הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך לכובעים מהעולם

פורסם ע"יShoofra 10 בדצמבר 2020 אין תגובות

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים ויזואליים – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים שהכי מזוהים איתו. והפעם – חורף! למה? כובע:

אנחנו מכורים לארון חורף. שכבה על שכבה על שכבה ואז עוד צעיף ענק מעל. בקיצור, החורף נותן דרור לשפן סלע שבנפשנו ומאפשר לנו להסתתר משאר העולם. אבל למרות שהכובעים החורפיים הם עזר חשוב להסוואה, ההיסטוריה שלהם מתחילה הרבה לפני שהיה לנו יום שיער רע, עם שימושיים תרבותיים שונים ומגוונים. מה למשל? עינב וייסמן איירה לנו במדריך:

מדריך הכובעים של עינב וייסמן

מדריך הכובעים של עינב וייסמן


1. אלצ'ק  elechek קירגיסטן

כובע בד גדול העשוי מטורבן קשיח וגלילי ועליו מלופפת מטפחת בד גדולה. האלצ'ק הוא כובע שהאישה לובשת לאחר החתונה. הדפוסים והצבעים של האלצ'ק הם ייחודיים לכל שבט בחברה הקירגיזית. אלצ'קים מסורתיים הם בעלי ערך רב ועוברים מירושה בין חברות המשפחה.

2. סאלאקוט – salakot – פיליפינים

הסאלאקוט הוא כובע פיליפיני מסורתי. במקור מדובר בקובע קש פשוט בצורות קונוס שנחבש על ידי חקלאים על מנת להגן עליהם מהשמש והגשם אך הוא השימוש בו לא מוגבל למעמד החקלאי בלבד. קיימים גם כובעי סאלאוקוט מהודרים שמשמשים באירועים ופסטיבליים – לכובעים אלו יש תוספת של קישוטים, בדים ודוגמאות צבעוניות.

3. אבטי אג'ה – Abeti aja – ניגריה

האבטי אג'ה הוא כובע מסורתי של עמי הירובה במערב אפריקה ומשמעות שמו "אוזני כלב" בגלל שני הקפלים הגדולים בצדדיו. האבטי הוא כובע מיוחד שלובשים באירועים מיוחדים ובחגים. האבטי הוא גם חלק מחליפת החתן המסורתית.

4. אקה טופי Dhaka Topi – נפאל 

הדאקה טופי הוא הכובע הלאומי של נפאל, מדובר בכובע בד צבעוני שאפשר לקפל ולשים בכיס. הדאקה טופי הוא סמל ללאומיות הנפאלית ובתחילת המאה ה-20 אפילו היה לבוש חובה עבור תמונות תעודת זהות ודרכון נפאליים. את הדאקה מקובל לחבוש בחגים לאומיים, פסטיבלים וחתונות.

 5. גאט – Gat – קוריאה

הגאט הוא קוריאני מסורתי שהיה בשיא הפופולריות שלו במאה ה-19. מדובר בכובע שהוא סמל סטטוס של גברים ממעמד סוציואקונומי גבוה. הגאט הוא כובע גדול ורחב שוליים בצבע שחור עם מידה מסוימת של שקיפות. לכובע מצורפת רצועה מעוטרת. כיום הגאט הוא השראה לכובעי מעצבים שונים בקוריאה.

 6. כובע דירסטוקר (deerstalker) – אנגליה

כובע נפוץ באזורים כפריים, משמש בעיקר לטיולים ויציאות ממושכות לטבע. בעל שתי מצחיות על מנת להגן גם על הפנים וגם על העורף של החובש. דמות הבלש המפורסם שרלוק הולמס תואר כחובש כובע כזה כדרך קבע ולכן הכובע הפך לסמל עבור חוקרים ובלשים בספרות ובקולנוע.

7. סוגים שונים של פאסינייטור – Fascinator – אנגליה

כיום כובע מפונפן עבור מסיבות קוקטליים ואירועים מפוארים. מקור הכובע בתקופת הבארוק באירופה של המאה ה-17. במקור הכובע היה גדול יחסית ומתאים לפאות הגדולות של אצילות התקופה. כיום מדובר בכובע מאוד קטן שעליו בדרך כלל מורכב מבנה קישוטי מוזר. את הפאסינייטורים המרתקים ביותר ניתן לראות ללא ספק באירועים של משפחת המלוכה הבריטית.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...