אופנהבעולם

בעולם | כישרון בינלאומי – תערוכות סוף שנה 2018

פורסם ע"יShoofra 19 באוגוסט 2018 אין תגובות

כתבה: אור שלום

תערוכות סוף שנה זאת הזדמנות מעולה להתעדכן במה קורה בעולם העיצוב או יותר נכון מה יקרה ולאן נושבת הרוח בתחומים כמו עיצוב מוצר, אדריכלות ואופנה. בעולם רוב תערוכות סוף השנה רק החלו או יתחילו בסוף החודש, אספתי לפניכם 4 פרויקטים ממחלקות שונות שהצליחו למשוך את תשומת הלב שלי ובעיקר לתת לי מושג מהם הנושאים החמים שמעצבים צעירים בוחרים לחקור.

דימוי גוף חדש

למעצבת Sinead O'Dwyer מהמחלקה לעיצוב אופנה ב-RCA נמאס מדימוי גוף אחד שמופיע בכל הקטלוגים, חלונות הראווה והקולבים בחנויות הבגדים אז היא יצרה קולקציה של בגדים העשויים מיציקות סיליקון בצורת צלליות גוף שונות ומגוונות. הצלליות שהיא מציגה מאתגרות את התפיסה המקובלת של גוף וניתנות ללבישה כמו מכנסיים, חצאית או שמלה. הצלליות הן בצבעים פסטליים שהם מאוד טרנדים בעולם האופנה כרגע ומחמיאים מאוד לקולקציה הביקורתית של סנדי.
הקולקציה היא קונספטואלית לחלוטין אך היא בהחלט פותחת את הראש לבחינה מחודשת של הדימויים, הגזרות והקולקציות המוצגות לנו היום ברשתות האופנה.

הבגדים מתערוכת הסיום של שינייד אודוויר

זיכרון ילדות די קולקטיבי

המעצב Fraser Miller חווה את אותה טראומת ילדות אופנתית של כולנו – בגדים שעברו אליו בירושה מאחיו הגדולים. מילר אומר שהבגדים היו תמיד לא מדויקים – המכנסיים  קצת ארוכים, החולצה קצת גדולה והצווארונים רחבים מידי, זיכרון זה היווה את הבסיס לעיצוב קולקציית הסריגים שלו. כל הפריטים בקולקציה עוצבו בצורה כזאת שהם ניתנים לשינוי גודל בעזרת רכיסה, רצועות שעוזרות להקטין ולהגדיל פריטים מסוימים ושרוולים באורכים משתנים. הצבעים והטקסטורות בקולקציה נבחרו בהשראת טקסטורות וטקסטילים המופיעים בתמונת משפחה ישנות כמו ספות, וילונות ושטיחים. קולקציית הסריגים מגניבה ומסקרנת בפני עצמה וכשמבינים את הסיפור שמאחורי הפריטים היא אפילו עוד יותר שובה את הלב, כל הפרטים הקטנים של הבגד פתאום מקבלים משמעות אחרת ומרגשת קצת יותר.

הבגדים מתערוכת הסיום של פרייזר מילר

דירות חדר – לא רק במרכז תל אביב

מעצבת המוצר הצעירה Yu Li עיצבה מטבח נייד המיועד למלילניאלס הגרים בדירות עם שטח מטבח קטן. המטבח הנייד נקרא "אוסף משולב" ומכיל במארז אחד  קרש חיתוך, כיריים אינדוקציה, סיר, מחבת, עטיפת כלים, סכו"ם ומתלה כלים.

המעצבת יצרה את המארז הזה בהשראת הבתים שהיא וחבריה הסטודנטים גרים בהם ובתכיפות שבה הם עוברים דירות וצריכים לארוז ולפרוק הכל שוב ושוב  או לצעירים החיים בדירות חדר עם גישה מוגבלת למטבח רחב ידיים.

הקולקציה למטבח של יו לי

"האוסף המשולב" מעוצב בצורה מינימליסטית מנירוסטה, מתכת ופלסטיק – והוא אסתטי להפליא. הפירוק וההרכבה של הקיט הם פשוטים ואין ספק שזהו מוצר עם פוטנציאל מסחרי עצום.

המחלקה ל"עיצוב ממתקים"

המעצב מהמוצא הדני Kia Utzon-Frank עיצב לפרויקט הגמר שלו, במחלקה לעיצוב מוצר ב- RCA שבלונדון, ממתקים בהשראת הסגנון האדריכלי המוכר – הברוטליזם. הממתקים הם ווריאציה של הממתק הדני המוכר flødeboller שהוא קשה מבחוץ (בדרך כלל שוקולד מטומפרר או מרציפן דק) ובפנים הוא מלא במרנג איטלקי רך. משטחי הבטון שהיו לסמל של הסגנון הברוטליסטי הם עשירים בטקסטורות גסות ומחוספסות וכדי לתת לממתק את הגימור הברוטליסטי הזה של אבן או בטון חשוף הוא ערבב שוקולד לבן עם צבעי מאכל טבעיים בגוונים אפורים כמו שומשום שחור ופחם.

הממתק המעוצב מגיע במגוון של צורות גיאומטריות כגון קוביות, פירמידות וחצאי כדורים, כמו גם במגוון של מרקמים ועיצובים – כולל עיצוב מרוצף ומנוקד, וכן משטח סלעי דמוי בטון.

הממתקים של Kia Utzon-Frank

המעצב סיים את לימודיו במחלקה לצורפות ב- 2016 והמשיך ללמוד עיצוב מוצר, לא מפתיע נוכח העובדה שהממתקים נראים כמו אבנים קטנות ויקרות ולא כמו ממתק שהולך להאכל ולהעלם ברגע אחד.

את הממתקים האלה אי אפשר כרגע לרכוש בשום מקום, אבל אם אתם בלונדון בקרוב אפשר להירשם לסדנה קצרה שתלמד אתכם להכין אותם!

הממתקים של Kia Utzon-Frank

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...