אופנהבעולםכללי

בעולם | היעד האופנתי הבא – סיאול

פורסם ע"יShoofra 24 ביולי 2018 אין תגובות
מותגי האופנה הקוריאנים

כתבה: אור שלום

בשנתיים האחרונות שבוע האופנה בסיאול תופס יותר ויותר את תשומת הלב של מגזינים ובלוגרים בינלאומיים מוכרים ומאיים על הבאזז הקבוע סביב שבוע האופנה ביפן. קוריאה שאחראית על יצוא של אין סוף מוצרים פופולריים למערב כמו מכשירים אלקטרוניים, מוזיקה וקוסמטיקה – מתחילה להיות שחקנית מרכזית גם בזירת האופנה.
אז מי הם המעצבים הצעירים המבטיחים של עולם האופנה הקוריאנית? ומי המותגים שמושכים הכי הרבה מגזינים מהמערב לסקר אותם?

Charms
צ'ארמס הוא אחד מהמותגים הנחשקים ביותר בקהילת הקיי-פופ הקוריאנית, הדגמים שלהם מופיעים באין ספור קליפים של כוכבים פופולריים בקוריאה, אשר לבושים בקולקציה של המותג מכף רגל ועד ראש. המותג משלב אופנת רחוב ספורטיבית עם צבעים נועזים. סטייל נפוץ בתרבות הצעירים הקוריאנים בשנים האחרונות. "צ'ארמס" כבר כבשו את המערב בעזרת שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ופתחו נקודות מכירה בארצות הברית (יש אותם גם באסוס!)  ואם מסתכלים אחורה על הקולקציות שלהם משנת 2016-2015 אפשר למצוא המון דגמים שאין ספק שמשפיעים על מה שקורה באופנת הרחוב אצלנו במערב היום.

מותג האופנה הקוריאני charms

Kyefashion
"קיי" הוא מותג סטריט סטייל שמעוצב על ידי קתליין קיי, מעצבת קוריאנית צעירה בוגרת המגמה לעיצוב אופנת גברים ב- Central Saint Martins בלונדון. אחרי הלימודים היא חזרה לקוריאה להגשים את החלום ולפתוח מותג אופנה. המעצבת היא אחת מהנשים המובילות בתעשיית האופנה הקוריאנית ולמרות ההצלחה המרובה של המותג במערב היא ממשיכה לייצר בקוריאה ולהציג בשבוע האופנה בסיאול. המותג הוא שילוב מדויק של אופנת רחוב עם טאצ' אלגנטי. בין הלקוחות של המותג נמצאות קנדל ג'אנר, ליידי גאגא וריהאנה.

מותג האופנה הקוריאני KYE

Adererror
המותג הוקם בשנת 2014 ובמשך שנים היה ליקיר קהילת הבלוגרים הקוריאנים. מאחורי המותג עומדים חבורה של 20 מעצבים אנונימים מתחומים שונים – מעצבי פנים, אדריכלים, כלכלנים וכותבים. המותג מוציא 2 קולקציות בשנה בלבד, כל הפריטים בקולקציה הם יוניסקס. הקולקציות מורכבות מפריטים בגזרות פשוטות בצבעוניות מקורית ומטקסטילים משובחים.

בשנת 2016 הוכתר המותג על ידי המגזין ווג כ"התשובה הקוריאנית ל Vetements" ומאז הבאזז סביבו בלתי נגמר. בעקבות ההכרזה בווג נפתחו נקודות מכירה של המותג בפריז, ניו-יורק ואיטליה.

המותג הקוריאני Adererror

Gentle Monster
מותג משקפי השמש שנוסד בשנת 2012  זכה להצלחה מסחררת כשאחת מכוכבות הטלוויזיה הקוריאניות המוכרות הצטלמה עם דגם משקפיים אייקוני של המותג. אם הדגמים שלהם נראים לכם מוכרים זה לא במקרה – המשקפיים עם העדשות הצבעוניות הצליחו בצורה מסחררת ברגע שנחתו בארצות הברית ונראו על ג'יג'י חדיד. באתר האינטרנט שלהם מוצגים משקפי ראיה, משקפי שמש וקולקצית קפסולה. העיצובים מרהיבים, עשויים מחומרים משובחים וממלאים בהשראה.

אם הגעתם עד כאן ויש לכם טעם של עוד אל תוותרו גם על:
MÜNNמעצב מוכשר שקולקציות החורף שלו ישאירו אתכם פעורי פה: כל הקולקציות הן יוניסקס והרבה פרטים על הבדים עצמם עשויים בעבודת יד. בקיצור – תפנו לכם שעה לחפור באתר שלו ולהתפעל.  
Blindness – מותג מעולה שמעוצב בסיאול ברוח הרוקנרול. באתר האינטרנט של המותג מוצג כל תהליך העבודה של המעצב – לוחות השראה, קמפיינים ותיעוד וידאו של הפקות אופנה. ממליצה במיוחד להתעמק בקולקציית חורף 2017.

המותגים הקוריאנים Gentle Monster ו-Blindness

המותגים הקוריאנים Gentle Monster ו-Blindness

 

ברחובות סיאול יש תרבות אופנת רחוב משוגעת משל עצמה ולא פלא שהיא תופסת יותר ויותר מתשומת הלב של המערב.  פעם הבאה שאתם מחפשים מקור השראה אל תחשבו פעמיים וחפשו כתבות, בלוגים ואתרי אינטרנט שמציגים עיצוב קוריאני – החינוך, הכלכלה, התרבות ותפיסת העיצוב (השונה כל כך משלנו) ניכרת בכל פרט ופרט המיוצר תחת הידיים של המעצבים המסקרנים האלה.

תגובות מפייסבוק

פוסטים שעשויים לעניין אותך

השאירו תגובה

מצאו את
הסניף הקרוב
Store Locator is loading from Storemapper store locator software...