הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך לפרחים מהעולם

פורסם ע"יShoofra 1 במרץ 2021 אין תגובות
מדריך פרחים מאויר של עינב וייסמן

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. והפעם, אנחנו כבר מתחילים להרגיש אביב – מדריך לפרחים מעניינים מכל העולם. איזה פרח!

1.פרחי הטגטס במסורת ההודית

הטגטס הוא הפרח הפופולארי ביותר בהודו והוא בעל קשר חזק לדת ההינדו. אפילו שמו נגזר מהאל ההינדי טגס, אל החוכמה. בהודו שרשראות טגטס מקשטות מקדשים וחנויות כאחד, אפילו במוניות ובטוקטוקים ניתן להתקל במחרוזות הללו. הטגטס מסמן הצלחה ומזל והוא סמל מרכזי באחד הפסטיבלים הגדולים בהודו, פסטיבל הדיוואלי המוקדש לאלת העושר לאקשמי.

מדריך פרחים מאויר של עינב וייסמן

מדריך פרחים מאויר של עינב וייסמן

2+3.הודעות סודיות בצורת זרי פרחים באנגליה הויקטוריאנית

פרחים תמיד היו סמל לרגשות וזר פרחים הוא כבר מזמן צורה מקובלת להביע רגשות של אהבה וחברות, אך באנגליה של המאה ה-19 זרי פרחים היו דרך להעביר מגוון הודעות סודיות. פעמים רבות כללי הנימוס הנוקשים של התקופה לא אפשרו לאנשים לבטא את רגשותיהם אחד כלפי השני ולכן הם נעזרו בזרי פרחים, כאשר לכל פרח הייתה משמעות שונה ופורסמו אפילו מילוני פרחים, שעזרו לאנשים לפענח את משמעות הזר. צבעוני אדום (2) אמנם סימן הצהרה של אהבה אבל לא כל המסרים היו חיוביים, למשל  הרדוף (3) סימן הזהרה או איום ובזיליקום סימל שנאה. ואנחנו דווקא מחבבים בזיליקום.

4-6.לאי – Lei מחרוזת פרחים מהוואי ואיי הפולינזיה

בתרבות הפולינזית העתיקה מחרוזת הפרחים הייתה דרך לסמן סטטוס של אצולה, כאשר האצילים בעלי התארים הגבוהים התהדרו במחרוזות המושקעות ביותר. כיום הלאי הוא סמל לתרבות הפולינזית וניתן לראות אותו בכמעט כל חגיגה אישית (חתונה) או לאומית (חגים). הפרחים הנפוצים בשרשראות הלאי הם סחלב (4), פלומריה (5) ופוליאנתוס הפקעות (6).

7.איקבנה   Ikebana – סידור פרחים יפני מסורתי

סידור האיקבנה הוא חלק מאומנות הפרחים היפנית הנקראת  ,Kodoצורת אמנות בעלת חשיבות גבוהה מאוד ביפן. לאיקבנה קשר הדוק לדת הבודהיסטית וסידורים מסוג זה עדיין מקשטים מקדשים ברחבי המדינה. האיקבנה היא אסכולת סידור מינימליסטית יותר מסידור פרחים מערבי. פרחים פופולריים בסידור האיקבנה הם חרציות, אירוסים (7), קמליות ופיונים.

מדריך פרחים מאויר של עינב וייסמן

מדריך פרחים מאויר של עינב וייסמן – פרחים אכילים

8-11. פרחים טעימים

היביסקוס (8), ארטישוק (9), ברוקולי (10) וזעפרן (11)  – יש המון פרחים טעימים אבל רק מעטים משווקים בסופו של דבר כמזון ונקלעים בדרכנו בסופר. למרות שהם לא רבים הם מפתיעים וטעימים עם מראה שלא דומה לפרחי נוי כלל. הארטישוק, הכרובית והברוקולי הם בעצם תפרחות, מקבץ של פרחים. הזעפרן הוא תבלין שעשוי מעמוד העלי (החלק הנקבי בפרח) של פרחי כרכום תרבותי. תה ומיץ מפרחי היביסקוס עבה-גביע הם משקאות פופלאריים במערב אפריקה ובאיים הקריביים.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...