הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך לממתקים מהעולם

פורסם ע"יShoofra 14 ביוני 2021 אין תגובות
מדריך מאויר של עינב וייסמן: ממתקים מהעולם

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים מכל העולם – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. והפעם, שוגר ראש! מדריך מתוק מהרגיל עם ממתקים מעניינים ונוסטלגיים. יהיה דביק:

1.Melody Pops – סוכרית משרוקית

חברת הממתקים Chupa Chups הספרדית כנראה חשבה שילדים לא עושים מספיק רעש, כי לא באמת ברור למה היא דאגה לצייד אותם בממתק משרוקית מרעיש. מדובר בסוכרייה קשיחה עם שני פתחי אוויר היוצרים מבנה של משרוקית. הסוכריות הופיעו לראשונה בשנות ה-70 והגיעו לשיא הפופולריות שלהן בשנות ה-80. כיום הן נחשבות לנדירות יחסית ולא ניתן להשיג אותן בקלות.

מדריך מאויר של עינב וייסמן: ממתקים מהעולם

2.Haw Flakes – פתיתי האו

ממתק סיני פופולרי, מגיע בצורת דיסקים קטנים עשויים מפרי העוזרר הנפוץ בסין. הממתק בצבע ורוד דהוי ודביק, ארוז בערימה גלילית ומוגש בדרך כלל לצד תה או כפינוק לילדים. בנוסף, יש מי שבוחרים לאכול אותו לצד תרופות סיניות צמחיות ומרירות.

3.סוכריות סודה – צמיד אכיל עם שעון

המרכיבים העיקריים בסוכריות אלו הן סוכר, סודה והרבה נוסטלגיה. הסוכריות הקשיחות נוחות מאוד לפיסול ולכן ניתן היה למצוא אותן במגוון צורות. אחת הצורות המעניינות היא צמיד אליו שזורות סוכריות סודה קטנות. צמידים משודרגים הגיעו גם עם סוכרייה מלבנית גדולה בדמות שעון.

4.BB Bats

סוכריית טופי על מקל נוסטלגית, מיוצרת בארה"ב משנת 1926. לסוכרייה יש קשר חזק לבייסבול האמריקאי: שמה נגזר משם המחבט (Baseball Bat), צורתה המלבנית והמוארכת מזכירה מחבט ובנוסף, עבור מי שעדיין לא תפס את הרפרנס לספורט האמריקאי, על האריזה מודפס איור של שחקן בייסבול.

5.סוכריות פז

סוכריות פז התחילו את דרכן באוסטריה ב-1927, כאשר אדוארד הס השלישי החל להתנסות בשמן מנטה בעת ייצור ממתקים. במהלך ניסיונותיו הוא המציא סוכריית מנטול פחוסה ודחוסה שזכתה לשם "PEZ"  הנגזר מהמילה הגרמנית פפרמינט (מנטה), הטעם המקורי של הסוכריות. ההתקן המיוחד לסוכריות הומצא במפעלו של הס על ידי אוסקר אוקסה והוא לא הכיל דמות אלא היה בגודל ובצורה המזכירה מצית. בתחילה יועד הפז לקהל בוגר, בעיקר למעשנים כתחליף לעישון. בראשית שנות החמישים ניסה הס את מזלו בשיווק הפז בארצות הברית, ולצורך כך הותאמו טעמי הסוכריות לטעמם של ילדים וההתקנים קיבלו צורה של דמויות. מאז, נשכחה הסיבה האמיתית לייצורו (תחליף לעישון) והוא הפך ללהיט בקרב ילדים ומבוגרים.

6.Botan Rice Candy

בוטאן הוא ממתק יפני שהומצא ב-1924, ממתק רך ולעיס בטעם הדרים עם שכבה חיצונית של נייר אורז אכיל ומתמוסס בפה. בנוסף, האריזה שלו משלבת בתוכה מדבקות או פרסים קטנים. מראה הסוכריות מזכיר מאוד סוכריות קרמל מערביות, מכיוון שבתקופה זו ממתקים מערביים היו פופולריים ביפן.

מדריך מאויר של עינב וייסמן: ממתקים מהעולם

7.ארנב לבן – White Rabbit

סוכריות טופי קטנות בטעם חלב, פופולריות במיוחד בשנגחאי. במקור האריזות של הממתק היו עם ציור של מיקי מאוס וכך הן גם נקראו. משום שמיקי מאוס נתפס כסמל של המערב הוחלט לעצב אותן מחדש וכך בשנות החמישים הוחלפה האריזה בארנב הלבן עם כיתוב סיני ואופי מקומי.

8.De la Rosa

אחד הממתקים הפופולריים במקסיקו. הוא  קטן ומגיע בצורת דיסקים, עשוי מרציפן ולמרות השם וציור הורד על האריזה, הוא בכלל בטעם בוטנים. תחילה השתמשו בשקדים להכנת המרציפן ולאחר מכן השתמשו בבוטנים כחלופה מכיוון שהם היו זולים יותר.

9.ledenets леденец  – סוכריית תרנגול

סוכריית קרמל על מקל בצורת תרנגול היא סמל לאומי ברוסיה. מקורה של הסוכרייה האייקונית הוא בימי הביניים של רוסיה. באותם זמנים הסוכר היה מצרך יקר ביותר והיה זמין רק עבור מעמד האצולה אך לאט לאט הסוכרייה הפכה זמינה לכל וכבשה את האומה הרוסית. לסוכרייה האדומה היו הרבה צורות, למשל בית ועץ אשוח אך התרנגול המלכותי היה ללא ספק הצורה הפופולרית ביותר וכך הוא נשאר עד היום.

10.מסטיק בזוקה

מסטיק בזוקה שווק לראשונה זמן קצר לאחר מלחמת העולם השנייה בארה"ב. המסטיק נקרא ככל הנראה על שם הנשק שפיתח צבא ארה"ב במהלך המלחמה, אשר בעצמו נקרא על שם כלי נגינה. אריזת המסטיק עוצבה בצבעים פטריוטים מתוך דגל ארצות הברית: אדום, כחול ולבן. בשנת 1953 נוספה תחת אריזת המסטיק רצועת קומיקס שגיבורה הוא בזוקה ג'ו. והשאר היסטוריה.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...