אופנהאמנותבעולם

בעולם | על אופנה ורגישות – יצירת אומנות נוסח 2018

פורסם ע"יShoofra 27 במרץ 2018 אין תגובות
הקמפיין של Ignasi Monreal לגוצ'י

כתבה: אור שלום

אם גם אתם כבר קצת התעייפתם מהאימג'ים החוזרים על עצמם באינסטגראם, אני ממליצה לכם להיכנס לחשבון של גוצ'י או יותר נכון לחשבון של האומן שעובד יחד עם גוצ'י על הקמפיינים האחרונים של המותג – Ignasi Monreal.

האומן הספרדי מאייר לקמפיינים שונים של המותג מתחילת 2015. בעזרת טאבלט ותוכנות מחשב כמו פוטושופ הוא מאייר קומפוזיציות וסיטואציות שלוקחות השראה מיצירות אומנות אהובות עליו ומשלבות את כל התיקים, האביזרים, החגורות והנעליים של גוצ'י בצורה אסתטית ונחשקת. איגנאסי בן ה -27 מאייר על מחשב עוד מלימודיו בתיכון לאומניות בספרד. חשבון האינסטגראם שלו הביא לו הרבה שיתופי פעולה ועבודות עצמאיות שונות כמו הקליפ של FKA Twigs, האיורים ל- Dior ושיתוף הפעולה האחרון והגדול ביותר עם גוצ'י. איגנאסי מספר שתחילה הוזמן ממנו איור אחד בתשלום, למרות זאת הוא שלח לבית האופנה 15 סקיצות שונות על מנת להוביל אותם להזמין ממנו עוד עבודות – מהלך שהצליח, כיוון שבתחילת השנה מינה אלסנדרו מיקאלה, המנהל האומנותי של גוצ'י, את איגנאסי להיות המאייר הראשי של כלל הקמפיינים של גוצ'י, כשעשה זאת בעצם הכריז שבקמפיינים של הקולקציות הקרובות לא נראה את הבגדים של בית האופנה על דומגנים ופרזנטורים אלא איורים רכים ששואבים השראה מהמיתולוגיה היוונית ותולדות האומנות ובמקביל לא מוותרים על האדג' של בית האופנה המוערך.

תהליך העבודה של איגנאסי הוא חלומו של כל חובב אופנה; הוא מגיע לסטודיו של המותג במילאנו ומקבל הדרכה על הקולקציה החדשה כדי לקבל מושג על הצבעים, הטקסטורות והאופי של הקולקציה עוד לפני שהיא מגיע למסלול. משם מתחילה העבודה הקשה – לברוא עולם דמיוני לגמרי שבו מתקיימים כל הפריטים של גוצ'י בצורה הרמונית. הפריטים המאויירים נראים נחשקים בדיוק כמו על מסלול התצוגה או חלון הראווה. האווירה המיסתורית מושכת את הצופה להתעניין ולהעריך עוד יותר את המותג שבשנת 2018 בוחר לשים איור בחזית דף הפרסומת הראשון בווג בהשראת יצירת האומנות אופיליה משנת 1852 .

העבודות של Ignasi Monreal לגוצ'י

מתוך עמוד האינסטגרם של ignasimonreal@

קמפיין החגים שעלה בחורף 2017, זהו הקמפיין הראשון אי פעם למותג אופנה שכולו מאיור ולא מכיל צילומים אמיתיים של המוצרים אלה רק את פרי דמיונו של האומן. זוהי הבעת אמון ענקית של המותג באומן הצעיר, שמנצל את ההזדמנות להתכתב עם עולם האומנות ולהזכיר לנו את המאסטרים הגדולים שמהווים עד היום השראה לעולם העיצוב. איגנאסי מכנה את זה "מכתב אהבה לעולם האומנות הקלאסי שעליו התחנכתי". איגנאסי בחר שלא ללמוד לימודים גבוהים באחת מהפקולטות לאומנות ורכש את כל ההשכלה שלו בתחום בתקופת לימודיו בתיכון לאומנות בספרד. בראיונות שונים חוזר איגנאסי ואומר שהמחשבה הראשונית שלו הייתה להחזיר את אומנות איורי האופנה להיות דבר מגניב ועדכני: "רציתי לעורר השראה על ידי איורי אופנה בני זמננו. אני רואה את זה כניסיון לעזור לאיורי אופנה להיות מוערכים ונחשבים כמו צילומי אופנה וקמפיינים עבור מותגים – אולי ככה מותגים יחזרו לעבוד עם מאיירי אופנה כמו שהיה בעבר, זה דבר מרגש לחזור אחורה אל הבסיס ולהתאים אותו לימנו ולהצליח בזה" ואכן יצירותיו הן שילוב של קומפוזיציות קלאסיות, הבגדים של גוצ'י והדימיון העשיר והמרגש של איגנאסי.

הקמפיין של Ignasi Monreal לגוצ'י

מתוך עמוד האינסטגרם של ignasimonreal@

בעיני זהו הקמפיין המושלם לשנת 2018; כשכולנו כבר עייפים מהאימג'ים החוזרים על עצמם באינסטגראם, כשכל מותג מחפש להמציא את עצמו עם עוד קמפיין אקסטרים, כששום תמונת עירום כבר לא מרגשת אותנו. זה הזמן לחזור אחורה לערכים אומנותיים ועיצוביים שפותחים את הראש ומזכירים לנו קלאסיקות יפהיפיות ובמקביל מעבירות לנו את האדג', היוקרה והתחכום של בית האופנה.

הקמפיין של Ignasi Monreal לגוצ'י

מתוך עמוד האינסטגרם של ignasimonreal@

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...