הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך למשקאות אלכוהוליים

פורסם ע"יShoofra 4 בנובמבר 2020 אין תגובות
מדריך למשקאות אלכוהוליים | איורים: עינב וייסמן

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. והפעם – שותים! משקאות אלכוהוליים מעניינים מכל העולם:

הסגר אולי נגמר, אבל עולם הלילה האהוב עלינו מאד עדיין סגור ומסוגר בפני כל סוג של כיף חיים. אין כרגע ברים אך אל דאגה – אחרי שהפכנו את הבית למשרד, בית-ספר ומכון כושר עכשיו הגיע הזמן להפוך אותו לבר אפלולי. נכון, מדובר במשימה לא פשוטה לכל הדעות אבל הפינה המאוירת תעזור לך לבחור בקבוקים יפים שירשימו את כל אלו שאסור כרגע לארח, עם המגדיר למשקאות אלכוהוליים מעניינים.

1 סליבוביצה – סרביה

הסליבוביצה היא סוג של ראקיה (משקאות חריפים על בסיס פרי במדינות הבלקן). הסליבוביצה עשויה משזיפים ואולי אפילו תצליחו לזהות את המתיקות של השזיף בתוך כל הבערהשהסליבובציה תיצור לכם בפה.

מדריך למשקאות אלכוהוליים | איורים: עינב וייסמן

מדריך למשקאות אלכוהוליים | איורים: עינב וייסמן

2 יוניקום – הונגריה

המשקה ההונגרי המפורסם הוא למעשה חליתת צמחים מסתורית ואלכוהולית במיוחד. מדובר על לא פחות מ-40 סוגי צמחים המשתתפים בחגיגה שהיא שוט של יוניקום, ממש גן בוטני בבקבוק.

3 סאקה – יפן

הסאקה הוא יין אורז יפני מחוזק המכיל כ- 20% אלכוהול. את הסאקה נהוג לחמם מעט ולהגיש לשולחן בכלי פורצלן קטן, לצד כוסות מיוחדות הנקראות סאקזוקי. כיום חלק מייצרני הסאקה התחילו לעצב את הבקבוק לפי כלי ההגשה המסורתי.

4 צ'ה-צ'ה – גיאורגיה

המשקה האייקוני של גיאורגיה. צ'ה-צ'ה היא וודקה ענבים המכילה 40% אלכוהול (כנקודת פתיחה). התסיסה האלכוהולית מתבצע על מצע של קליפות ענבים בהם השתמשו להכנת יין. אם יתמזל מזלכם ותזכו להשתתף בחגיגה גרוזינית תהיו מוכנים להוריד כמויות מכובדות של המשקה הזה. קחו בחשבון שזה לא מנומס לסרב לסיבוב צ'ה צ'ה אז מומלץ לשריין יום חופש למחרת.

5+6 מאוטאי – סין

המאוטאי, אחד מהשקאות החריפים הפופולרים בסין, הוא סוג של באיג'יו – משקה חריף מלתת של דורה (סורגום). המאוטאי התחיל בתור משקה מקומי של מחוז בעיירה בעלת אותו שם והפך למשקה לאומי לאחר המהפכה הקומוניסטית בסין. המשקה נמכר בבקבוק המפורסם בעיצוב שדומה לחומר ניקוי (5), או במהדורה חדשה עם בקבוק יוקרתי יותר(6).

7 טקילה (KAH) – מקסיקו

המשקה הלאומי של מקסיקו מכיל בין 35 עד 55 אחוזי אלכוהול ומוכן מפקעות של אגווה כחולה, שזה צמח דומה לאלוורה אבל עם עלים ממש כואבים. הטקילה הומצאה על ידי הכובשים הספרדים שהגיעו למקסיקו במאה ה-16 אחרי שהם פירקו את כל הברנדי שהביאו איתם בספינות. בקבוקי טקילה של המזקקה KAH מעוצבים בהשראת יום המתים – חג מקסיקני לאומי.

מדריך למשקאות אלכוהוליים | איורים: עינב וייסמן

מדריך למשקאות אלכוהוליים | איורים: עינב וייסמן

8 ברבן – ארה"ב

הברבן הוא וויסקי אמריקאי העשוי מתערובת של דגנים שונים המכילה ברובה תירס. הברבן הומצא ככל הנראה על ידי מהגרים אירים וסקוטים בקנטאקי שבארה"ב. התירס היה אחד הגידולים הנפוצים במדינה והמהגרים, שהיו צמאים לטעם המוכר של הוויסקי, השתמשו בתירס הזמין על מנת להכין וריאציה חדשה של המשקה המפיל. אחד העיצובים היפים לבקבוק ברבן הוא של Blanton's , בעל לוק ייחודי שנראה כמו שילוב של בקבוק בושם ורימון נפץ.

9 פורט – פורטוגל

יין פורטוגלי מחוזק עם ברנדי ענבים, בעל מרקם סמיך וטעם מתוק. הפורט פרץ לשוק הבינלאומי במאה ה-18, כאשר המלחמה בין אנגליה לצרפת לא אפשרה יותר לאנגלים להנות מיינות צרפתיים. בתקופה הזאת הוא יובא לאנגליה בכמויות גדולות והוא פופלארי שם עד היום.

 

צ'ריז!

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...