בארץכלליעיצוב

שופרא אוהבת | הכיסאות מאחורי צילומי קולקציית קיץ 22

פורסם ע"יShoofra 11 במאי 2022 אין תגובות

מי שקצת מכיר אותנו יודע עד כמה אנחנו מתלהבים כשיוצא לנו להיתקל במשהו יפה. אסתטיקה מעניינת היא ארוחת הבוקר שלנו ומקוריות עיצובית היא מסוג החלומות שאנחנו חולמים בלילה. החיפוש הבלתי פוסק אחר השראה חדשה, מעצבים שלא הכרנו ועולמות ויזואליים מגוונים הוא חלק מהעיסוק היומיומי שלנו. 

אנחנו מחבבים במיוחד כשאותם עולמות אסתטיים מצליחים להתכתב עם הנעליים שלנו ועושים זאת בצורה חדשה, מקורית ולא צפויה. לכן, לקראת צילומי קולקציית קיץ 22 שלנו פנינו לשורה של מעצבי רהיטים ישראלים ושילבנו את הפריטים שלהם עם הדגמים שלנו. המטרה – ליצור את אותה התכתבות אסתטית מעניינת בין הכיסאות לנעליים. וחוץ מזה, הזדמנות להכיר לכם כמה מהמעצבים הישראלים שכבר מזמן שמנו עליהם עין:

מאור אהרון

השרפרפים של מאור אהרון

חדי העין אולי יזהו את השרפרפים הצבעוניים של מאור אהרון מסניף דיזינגוף שלנו. מאז 2015, מאור הוא בעלים של סטודיו עצמאי לפיתוח חומרי וטכנולוגי. הסטודיו שלו מייצר אובייקטים מחומרים שונים, מורכבים ולא סטנדרטיים, בטכניקות יציקה שונות. הוא נהנה מהחקירה של החומרים ושואף תמיד לבחון את הגבולות בין תחומים שונים: עיצוב ואמנות, קראפט ותעשייה, פונקציונליות ואסתטיקה, Lo-Tech מול Hi-Tech ועוד.

השרפרפים של מאור אהרון

לעמוד האינסטגרם של מאור אהרון

נדב כספי

הספספלים של נדב כספי

גם מעצב המוצר נדב כספי אוהב לבדוק ולהרגיש את גבולות החומרים השונים, תוך כדי תהליך העיצוב. הוא משתמש בעיקר בעץ, בטון וברזל ונהנה לחבר בין החומרים החזקים האלו. העבודה שלו משלבת נגרות קלאסית ושיטות ייצור מסורתיות עם טכנולוגיות עכשוויות ועיצוב ממוחשב. 

נדב כספי

לעמוד האינסטגרם של נדב כספי

 

סטודיו נחשון

סטודיו לעיצוב רהיטים, הוקם ע"י האדריכל תומר נחשון במקום בו שכנה בעבר הסדנה המשפחתית. הסדנה אמנם שימשה לתחום ההגברה והסאונד, אבל חשפה את תומר כבר מגיל צעיר לעולם הטכני ולעבודה עם חומרים מחברים.

הרהיטים של סטודיו נחשון

תומר שואף לעצב רהיטים שמתאימים ופונים לחוויה האנושית. כאלו שגם מציגים דיוק וחקירה אסתטית אבל גם פונקציונליות. המחשבה העיצובית שלו דוגלת בפשטות מכוונת, תוך בחינה מתמדת של הקשר בין חומר לתפקוד. 

מאחורי כל פיס בסטודיו יש סיפור משלו, החל מההשראה הראשונה, דרך תהליך הייצור ועד למוצר המוגמר. למשל הכורסה שצילמנו, Armchair_01, למעשה הפריט הראשון של הסטודיו. חתיכת היסטוריה. היא נולדה מסקיצה ראשונית ששילבה את הרצון לחבר שני פרופילי פלדה מלאים בעזרת מגרעת ובורג אחד בלבד. היא יוצרה במהירות אבל משהו בפרופורציות פשוט לא התאים ולכן נזנחה לתקופה. בעקבות פניה מגלריה בת"א עבד עליה תומר במהלך סוף שבוע אחד, שינה והזיז את גובה משענת הגב עד שהשיג את הפרופורציות המושלמות לישיבה, תוך שמירה על הקו העיצובי המקורי.

