשיך את להתלבש איך שאת אוהבת בכל גיל. את הבגדים שלה היא רוכשת ברשתות אופנה מהירה, בבוטיקים של בגדי מעצבים ומלווה בגדי מביתה בת ה-32. הבלוג שלה הוא כולו חגיגה של אופנה חופשית מחוקים וסטיגמות נוקשות של עולם האופנה:

 

 

View this post on Instagram

 

I’ve been wondering, who exactly decided that older women are not allowed to be sexy? Where is it written that women have an expiration date, and that once we hit a certain age, we need to cover up our bodies and our sexuality? Men become “silver foxes” but women are not afforded the same courtesy. Why does the media embrace the sexy older man and then turn around and criticize the sexy older woman? No one is really talking about this issue, and I think it’s a topic that needs to be discussed. Until then, I’ll continue wearing sheer tops, and daring to bare whatever parts of my body I feel like, proudly and shamelessly. Older women don’t need permission to be sexy and will no longer be told what to wear. Take note media critics…old ladies can look fab in sheer tops designed for millennials. It doesn’t take a perfect body or a twenty something face to be a fab fashionista. #sexyseniors #agelessstyle #oldladychic #over50style #agelessbeauty #lasvegasblogger #over50 #streetstyle #seniorstylebible #84andglam

A post shared by Senior Style Bible (@seniorstylebible) on

אם אהבתם את אחד מבלוגריות האלה תדעו שהרשת מלאה בנשים וגברים בגילאים שונים המספקים רגעים אופנתיים מרתקים בתוספת טקסטים כיפים ממלאי השראה על החיים. שווה להחליף כמה מהבלוגרים הקבועים שאתם עוקבים אחריהם באחת מהבלוגרים הבוגרים האלה, גם כדי לשאוב השראה מאנשים שיודעים מה זה סטייל ומה זה אופנה חולפת וגם כדי להכניס קצת פרספקטיבה חיובית לחיים.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...