הפינה המאוירתכללי

הפינה המאוירת | המדריך השלם לקנקני שתייה

פורסם ע"יShoofra 23 בינואר 2020 אין תגובות

איירה: עינב וייסמן

הפינה המאוירת שלנו חוקרת סמלים מסביב לעולם – בכל פינה נבחר חפץ אחר מסביב לגלובוס ונבדוק את האלמנטים הוויזואליים שהכי מזוהים איתו. הפעם אנחנו בספיישל חורפי של קנקנים לשתייה חמה ומנחמת:

קר, אה? כל כך קר לנו שבמקום לעבוד אנחנו עסוקים במחשבות על האיחוד המרגש שנעשה מאוחר יותר עם הפוך החמוד שנטשנו בבית. ובינתיים, אנחנו מתנחמים בעוד ריפיל של כוס תה עם תיון זול שנסחט עד דק. אבל כן, אפשר גם אחרת, וחבל שאנחנו לא לוקחים דוגמה מתרבויות אחרות, כאלו שעוד מימי קדם קידשו את זמן הגשת השתייה החמה וביצעו אותה בעזרת קנקנים מסורתיים שהתפתחו בצורות שונות מסביב לעולם. הנה המדריך השלם לקנקנים האלו:

מדריך קנקני שתייה חמה | איירה: עינב וייסמן

מדריך קנקני שתייה חמה | איירה: עינב וייסמן

1.קנקן סיני מסורתי
אמנם מוצאם של הקנקנים האלו בסין, אבל במאה ה-15 לא הגיע עדיין ייצור הפורצלן לאירופה, מה שגרם לפופולאריות גואה שלהם גם במדינות אירופאיות. בשנת 1708 נמצאה הדרך לייצר פורצלן בגרמניה ואת ההשראה לעיצוב הם שאבו מהקנקנים הסינים הידועים להם.

איורים על קנקן סיני | איירה: עינב וייסמן

איורים על קנקן סיני | איירה: עינב וייסמן

2.Cube Teapots
קומקום הקובייה הומצא ע״י איש אנגלי בשם רוברט קראופורד. תכליתו העיקרית הייתה לשימוש על ספינות וצורתו הקובייתית נועדה בכדי לשמור עליו יציב. כך היה אפשר למזוג תה בבטחה לנוסעי האונייה.

3.Mate
המאטה הוא כלי לשתייה חמה מדרום אמריקה והוא עשוי מפרי הקלאבש (סוג של דלעת). פה אפשר ואף רצוי לשתות ישירות מהקנקן, פעולה המתבצעת באמצעות קש מתכת עם פילטר בשם בומבילה (ומשמעותו ״משאבה קטנה״).

4.Cezve
הגענו לתורכיה: ג׳זווה הוא סיר קטן עם ידית ארוכה, בעל שפת מזיגה שתוכננה במיוחד להכנת קפה תורכי. הוא עשוי לרוב מפליז או מנחושת, לפעמים גם מכסף או זהב. לפי המסורת התורכית כל גבר צריך לדעת להכין קפה בג׳זווה.
טעות נפוצה היא לקרוא לג׳זווה ״פינג׳אן״ – פינג׳אן זה שם הכוס בה שותים ולא הכלי להכנת הקפה.

5.קנקן תה מרוקאי
הקנקנים המרקואים הם חלק מתרבות הכנסת האורחים וטקס התה המרוקאי. הקנקן עשוי נירוסטה והוא אמנם לא צבעוני אבל יש לו מבנה מקושט וחגיגי.

6.Samovar
הסמובר הוא מיכל רוסי מסורתי ממתכת, המשמש לחימום ולהרתחת מים. להרבה סמוברים יש טבעת מסביב לערובה, וזאת בכדי להחזיק ולחמם קומקום עם תה מעליו. הסמובר היה אביזר נפוץ בכל בית רוסי שכיבד את עצמו והוא שימש את כל המעמדות, עניים ועשירים כאחד.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...