הכיסאות של סטודיו נחשון

 

לעמוד האינסטגרם של סטודיו נחשון

 

נטע טסלר KNOTS

גם השרפרפים של KNOTS שימשו אותנו בעבר, בחנות שרונה ההיסטורית. הסטודיו הוקם ב-2013 ע"י נטע טסלר, מעצבת ובוגרת לימודי טקסטיל. 

השרפרפים של סטודיו knots

הכל התחיל בפרויקט הסיום של נטע בשנקר, בו חקרה את עולם הימאות ובהשראותו עיצבה את כריות הקשר הראשונות. בהמשך היא פיתחה ויצרה גם שרפרפים ופופים שהפכו להיות מזוהים עימה.

בדומה לסטודיו נחשון, גם פה יש סיפור משפחתי. במהלך השנתיים הראשונות לייצור, סבא של נטע, חרט במקצועו, הכין עבורה את כל חלקי העץ. בשלב מסויים הייצור גדל והיום יש צוות שלם המייצר את כל המוצרים בסטודיו ביפו.

השרפרפים של סטודיו knots

לעמוד האינסטגרם של KNOTS

 

איוטה- IOTA

איוטה IOTA הוא מותג עיצוב חברתי לריהוט מבוסס טקסטיל סרוג. הוא הוקם ב-2014 ע"י טל צור ושולה מוזס, שיחד חלקו חזון לשמר ולהחיות את מלאכת היד של הסריגה המסורתית. הבחירה בסריגה היא גם נקודת פתיחה לעיצוב וגם אפשרות ליצור שינוי חברתי אמיתי, תוך העסקת נשים סורגות שיצאו ממעגל העבודה, והכל בתנאים הוגנים.

הפופים של iota

ב-IOTA מאמינים בכוחה של הסריגה כשפה עם סימנים אוניברסליים מוסכמים, ביכולת שלה לחבר בין אנשים, תרבויות וקהילות סורגות מסביב לעולם. השתיים רואות בסטודיו כסטארטאפ לואו-טקי, כזה שמשתמש בטכנולוגיה ידנית שנבנתה לאורך שנים, אותן עבודות קראפט שהידע עליהן עבר מדור לדור.

הפופים של iota

לעמוד האינסטגרם של איוטה

 

גיל אלדור

השרפרפים של גיל אלדור

גיל אלדור הוא מעצב בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, ירושלמי במקור וכיום חי ועובד ביפו. הוא יוצר ריהוט וחפצים לבית ופועל בטווח שבין עיצוב תעשייתי לאדריכלות. ההשראות שלו מגיעות מהתרבות המקומית המזרח-תיכונית, בשילוב קו נקי ועכשווי יותר, עם פלטת צבעים קבועה ומוגדרת.

העין שלנו תפסה במיוחד את סדרת שולחנות "ערבסק",  העשויה ממתכת בחיתוך לייזר.

השרפרפים של גיל אלדור

לעמוד האינסטגרם של גיל אלדור

 

אלון דודו

הספסלים של אלון דודו

המוטו של מעצב ואמן הרהיטים אלון דודו הוא "השלמות של חוסר השלמות". הוא מבוסס על עיקרון עיצוב שאינו מכניע את העץ ואת תכונותיו הטבעיות אלא מעצים אותן. כל סדק, חריץ, עין או כל "פרט" טבעי אחר נותן לאובייקט אישיות משלו ויוצר עניין וסיפור. המטרה שלו היא ליצור פריטים הגובלים בין ריהוט לאובייקט, תוך שימוש נרחב בעץ וגאומטריה ישרה, הכל מתוך תשוקה ואהבה לעיצוב בכלל ולעץ בפרט.

הרהיטים של אלון דודו

לעמוד האינסטגרם של אלון דודו

 

צילומים: שלו אריאל, HOLB

דוגמנים: אלה אטיאס, כרמל לוקאס

סטיילינג: הדר טנא

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...