אופנהבעולםעיצוב

בעולם | מהו סוד ההצלחה של קאמיל וואהלהלה?

פורסם ע"יShoofra 10 ביוני 2018 אין תגובות
קאמיל וואהלהלה

כתבה: אור שלום

לעתים מסר חד, פשוט וברור הוא המסר החזק ביותר. באומנות, אנחנו יכולים לשקוע בצפייה ביצירה מסועפת וליהנות מעושר הדימויים ולפעמים אנחנו צריכים מסר פשוט וברור שמזכיר לנו את כל מה שיפה בעולם. אני חושבת שזה בדיוק מה שהמעצבת קאמיל וואהלהלה עושה, מעצבת טקסטיל בהכשרתה, מתמחה בעיצוב משטחים לחללי פנים וחוץ שהמאפיין העיקרי שלהם הוא ריבוי צבעים עזים וצורות גאומטריות בולטות שאי אפשר להתעלם מהם. המעצבת עובדת על פרויקטים מגוונים כמו חללי פנים של גלריות, מועדונים, קירות של בניינים, והכל בצבעוניות מאוזנת להפליא ונוטפת אופטימיות.

בעולם מלא דימויים שמתחלפים בקצב מהיר, קשה מאוד לבלוט לאורך זמן ולכן מרשים מאוד לראות אותה מתפתחת מש­­נה לשנה ומקבלת הערכה רבה בעולם העיצוב. בראיון למגזין DesignBoom היא מספרת שהמילה האהובה עלייה (והיא גם זאת שרשומה לה על מסך המחשב) היא התמדה – ונראה שזה בהחלט סוד ההצלחה שלה.

אם נסתכל אחורה אל השנים המוקדמות בקריירה שלה נראה שאותו קו תמיד אפיין את העיצובים שלה, היא אוהבת ומקפידה להכניס צבע עז בכל פרויקט שהיא מעצבת. בעזרת העיצובים רווי הצבע שלה היא מדברת למקומות הכי ראשוניים שלנו: צבע חזק, צורות גדולות והרבה הבעה עצמית או בקיצור גן שעשועים למבוגרים.

העבודות של קמיל וואהלהלה

וואהלהלה מושפעת מאוד מזרם האומנות של שנות ה-80  – 'קבוצת ממפיס'  – חברי הקבוצה היו מעצבי מוצר ומעצבי פנים שעיצבו מוצרים צבעוניים עם המון הומור ובחומרים מגוונים, שהיו שונים בתכלית מן המוצרים ששלטו בעולם העיצוב באותן שנים. המעצבים בקבוצה סלדו מרהיטים חומים ושחורים עשויים מעץ כבד ועיצבו שעונים, מנורות, כלי קרמיקה ורהיטים ברוח פופ-ארט קיטשית ומרעננת אשר שילבה פלסטיק ומתכת ביחד, קש ובד ועוד שלל שילובים שהיום נראים לנו ברורים מאליו אבל אז היו נראים מטורללים ומשונים.

נראה שוואהלהלה, כמו חברי קבוצת ממפיס, גם מבקרת בחינניות רבה את המרחב האפור-שחור שאנחנו חיים בו. העבודה הבולטת האחרונה שלה, שהייתה חלק מרכזי משבוע העיצוב בלונדון 2017 הציגה המעצבת את "Walala city" – המייצג היה טירה צבעונית העשויה מתנפחים ונראתה כמו שילוב של גן שעשועים וחנות ממתקים הזויה. הטירה הוצבה מאחורי אחת מתחנות הרכבת המרכזיות בלונדון בין בנייני מסחר אפורים ומדרכות עירוניות. המטרה שלה ביצירת המיצג הייתה להוסיף קצת צבע לשגרת הנוסעים היוצאים ונכנסים מתחנת הרכבת כל יום ולשדר משהו רך ונעים באמצע אזור עירוני וצפוף. גם המדרגות מסביב למייצג היו צבועות ומעוטרות בצורות גאומטריות, מה שהפך את המייצג לנקודת משיכה כיפית באמצע אזור המסחר האפור.

המיצב של קמיל וואהלהלה בשבוע העיצוב בלונדון

המיצב בשבוע העיצוב בלונדון

מלבד כל ההנאה שהעיצובים שלה גורמים לצופה, אם נצלול פנימה לדוגמאות ולמשטחים שהיא מעצבת נגלה שהם עשויים בצורה מאוזנת להפליא – המרווחים בין הצורות, הפיזור שלהן על פני השטח והבחירה בגווני צבעים שהם אלגנטיים ומדויקים גם אם הם עזים ורווים.

קאמיל וואהלהלה היא דוגמה למעצבת חכמה מאוד, שלא מתבלבלת מכל הרעשים מסביב, מאמינה במילה התמדה וחיה לפיה והתוצאות מדברות בעד עצמן. היא מרשימה מאוד ברצינות ובהתמדה שלה בעיצוב פשוט וכיפי וזה כנראה מה שהופך אותו  לכל כך טוב.

עבודות של קאמיל וואהלהלה

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...